Toon posts:

2 routers op elkaar aansluiten...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb 2 routers die ik met elkaar wil verbinden.

router 1: adslmodem met ingebouwde router en 4 poorts switch.
router 2: belkin 802.11g draadloze DSL-/kabelgateway-router F5D7230df4

op router 1 komt alle bekabelde pc's en op router 2 de draadloze pc's

ik heb hier een paar vraagjes over hoe ik dit moet aansluiten en moet instellen ik heb wel gezocht op internet en hier op dit forum maar begrijp het niet helemaal want ik haal geloof ik alles door elkaar met instellen:

1: Klopt het dat ik een STRAIGHT kabel nodig heb tussen de 2 routers? (zo nee welke dan wel??)
2: op welke ingang/uitgang moet de kabel zitten op router 1 en 2?
3: bij router 2 moet ik de DHCP server uitzetten moet ik dan bij
IP Pool Starting Address > . . . IP Pool Ending Address > iets veranderen?
en de IP adres van de Router? (en waarin)

als ik dit weet ben ik denk ik gered ;)
alvast bedankt _/-\o_

groetjes Michael

Verwijderd

Deze vragen kunnen allemaal beantwoord worden door te kijken naar de website van de fabrikanten, het lezen van de handleidingen en daarna even slim googlen...

Waar je zowieso op moet letten is dat DHCP standaard geen routable protocol is, en dat je dat dus niet zomaar over een andere router kan laten draaien. Maak gewoon twee subnets aan <router>--<router> en <router>--<pc's>.
Voor de rest zou je het eens moeten proberen. Ook dat wil nog wel eens helpen.

Succes!

Verwijderd

Een crosskabel die aan beide kanten in een LAN-poort zit. Dan gebruik je dus alleen de switch van de tweede router. Verder hoef je niets in te stellen.

Als dit niet werkt stop je een straight kabel in de WAN-poort van router 2 en stel je in de webinterface in dat de router in bridge mode moet werken. Dan zorgt router 2 ervoor dat het net lijkt alsof alle clients van router 2 direct aan router 1 hangen.

Verwijderd

Topicstarter
thnx het is gelukt nu beetje vaag ik had het al eerder zo geprobeerd :S

maar goed alles werkt met draad en draadloos

deze topic mag gesloten worden

groetjes Michael