Hoi iedereen,
Ik heb een in mijn ogen toch wel een probleem.
Ik heb laatst 2 koelers extra geplaatst in mijn kast.
Achterin precies onder de voeding zitten nu 2 extra fans.
Op mijn proc zit en fan die tot een xp 3200+ kan koelen.
Nu zit ik met het volgende voordat ik die 2 fans heb geplaatst werd mijn pc stressed 45/50 graden en non-stressed 37/39 graden.
Ik heb sinds gisteren een nieuw bureau meubel gekregen en daar alles ingezet.
Nu zit er in dat meubel een ruimte voor mijn pc.
Dus logisherwijs heb ik hem daar ingezet.
Ik kwam tot de conclusie dat mijn pc warmer werd dan normaal eerste reactie was dus ook de pc weer uit de (afgedekte) plaats weghalen zodat hij zijn warmte weer kwijt kan via de 2 achterste fans.
Nu staat ie met voldoende ruimte van alles af om zijn warme lucht af te voeren.
En ik check nu om de 5 min ff mijn temp.
En wat blijkt toen ik begon met typen was mijn cpu 45 graden nu precies op dit stuk is ie 47 graden.
Terwijl hij dus alleen maar verbinding heeft met het internet en voor de rest geen prestatie hoeft te leveren.
Weet iemand misschien een andere oplossing voor het koel probleem en misschien een oorzaak van de extra warmte?
Ik heb de cooler gecheckt die is nog helemaal in orde en zit (nog steeds) goed gemonteerd.
Alvast bedankt voor de reacties en ik hoop dat jullie een leek als mij kunnen helpen.
Ps. ik merk dat de pc ook iets meer (niet aanzienlijk veel) herrie maakt.
Ik heb een in mijn ogen toch wel een probleem.
Ik heb laatst 2 koelers extra geplaatst in mijn kast.
Achterin precies onder de voeding zitten nu 2 extra fans.
Op mijn proc zit en fan die tot een xp 3200+ kan koelen.
Nu zit ik met het volgende voordat ik die 2 fans heb geplaatst werd mijn pc stressed 45/50 graden en non-stressed 37/39 graden.
Ik heb sinds gisteren een nieuw bureau meubel gekregen en daar alles ingezet.
Nu zit er in dat meubel een ruimte voor mijn pc.
Dus logisherwijs heb ik hem daar ingezet.
Ik kwam tot de conclusie dat mijn pc warmer werd dan normaal eerste reactie was dus ook de pc weer uit de (afgedekte) plaats weghalen zodat hij zijn warmte weer kwijt kan via de 2 achterste fans.
Nu staat ie met voldoende ruimte van alles af om zijn warme lucht af te voeren.
En ik check nu om de 5 min ff mijn temp.
En wat blijkt toen ik begon met typen was mijn cpu 45 graden nu precies op dit stuk is ie 47 graden.
Terwijl hij dus alleen maar verbinding heeft met het internet en voor de rest geen prestatie hoeft te leveren.
Weet iemand misschien een andere oplossing voor het koel probleem en misschien een oorzaak van de extra warmte?
Ik heb de cooler gecheckt die is nog helemaal in orde en zit (nog steeds) goed gemonteerd.
Alvast bedankt voor de reacties en ik hoop dat jullie een leek als mij kunnen helpen.
Ps. ik merk dat de pc ook iets meer (niet aanzienlijk veel) herrie maakt.