Losse MP3's taggen

Pagina: 1
Acties:
  • 640 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Geen matches
Okay, ik heb nu echt een enorme hoeveelheid aan losse mp3's die ik toch wel een keer wil gaan ordenen. Nu ben ik op zoek naar een programma'tje wat dat automatisch doet (met behulp van internet of eigen database). Ik weet dat Tag & Rename goed werkt (maar alleen met albums kan hij informatie van internet afhalen en dan nog niet altijd goed). Maar het gaat hier dus om losse mp3's.

En bestaat er ook een programma'tje wat aan de hand van de ID3 ook comments kan invullen ofzo, dus als ik bijvoorbeeld DJ Tiesto - Traffic.mp3 wil taggen, dat hij dan bij de comments aangeeft van: "Dutch, DJ, Trance" ofzo iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Geen matches
Op albums staan een stuk of 15 nummers, met elk hun eigen lengte. Deze combinatie van files met een bepaalde grootte en afspeellengte die bij elkaar horen is dus goed te herleiden na een bepaald album. Een los nummer dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Geen matches
Dat wist ik ja, want bijv. Tag & Rename kijkt naar het aantal bytes in de nummers en herleidt dit naar een album.

Misschien anders een tool wat van de filename dus artiest - song.mp3 een id3 kan maken ? Want volgens mij heeft Tag & Rename dit niet aan boord. toch wel.

Maar genre's aan laten maken, weet iemand of daar een speciaal tooltje voor is. ?

[ Voor 18% gewijzigd door Red op 22-02-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Geen matches
DoRRoN schreef op 22 februari 2004 @ 21:19:
Dat wist ik ja, want bijv. Tag & Rename kijkt naar het aantal bytes in de nummers en herleidt dit naar een album.

Misschien anders een tool wat van de filename dus artiest - song.mp3 een id3 kan maken ? Want volgens mij heeft Tag & Rename dit niet aan boord. toch wel.

Maar genre's aan laten maken, weet iemand of daar een speciaal tooltje voor is. ?
Oh pardon, niet goed begrepen goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Geen matches
Ik heb nl. nu 1400 losse nummers, die wil ik laten afspelen in iTunes en wil ze daar met een smart playlist op Genre selecteren. Maar om nou al die 1400 nummers te gaan editen op Genre, dat vind ik nou ook niet echt zo'n goed idee. Of op comments......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen matches
Ik weet niet of je losse nummers nu gestructureerd zijn dmv bijv. een folderstructuur, maar met tag&rename kun je gewoon meerdere files tegelijk editen, dus voor alle (of een subset daarvan) files in een folder snel het genre veranderen bijv.

En een smart playlist is in principe overbodig in iTunes, je kan dmv Browse ook zoeken op genre.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Geen matches
Ideaal zou het zijn als er een online database zou bestaan die de files kon herkennen aan de musikale inhoud, dus onafhankelijk van filename, formaat, de lengte of de bitrate enz. Zover ik weet bestaat zoiets nog niet. Wel heb ik vorig jaar op de CeBit in Hannover een demo gezien van het Fraunhofer Institut. Een bepaald nummer werd op het ene systeem afgespeeld, het andere systeem 'luiterde' via een mikrofoon en gaf feilloos de titel/artiest enz. info op het scherm. Uiteraard wel voor een beperkt aantal titels. Volgens mij is hier het bedoelde project te vinden. Voorlopig nog 'toekomstmuziek'.

[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 23-02-2004 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: moodlogic
Henk007 schreef op 23 februari 2004 @ 00:41:
Ideaal zou het zijn als er een online database zou bestaan die de files kon herkennen aan de musikale inhoud, dus onafhankelijk van filename, formaat, de lengte of de bitrate enz. Zover ik weet bestaat zoiets nog niet. Wel heb ik vorig jaar op de CeBit in Hannover een demo gezien van het Fraunhofer Institut. Een bepaald nummer werd op het ene systeem afgespeeld, het andere systeem 'luiterde' via een mikrofoon en gaf feilloos de titel/artiest enz. info op het scherm. Uiteraard wel voor een beperkt aantal titels. Volgens mij is hier het bedoelde project te vinden. Voorlopig nog 'toekomstmuziek'.
Dat is geen toekomstmuziek, maar werkelijkheid! MoodLogic haalt muziekmetadata uit een online database van ruim 3.5 miljoen mp3'tjes. Deze techniek heet audiofingerprinting. Door zelf muziek te beoordelen op een aantal punten (profilen), kan je credits verdienen en dus MoodLogic gratis gebruiken.

Ik gebruik al enige tijd naar volle tevredenheid MoodLogic. _/-\o_
The MoodLogic software is unique. It works in conjunction with a powerful Data Service. It automatically classifies and organizes your own digital music collection by genre, artist, mood, tempo, release year, and more! All with no typing or editing on your part!
Automatisch renamen, taggen en onderverdelen van mp3's in mappen is een van de grote pluspunten van het programma.

Browser :
Afbeeldingslocatie: http://www.jctemplar.sinnemavastgoed.nl/moodlogic_browser.jpg

Cleanup :
Afbeeldingslocatie: http://www.jctemplar.sinnemavastgoed.nl/moodlogic_cleanup.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Kan je me vertellen hoeveel songs ik moet profilen voordat ik MoodLogic gratis kan gebruiken ? Want dit is inderdaad DE tool die ik zoek .... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt eerst een trial van 7 dagen waarin je muziekmetadata voor al je muziek krijgt (om te voorkomen dat mensen hier misbruik van maken kan je tijdens de trial geen mp3's taggen & renamen). Hoe bekender de muziek, hoe groter de kans is dat MoodLogic het nummer herkend (~90% in mijn geval). De trial is er voor om je de mix functionaliteit te demonstreren.

Na afloop van de trial krijg je 100 credits cadeau en krijg voor elke 5 nummers die je profiled 100 credits (je kan ook voor $ 29,95 10.000 credits kopen). Bij elke mijlpaal van 50 geprofilde nummers krijg je een bonus van 150 credits.

Profilen duurt ongeveer een minuut per nummer (gaat sneller bij muziek van dezelfde muzikant).

Zo heb je na het profilen van 50 nummers (uurtje werk) dus al genoeg credits verzameld om 1250 mp3's te activeren (d.w.z. dat MoodLogic ze automatisch kan renamen, ID3-taggen, onderverdelen in mappen en ten slotte kan onderverdelen in genre, tempo etc. etc.)

Iedereen draagt zijn steentje dus bij (door credits te kopen of door ze te verdienen).

(de eerst maand dat ik MoodLogic gebruikte heb ik zo elke dag 5 nummers geprofiled, inmiddels heb ik een groot overschot aan credits :) )

Een korte review van het Dagblad van het Noorden kan je hier vinden.

Laat me even weten wat je ervan vind...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een leuke beschrijving van MoodLogic :
The MoodLogic MP3 Organizer is a program that uses that company's proprietary technology to simplify the management of your MP3 collection and help you quickly select the music you're in the mood to hear.

To accomplish this, the program first identifies all of the MP3s on your computer by comparing the audio data they contain to a central database of audio 'fingerprints'. Once an MP3 is identified, it can be associated with MoodLogic's proprietary song data - Title, artist, album, year, mood (happy, sad, etc.), tempo, beat, etc.

Now the fun starts. With a couple of clicks, you can create great playlists from your collection - 'aggressive punk from the seventies', 'sad blues', or 'songs that are similar to Pink Floyd's "The Wall"'. You can play the playlists, burn them to a CD, or transfer them to a portable device with a couple more clicks. The program will even fix all of your MP3s' incorrect filenames and internal artist/title data.

The program also includes a module which allows you to rate new songs and add them to MoodLogic's database so that they can be automatically identifed for other users.
bron : Pacific Softworks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
En is het dan ook mogelijk om dan de files per genre te exporteren of moet ik ze dan handmatig opzoeken, want ik wil nl. ITunes voor het afspelen gebruiken, zonder dat MoodLogic daarbij hoeft de draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfinn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Geen matches
Dat programma kost 29,95 staat er. Of kan je hem ook gratis gebruiken als je je mp3's profiled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoodLogic kan geen numers afspelen, zodra je op play klikt wordt de playlist naar je mediaspeler gestuurd (in jouw geval iTunes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nooit een cent betaald :)

"To use MoodLogic to activate your entire music collection, you have to either buy MoodLogic or earn "activation credits" by submitting manual song profiles. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 13:02

dread

Sluwe vlaming

superproggie die moodlogic

alleen zat ik laatst een nummer te beluisteren waar opeens de muziek oversloeg net als op een cd. weird.

moodlogic kan daar toch niet tussen zitten? hij verandert de bestanden toch niet.

verder heb ik wel bij meerdere songs dat ze opeens lijken te tikken

ik verplaats mijn nummers niet noch defragmentatie op die schijf

verder kan ik tag&rename ook aanbevelen, echt super.
alleen kan je daar niet alle nummers ineens aankruisen ipv individueel?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Geen matches
dread schreef op 18 maart 2004 @ 13:29:
verder kan ik tag&rename ook aanbevelen, echt super.
alleen kan je daar niet alle nummers ineens aankruisen ipv individueel?
Ja, gewoon op het blauwe vinkje links halverwege in beeld klikken. Tooltip geeft aan 'select all files'. Tenminste voor versie 3.06 hier werkt dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dread schreef op 18 maart 2004 @ 13:29:alleen zat ik laatst een nummer te beluisteren waar opeens de muziek oversloeg net als op een cd. weird.

moodlogic kan daar toch niet tussen zitten? hij verandert de bestanden toch niet.

verder heb ik wel bij meerdere songs dat ze opeens lijken te tikken
MoodLogic veranderd de bestanden niet, behalve de ID3-tags en bestandsnaam als je die automatisch laat verbeteren (werkt niet tijdens de trial). Als je tijdens dit (processor en harde schijf intensieve) proces ook muziek wilt afspelen, dan zou ik me kunnen voorstellen dat op hele oude PC's de muziek gaat skippen (zelf nooit last van gehad met mijn PII systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over MoodLogic, ik lees het volgende op de website:
1. How much does MoodLogic cost?
You can test drive MoodLogic on a sample of songs. To use MoodLogic to activate your entire music collection (up to 10,000 songs), you have to either buy MoodLogic for $39.95 or earn "activation credits" by submitting manual song profiles.
Mijn muziek-collectie is ondertussen wel iets groter dan 10.000 nummers. Passen er maar 10.000 nummers in die database, of kosten 10.000 credits $40? Ik vind het programma zelf op zich goed werken (heb ondertussen al 7000+ credits), maar ik ben een paar maanden geleden ermee gestopt toen ik ineens een nieuwe versie kon downloaden en meteen te zien kreeg dat het programma nog maar een paar dagen zou werken voordat ik moest betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Geen matches
Itunes kan ook meerdere bestanden tegelijkertijd taggen hoor, ik maak dan mijn eigen genres, afhankelijk van stemming etc.
1400 nummertjes is toch zo gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen61
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-01-2021
Geen matches
dankje heb dr wat aan gehad :)
Pagina: 1