Onkyo DV-SP500 en afspelen DVD+R

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 13:11
Ik overweeg deze speler aan te schaffen, echter weet ik niet of deze speler DVD+R afspeelt. Dan bedoel ik het "echte" DVD+R formaat. Niet DVD-Rom.
Ik doe veel met zelfgemaakte DVD's en brand ze met een DRU500. De DRU500 kent geen compatibiliteits bitsettings om het DVD-Booktype aan te passen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is iemand in bezit van de DV-SP500 en een DRU500 of bijv. een NEC1300A (niet gemodificeerd)? Met mijn huidige Panasonic RV32 speler ben ik gebonden aan DVD-R(W)... of DVD+R met de correcte booktype setting welke mijn brander dus niet ondersteund.....
Graag een reactie. Thanx.

P

Carpe Diem

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik overweeg oowk deze speler te kopen (zie www.pick2pay.nl) en je moet maar eens op www.kieskeurig.nl zoeken naar deze speler, daar staan vele reacties die vertellen dat je alle formaten kan afspelen op de ONKYO.
Zie ook: [rml][ ONKYO vs Pioneer]dv-sp500/501 en dv-464[/rml]

[ Voor 1% gewijzigd door bartvl op 22-02-2004 21:56 . Reden: linkje aangepast ]

Life is not about specs, it is about joy!

• Patten
bartvl schreef op 22 februari 2004 @ 21:29:
Ik overweeg oowk deze speler te kopen (zie www.pick2pay.nl) en je moet maar eens op www.kieskeurig.nl zoeken naar deze speler, daar staan vele reacties die vertellen dat je alle formaten kan afspelen op de ONKYO.
Zie ook: [rml][ ONKYO vs Pioneer]dv-sp500/501 en dv-464[/rml]
Ik heb kieskeurig, dvdrhelp.com en het hele internet vanmiddag 3 uur doorgespit, er staat NERGENS welk formaat +R iedereen gebruikt. Het +R formaat volgens de DVD-Rom standaard werkt idd in bijna elke speler, van oud tot nieuw. Het gaat juiste om het DVD+R formaat, dus niet DVD-Rom. Zie ook www.dvdplusrw.org voor meer info over DVD+R formaten.

Groet,

Pat

Carpe Diem

• bartvl

bartvl

Patten schreef op 22 februari 2004 @ 22:08:
[...]

Ik heb kieskeurig, dvdrhelp.com en het hele internet vanmiddag 3 uur doorgespit, er staat NERGENS welk formaat +R iedereen gebruikt. Het +R formaat volgens de DVD-Rom standaard werkt idd in bijna elke speler, van oud tot nieuw. Het gaat juiste om het DVD+R formaat, dus niet DVD-Rom. Zie ook www.dvdplusrw.org voor meer info over DVD+R formaten.

Groet,

Pat
In de reviews op kieskeurig.nl hebben ze het echt over +R/RW compatible en -R/-RW compatible. Over DVD-rom wordt niet gesproken

• bartvl

bartvl

Wat zijn eigenlijk jou redenen om niet voor bijv. de Pioneer 464 te gaan, maar dus de ONKYO te kopen?

• Patten
Ik heb al een DS-494 versterker van Onkyo staan, en die speler past er mooi bij.
En ik vind de massieve alu afwerking heel erg mooi en solide. Daar kunnen een boel andere merken gewoon niet tegen op. Pioneer en Yamaha voelen zo "plastic" aan.

Carpe Diem

• bartvl

bartvl

Patten schreef op 22 februari 2004 @ 22:39:
Ik heb al een DS-494 versterker van Onkyo staan, en die speler past er mooi bij.
En ik vind de massieve alu afwerking heel erg mooi en solide. Daar kunnen een boel andere merken gewoon niet tegen op. Pioneer en Yamaha voelen zo "plastic" aan.
Daar kan ik me volledig in vinden, maar naar het schijnt (eerste review van kieskeurig.nl ( ;) ) is de cd/dvd-lade wel een beetje aan de brakke kant. Maar dat mag de pret niet drukken, laadtijden schijn weer heel erg snel (echt snel) en de geluidsproductie zou niet erg hoog zijn. Geweldig ding dus. Voor €150 dan. (ja, er blijven altijd betere apparaten...)

• Patten
Ik heb die DS-494 nog gekocht ten tijde dat ie hier (in een aanbieding) 1300 gulden kostte.... Gouden apparaat! Niet te veel tierenlantijntjes, en doet voor mij precies wat ie doen moet. Ik ben er al jaren heel erg blij mee. En inderdaad er zijn altijd betere (en vooral duurdere dingen). En als je testen op het internet zoekt, dan presteert bijna ALLES van Onkyo (ver) boven de normen.

[ Voor 3% gewijzigd door Patten op 22-02-2004 22:58 ]

Carpe Diem

• bartvl

bartvl

En als je de speler via de SCART aansluiting aansluit, geeft ie dan automatisch ook stereogeluid door aan de TV?

En het MP3 afspelen, dan kan hij dus de titel weergeven in z'n LCD scherm, weergeeft ie dan de ID-3 of gewoon de filename?

weet je hier de antwoorden op?
Of misschien iemand anders?

• Patten
Via scart geeft hij stereo geluid.
MP3 kan de speler (dacht ik) de ID-tags vanuit de MP3 weergeven. Dus niet de bestandsnaam.

P

Helaas weinig reacties van anderen... Dit was 2 jaar terug nog een speler van 600 euries...... Misschien dat toch te weinig mensen Onkyo hebben/kennen.

Carpe Diem

• bartvl

bartvl

Ik denk vooral kennen, toch wel een redelijk onbekend merk onder de "normale" mens, zullen we maar zeggen :P
Maar dat neemt niet weg dat ie geweldig is!
(ga je hem bij pik2pay.nl kopen? Ik wel, is lekker goedkoop en maar 15 euro duurder dan in Duitsland)

• Patten
Ik ga a.s. weekend denk ik toch even in Duitsland kijken en testen. Ik woon 3 km van de Duitse grens ;)
Dan neem ik een +/-RW mee, +/-R. Als ie dat dan allemaal pakt, dan koop ik hem gewoon. Althans ik hoop dat ik tijd heb dit weekend.... Moet nog steeds mijn schutting plaatsen. Maar mocht ik testen, dan zal ik dit wel melden!
Blijft een mooie en degelijke speler!

Carpe Diem

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 08:20
Ik heb een DV-SP501 (nieuwe uitvoering) Deze leest bij mij wel +rw, dus waarom geen +r (niet getest) wel getest is -r en -rw

• Patten
iceme schreef op 23 februari 2004 @ 22:55:
Ik heb een DV-SP501 (nieuwe uitvoering) Deze leest bij mij wel +rw, dus waarom geen +r (niet getest) wel getest is -r en -rw
Met wat voor brander was die +RW schijf gebrand? Het gaat om het formaat. De speler moet het +R formaat kunnen lezen. Sommige branders (ook mijn Sony kl$te Dru500) kan alleen DVD+R branden, en geen DVD-ROM. De ROM standaard pakt bijna elke speler.

P

Carpe Diem

• bartvl

bartvl

Patten schreef op 23 februari 2004 @ 22:59:
[...]

Met wat voor brander was die +RW schijf gebrand? Het gaat om het formaat. De speler moet het +R formaat kunnen lezen. Sommige branders (ook mijn Sony kl$te Dru500) kan alleen DVD+R branden, en geen DVD-ROM. De ROM standaard pakt bijna elke speler.

P
De SP501 kan sowieso volgens de specs al +R en +RW lezen...

• Patten
Ik wil niet flauw doen, maar de SP501 speelt af fabriek officieel alleen maar DVD-R en -RW. Het +R(W) formaat wordt niet door Onkyo gegarandeerd.
Zie www.onlyo.net

Carpe Diem

• bartvl

bartvl

Je hebt nog gelijk oowk! Sorry... Maar ik heb begrepen dat ook de SP500 alles afspeelt. Maar in de winkel testen is natuurlijk het beste...
Is eigenlijk oowk de enige manier om erachter te komen...
(maar betekend dit dat -R/-RW tot de standaard is benoemd?)
En als je de SP500 (niet de 501) gaat testen, kun je dan ook letten op ruis? (vooral via de analoge uitgang) vanwege de lage s/n ratio van maar 90 dB TOV 106dB voor de 501, dat is namelijk eigenlijk een van de weinige redenen waarom ik meer geld uit zou geven voor de SP501

en is het front echt aluminium of een ander metaal, of is het gewoon mooi plastic?(sowiewo mooier dan de meeste gangbare DVD-spelers)

[ Voor 47% gewijzigd door bartvl op 24-02-2004 20:30 ]

• Patten
Ik test op:

- beeld
- geluid (is lastiger, erg afhankelijk wat er achter hangt, klassiek DTS werkt heel goed....)
- formaten +R (Beide types) +RW, -R en -RW
- SVCD

Ik hoop dat ze nog ergens in DL zo'n ding aangesloten hebben staan.
En ja, ALLES van Onkyo is echt ALU en NIKS geen plasitc zooi!!!! (De losse componenten dan.)

Carpe Diem

• gemert3
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-02 08:49
Ik heb zowel de Onkyo DV-500 als de DV-501 gehad.

Beide zijn uitstekende spelers en spelen alles af, de 501 speelt ook dvd-mp3,wmf en kodak picture cd.

Ik heb ze gebrand met een Sony DRU500 met Pinnacle Instant Copy.

Vergeet niet dat dit eigenlijk spelers van een adviesprijs van 599,-euro zijn, en dat ze daar ook naar presteren.

Rence.

• Patten
gemert3 schreef op 25 februari 2004 @ 09:35:

Beide zijn uitstekende spelers en spelen alles af, de 501 speelt ook dvd-mp3,wmf en kodak picture cd.

Vergeet niet dat dit eigenlijk spelers van een adviesprijs van 599,-euro zijn, en dat ze daar ook naar presteren.

Rence.
DIT was de reply waar ik op zat te wachten!!!! Bedankt! Eindelijk iemand die bevestigd dat sw SP500 de DVD+R die door een DRU500 is gebrand afspeelt!!!
:)

Carpe Diem

• bartvl

bartvl

Patten schreef op 24 februari 2004 @ 22:13:
Ik test op:

- beeld
- geluid (is lastiger, erg afhankelijk wat er achter hangt, klassiek DTS werkt heel goed....)
- SVCD

En ja, ALLES van Onkyo is echt ALU en NIKS geen plasitc zooi!!!! (De losse componenten dan.)
gemert3 schreef op 25 februari 2004 @ 09:35:

Rence.
Nu kan ik echt niet meer wachten totdat ie besteld wordt!!!

Weet iemand trouwens of een optische S/PDIF poort hetzelfde is als een optische uitgang die op een DVD-speler zit? (ofwel: kan ik een dvd-speler via een optische uitgang op een S/PDIF ingang van een PC aansluiten?)

[ Voor 11% gewijzigd door bartvl op 25-02-2004 19:22 ]

• Patten
Ja je kunt hem met een speciale kabel aansluiten op je pc.
De standaard kabel voor audio heet Tos-link.
Die kabeltjes zijn gewoon in de handel.

Carpe Diem

• bartvl

bartvl

Patten schreef op 25 februari 2004 @ 19:29:
Ja je kunt hem met een speciale kabel aansluiten op je pc.
De standaard kabel voor audio heet Tos-link.
Die kabeltjes zijn gewoon in de handel.
Ik dacht dat er een optische kabel meegeleverd werd...
op onkyo-intl.com staat een heleboel meer informatie. Je kan er onder andere ook de gebruiksaanwijzing downloaden.

[ Voor 1% gewijzigd door bartvl op 25-02-2004 20:23 . Reden: link-edit ]

• Patten
Ik ben al enkele jaren in bezit van mijn eigen mini "home-theatre", dus de meeste ins-en-outs ken ik wel. Optisch bevalt goed. Geeft een galvanische scheiding tussen de apparatuur waardoor dus minder kan op ruis/interferentie.

Carpe Diem

• bartvl

bartvl

bartvl schreef op 25 februari 2004 @ 19:20:
[...]

[...]

Nu kan ik echt niet meer wachten totdat ie besteld wordt!!!

Weet iemand trouwens of een optische S/PDIF poort hetzelfde is als een optische uitgang die op een DVD-speler zit? (ofwel: kan ik een dvd-speler via een optische uitgang op een S/PDIF ingang van een PC aansluiten?)
Ik ben nu toch bezig met de vraag: doe ik er goed aan om €50 meer uit te geven zodat ik de SP501 in mijn bezit heb...
Mijn bedoeling is namelijk dat ie wel een jaartje of 5 mee moet gaan...
en heeft de SP501 ook een subwoofer-uit (analoog)?

• Patten
We krijgen al helemaal een forum relatie... Haha.
Ik dacht aanhetzelfde. Maar ik dacht ook om even te wachten met de aankoop en meteen een DVD-recorder te kopen. In Duitsland worden die dingen al voor 279,- euro aangeboden. Dan heb je een Medion of Lite-On. Spelen alles af, en opnemen op +/- formaat. Dus..... ik ben nog niet helemaal zeker.
En mijn huidige Panasonic RV32 was destijds ook een super-speler als beste getest blablabla etc. Die houdt het ook nog wel een tijdje vol.

Carpe Diem

• bartvl

bartvl

-Weet iemand trouwens of het loopwerk in de SP500 dezelfde is als in de SP501? Lijkt me eigenlijk wel logisch (als de SP500 nog gefabriceerd wordt)

-Ik twijfel nog steeds...
-En dvd-recorder hoef ik niet... Komt heel later misschien wel.
Ik ga eerst maar vor een HELE goede speler.. Want het gaat me in eerste instantie puur om het cd afspelen (waar ie dus ook heel goed in is, schijnt)

-Is er beeldkwaliteit verschil tussen de SP500 en 501? de 501 heeft nl. een 54 MHz dac en de 500 een 27MHz...

• Patten
Er zal vast wel verschil in beeldkwaliteit in zitten. Misschien wel zichtbaar als je er een beamer achterhangt of zo. Zal met het blote oog op een standaard tv wel meevallen.

Carpe Diem

• bartvl

bartvl

oh oow... Dubbelpost!

[ Voor 98% gewijzigd door bartvl op 26-02-2004 22:12 . Reden: Sorry ]

• bartvl

bartvl

Patten schreef op 26 februari 2004 @ 21:57:
Er zal vast wel verschil in beeldkwaliteit in zitten. Misschien wel zichtbaar als je er een beamer achterhangt of zo. Zal met het blote oog op een standaard tv wel meevallen.
Het wordt een steeds moeilijkere keuze...
Maar als mijn ouders toestemming geven, dan ga ik denk ik toch voor de 501, lijkt me toch net dat beetje extra voor een goeie toekomstbestendigheid...
Mijn idee is namelijk dat als ik op kamers ga dak dan aan mijn toekomstige laptop een USB geluidskaart hang, die ook als DolbyDigital (en hopelijk ook als DTS) decoder functioneert...
Maar €50 is toch wel veel eigenlijk... (Fl100,- ;) )

Er zijn geloof ik nog geen berichten van een SP500 die teveel ruis voort zou brengen he? Want dat is eigenlijk misschien toch wel een van de weinige redenen waarom ik €50 meer uit zou geven. (namelijk S/N ratio van 90 dB)

[ Voor 13% gewijzigd door bartvl op 26-02-2004 22:11 ]

• Patten
Die spelers zijn kwalitatief gewoon goed. Ik heb nu onderhand al 5 spelers versleten, en ik ben tot de simpele conclusie gekomen dat de merken over het algemeen beter beeld hebben dan de witmerkjes.

Carpe Diem

• bartvl

bartvl

Jow, eet jij die dingen dan?
* Bart weet het nog steeds niej... 500 of 501...

[ Voor 52% gewijzigd door bartvl op 27-02-2004 20:02 ]

• Patten
Heey Bart.

Ik stond vanmiddag in Duitsland bij de Expert en:

SP501 getest met:

+R Beide formaten
+ RW
- R
- R fout gebrand (er zat 1,5 jaar terug een fout in Nero mbt DVD-Video)
- RW
SVCD uit de oude doos
DTS-audio cd
MP3 zonder submappen
MP3 met submappen
CD-rw met audio

Speelde alles, ik heb hem toen maar gekocht voor 199,- Dit was helaas geen aanbieding maar de standaardprijs. Kan ik weer een tijdje vooruit.

En het is weer degelijkheid zoals ik het gewend ben! Mooi alu-front, nix plastic! En hij past mooi bij de Onkyo versterker die ik al had! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Patten op 28-02-2004 16:24 ]

Carpe Diem

• bartvl

bartvl

Patten schreef op 28 februari 2004 @ 16:22:
Heey Bart.

Ik stond vanmiddag in Duitsland bij de Expert en:

SP501 getest met:

+R Beide formaten
+ RW
- R
- R fout gebrand (er zat 1,5 jaar terug een fout in Nero mbt DVD-Video)
- RW
SVCD uit de oude doos
DTS-audio cd
MP3 zonder submappen
MP3 met submappen
CD-rw met audio

Speelde alles, ik heb hem toen maar gekocht voor 199,- Dit was helaas geen aanbieding maar de standaardprijs. Kan ik weer een tijdje vooruit.

En het is weer degelijkheid zoals ik het gewend ben! Mooi alu-front, nix plastic! En hij past mooi bij de Onkyo versterker die ik al had! ;)
Owkee, geweldig apparaat dus!
maar nog steeds, twijfel twijfel...
Ik denk of:
-Sp500 met een goeie scartkabel (€30 op pick2pay.nl)
-SP501 zonder goeie scartkabel (komt dan later wel...)

Hopelijk ga ik toch voor de SP501... is toch net dat beetje extra! :D

• Patten
Er zit trouwens standaard al een prima extra dikke shielded scart kabel (niet verguld) bij de 501!!
Kun je dat geld weer besparen.

Kopen: Gewoon doen! Ik weet niet waar je woont, maar in Duitsland kosten die dingen in ELKE winkel 199,- met 2 jaar garantie. Anders ga gewoon eens naar een (goede) audio/video zaak en probeer hem zelf! Dan koop je hem gewoon op de goedkoopste plek.

En die Duitse verkoper vertelde wel dat de 500 wel eens problemen gaf met DVD-R/+R etc. Ik kan natuurlijk niets controleren....

Pat

[ Voor 16% gewijzigd door Patten op 28-02-2004 20:02 ]

Carpe Diem

• bartvl

bartvl

Patten schreef op 28 februari 2004 @ 19:08:
Er zit trouwens standaard al een prima extra dikke shielded scart kabel (niet verguld) bij de 501!!
Kun je dat geld weer besparen.

Kopen: Gewoon doen! Ik weet niet waar je woont, maar in Duitsland kosten die dingen in ELKE winkel 199,- met 2 jaar garantie. Anders ga gewoon eens naar een (goede) audio/video zaak en probeer hem zelf! Dan koop je hem gewoon op de goedkoopste plek.

En die Duitse verkoper vertelde wel dat de 500 wel eens problemen gaf met DVD-R/+R etc. Ik kan natuurlijk niets controleren....

Pat
Heb je um vlak over de grens gekocht? (toevallig in de buurt van nijmegen/kleve?)
Het is namelijk voor mij niet zo moeilijk om hem bij pick2pay in elst te kopen, maar als je hem in Duitsland in de winkel kan kopen voor €200 dan is dat oowk niet verkeerd, ivm garantie en feedback.

• Patten
Ik heb hem van de Expert in Bocholt. Ligt stukkie verder oostelijker nog dan Kleve.
Anders kijk maar eens op www.expert.de hier staan ook de adressen door heel Duitsland.
Succes,

Pat

Carpe Diem

• Patten
1e probleem!!!!

De speler is via scart aangesloten op mijn tv. Maar... de speler geeft OOK in de stand-by stand het schakelsignaal voor scart door. M.a.w. als de ik de tv aanzet, dan denkt ie automatisch van: "ah, er wordt beeld aangeboden via het av kanaal" en springt over... Hier zit ik dus niet op te wachten. Maandag maar eens klagen bij de dealer.

Carpe Diem

• bartvl

bartvl

Patten schreef op 29 februari 2004 @ 18:28:
1e probleem!!!!

De speler is via scart aangesloten op mijn tv. Maar... de speler geeft OOK in de stand-by stand het schakelsignaal voor scart door. M.a.w. als de ik de tv aanzet, dan denkt ie automatisch van: "ah, er wordt beeld aangeboden via het av kanaal" en springt over... Hier zit ik dus niet op te wachten. Maandag maar eens klagen bij de dealer.
Misschien hoort het zo, maar het kan ook zijn dat je eens een andere scart ingang pakt, of misschien kun je het instellen. En anders moet je de speler gewoon echt UIT zetten :P

• Patten
Geloof mij. ik heb alles al geprobeerd. En ik heb ook heel veel verstand van audio/video. Volgens mij zit er een fout in deze speler. Ik ga morgen of overmorgen wel even naar die audiozaak terug om even naar een andere te kijken. Doen de anderen het ook, dan gaat deze weer retour!
Dan vind ik wel weer een ander merk, welke wel voldoet. Ik zou het echter wel jammer vinden als ie weer weg moet......

Carpe Diem

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Patten schreef op 22 februari 2004 @ 21:26:
Ik overweeg deze speler aan te schaffen, echter weet ik niet of deze speler DVD+R afspeelt. Dan bedoel ik het "echte" DVD+R formaat. Niet DVD-Rom.
Ik doe veel met zelfgemaakte DVD's en brand ze met een DRU500. De DRU500 kent geen compatibiliteits bitsettings om het DVD-Booktype aan te passen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is iemand in bezit van de DV-SP500 en een DRU500 of bijv. een NEC1300A (niet gemodificeerd)? Met mijn huidige Panasonic RV32 speler ben ik gebonden aan DVD-R(W)... of DVD+R met de correcte booktype setting welke mijn brander dus niet ondersteund.....
Graag een reactie. Thanx.

P
Ik heb deze speler zelf en deze speeld tot nu toe alle gekopierde dvd's af.

Verder ben ik er uiterst tevreden over.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Ik heb zelf de SP500 en die ondersteund zowel DVD-r áls DVD+R.
Daarnaast heb ik gekozen voor de SP500 omdat deze sneller dvd's laat en beter is in het afspelen van audio cd's.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Patten
FFF schreef op 01 maart 2004 @ 08:55:
[...]

Ik heb deze speler zelf en deze speeld tot nu toe alle gekopierde dvd's af.

Verder ben ik er uiterst tevreden over.
Heb jij er ook last van dat het scart-schakel signaal erop blijft staan als hij in de standby stand staat?
Ik heb inmiddels een bevestiging van de handelaar dat dit zo is, en hij wacht weer op antwoord van Onkyo of dit te verhelpen is.....

Carpe Diem

• bartvl

bartvl

Majestic schreef op 01 maart 2004 @ 10:36:
Ik heb zelf de SP500 en die ondersteund zowel DVD-r áls DVD+R.
Daarnaast heb ik gekozen voor de SP500 omdat deze sneller dvd's laat en beter is in het afspelen van audio cd's.
Ik wil dus de DVD-speler gaan gebruiken als audio-cd-speler (moeilijk woord :P ), nu zeg jij dus dat ie beter audio-cd's afspeelt dan de sp501?
Heb jij hier een bron voor? of heb je dit zelf waargenomen?
En sneller dvd's laden vindik ook belangrijk.
Heb je bij de SP500 last van ruis? (hebbik al vaker genoemd: s/n ratio van 90 dB tegenover 106 dB voor de SP501)

Verwijderd

Patten schreef op 24 februari 2004 @ 22:13:
Ik test op:

- beeld
- SVCD

Dit kan ik bevestigen, nou ja niet alles is alu maar het is allemaal zéér degelijk spul. Ik heb zelf de DV-S555 en dat ding is echt super, ben er helemaal weg van. Hij is echt 3x sneller dan de Marantz die we beneden hebben en hij vreet zo'n beetje alles. Enige nadeel bij de 555 is het gebrek aan ondersteuning voor mp3-tags. Maar ja :)

Onkyo is gewoon goed spul :)
Patten schreef op 29 februari 2004 @ 18:28:
1e probleem!!!!

Heel vreemd, mijn 555 heeft er geen last van? Misschien een exemplarische fout, of probeer anders eens scart aansluiting nr 1 op je tv en een andere tv. Het is niet altijd zo dat het aan de speler ligt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 18:49 ]

• bartvl

bartvl

Jammer Patten, ons privé topic is niet meer privé :P

• bartvl

bartvl

Weet iemand of de zwarte uitvoering van aluminium of iets dergelijks is gemaakt?

• Patten
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 18:47:

Heel vreemd, mijn 555 heeft er geen last van? Misschien een exemplarische fout, of probeer anders eens scart aansluiting nr 1 op je tv en een andere tv. Het is niet altijd zo dat het aan de speler ligt.
Ik heb alle scarts geprobeerd, daar ligt het niet aan. Bij het meten van de spanning op scart pin 8 kwam ik erachter dat hier ook tijdens de standby de spanning op blijft staan. Dit is normaal de spanning die ervoor zorgt dat een tv automatisch naar die AV bron springt.
Maar het probleem is bevestigd, dus ik wacht op een goede oplossing. Dus NIET pin 8 uit mijn kabel knippen etc.

Carpe Diem

• Patten
bartvl schreef op 01 maart 2004 @ 19:28:
Weet iemand of de zwarte uitvoering van aluminium of iets dergelijks is gemaakt?
Ja ook van alu.

En idd als je er een (maakt niet uit wat voor) disc in stopt, dan is ie binnen enkele seconden geladen en speelt ie!! En audio kwaliteit is beter als van de 500.
En het apparaat vreet werkelijk de grootste en goedkoopste brandbare bagger-dvd's die in omloop zijn! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Patten op 01-03-2004 19:37 ]

Carpe Diem

• bartvl

bartvl

Patten schreef op 01 maart 2004 @ 19:36:
[...]

Ja ook van alu.

En idd als je er een (maakt niet uit wat voor) disc in stopt, dan is ie binnen enkele seconden geladen en speelt ie!! En audio kwaliteit is beter als van de 500.
En het apparaat vreet werkelijk de grootste en goedkoopste brandbare bagger-dvd's die in omloop zijn! :)
Toch de 500 besteld, is goedkoper (ja, arme toekomstige studenten hè... :P ), wel in het zwart, maar das niet erg, als het van alu is, is het mooi! :D
Ikkuh blij, decission made!
nu hopen dat pick2pay hem op voorraad heeft.
Jullie horen nog van me! :D :D :D :D

[ Voor 4% gewijzigd door bartvl op 01-03-2004 19:53 ]

• bartvl

bartvl

bartvl schreef op 01 maart 2004 @ 19:43:
[...]

Toch de 500 besteld, is goedkoper (ja, arme toekomstige studenten hè... :P ), wel in het zwart, maar das niet erg, als het van alu is, is het mooi! :D
Ikkuh blij, decission made!
nu hopen dat pick2pay hem op voorraad heeft.
Jullie horen nog van me! :D :D :D :D
Is op voorraad, binnenkort ophalen, en op 24 Maart krijgen! :D :D :D

Ik ben een gelukkig man

• Patten
Ik ben aan het conclaven met de Duitse Expert. Ik was de eerste die het opviel. De Expert heeft het probleem aan Onkyo voorgelegd. Ik krijg volgende week weer antwoord. Zelfs de medewerker van Onkyo vroeg zich af waarom en dan een stand-by EN een uitknop opzitten..... Dus ben benieuwd wat hier weer uitkomt.
Als het niet gefixed kan worden, gaat ie alsnog retour. Dan koop ik de lite-on recorder voor 80 euri extra.

Carpe Diem

Verwijderd

Patten schreef op 05 maart 2004 @ 18:37:
Ik ben aan het conclaven met de Duitse Expert. Ik was de eerste die het opviel. De Expert heeft het probleem aan Onkyo voorgelegd. Ik krijg volgende week weer antwoord. Zelfs de medewerker van Onkyo vroeg zich af waarom en dan een stand-by EN een uitknop opzitten..... Dus ben benieuwd wat hier weer uitkomt.
Als het niet gefixed kan worden, gaat ie alsnog retour. Dan koop ik de lite-on recorder voor 80 euri extra.
Dat heeft mijn dv-s555 ook, en mijn versterker van onkyo ook. Ik vermoed dat het te maken heeft dat alle apparaten in standby modus wát stroom verbruiken, en je ze zo helemaal uit kan schakelen.

Ik heb overigens tot nu toe nog nergens last van gehad, maar ik zal eens kijken wat mijn 555 op mijn nieuwe tv doet (sony)

• bartvl

bartvl

Ik heb um!!!
DVD is echt perfect (ook via de analoge uitgang)
Maar ik zit met een probleem, en weet niet of dit zo hoort, of dat het een fout is:
Als ik via de analoge uitgang audio-cd's beluister, dan geeft de DVD-speler een ongelooflijk hoog signaal door--> mijn versterker (Samsung) geeft de input balk helemaal vol (tot ver in het rood) en dat gaat gepaard met kraken e.d. wet iemand of dit hoort, of dat ik het apparaat moet laten vervangen/repareren?

• bartvl

bartvl

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 22:11:
[...]

Dat heeft mijn dv-s555 ook, en mijn versterker van onkyo ook. Ik vermoed dat het te maken heeft dat alle apparaten in standby modus wát stroom verbruiken, en je ze zo helemaal uit kan schakelen.

Ik heb overigens tot nu toe nog nergens last van gehad, maar ik zal eens kijken wat mijn 555 op mijn nieuwe tv doet (sony)
Bij doet hij dát wel goed!
Is dus een foutje denk ik

• bartvl

bartvl

En nu kom ik er ook al achter dat er spanning staat op het frontje van mijn dvd-speler (ofwel, als ik de onderste powerknop indruk, zodat ie in de standby gaat, dan staat er een klein beetje spanning op de buitenkant) terug met dat ding!!!

[toevoeging]
DVD-speler weer terug van ONKYO, niks aan gedaan.
Met een oom gebeld:
op de uitgang van de dvd-speler een logaritmische Pot-meter zetten, een 15K-ohm. (stereo natuurlijk) dit zou het probleem op moeten lossen.
uitleg:
uitgangsspanning van de DVD-speler is 2,0 v (RMS) , dit is veel te hoog voor de ingang, deze zou namelijk een paar millivolts binnen moetn krijgen geloof ik...
Nu nog zo'n potmeter vinden... In Wijchen hebben ze ze niet... Naar Nijmegen dus...
[/toevoeging]

[ Voor 52% gewijzigd door bartvl op 24-04-2004 21:45 ]

Pagina: 1