Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

coolers

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik ben hier nieuw en ik had een vraag ik heb een sunbeam plexi glas kast met 5 lichtgevende koelers.daarin zit een amd 2800+(niet overclocked) 1024mb pc3200 gaar geheuge asus a7n8x deluxe mobo en ati radeon 9700 pro videokaart.de cpu temperatuur vind ik wel erg hoog.standard als ik in windows zit en verder nix doe word die 58 graden.dit is zeker veel te hoog er zit een koeler op van coolermaster draait 2500 rpm. het koelblok word helemaal niet zo warm denk rond de 20 graden.
nu denk ik dus dat mijn koelpasta van cpu gaar is.maar mijn vraag was hoe kan ik mijn koelers het beste zetten. er zit er 1 aan de voorkant 2 aan de zijkant 1 aan de bovenkant 1 aan de achterkant en dan de voeding. alvast bedankt voor de antwoorden

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je wel coolpasta tussen de heatsink en de cooler zitten?

offtopic:
Je kan je bericht wel ff wat duidelijker maken, met een meer correcte spelling

O en welkom op GoT!!

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 22-02-2004 21:05 ]

Verwijderd

Voor en zij intake en achter en boven outtake.
En nieuwe koelpasta werkt meestal ook wel (klein laagje)
Correct me if i'm wrong

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem zo gekocht en cpu er nooit af gehad.Ik neem dus aan dat er pasta tussenzit.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 21:32 ]

Verwijderd

Voor = intake
Zijkant = Intake
boven = Outtake
Achter = Outtake
Kun je de beste airflow realiseren. Je ben alleen vergeten welke koeler je heb. Maar het an geen kwaad om de pasta eens te verversen (heel klein laagje maar aanbrengen)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 21:07:
Ik heb hem zo gekocht en cpu er nooit af gehad.Ik neem dus aan dat er pasta tussenzit.

hier staan pics van mijn pc op als je ze nodig hebt
Misschien kabels opruimen, dat helpt ook wel eens.

(ik dacht dat lonsdale een kledingmerk was)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
de koeler is een coolermaster zoon standard ding ik weet dat ze slecht zijn maar 58 graden is toch te veel.
casefans zijn sunbeam 3000rpm.
en kabels zijn nu opgeruimd dat zijn oude fotos

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09

Haan

dotnetter

Als de heatsink niet echt warm wordt, betekent dat dat ie waarschijnlijk niet helemaal goed gemonteerd zit, zodat de cpu zijn warmte er niet aan kwijt kan.
Even eraf halen dus en opnieuw opzetten is mijn advies
Kan je meteen checken hoe het met de koelpasta zat :) en daarna natuurlijk wel nieuwe erop doen

[ Voor 11% gewijzigd door Haan op 22-02-2004 21:17 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Waarschuwing: klik niet op de link die de topicstarter plaatst. Indien je op "bekijk deze pagina" drukt krijg je automagisch een trojan virus op je computer...

Verwijderd

Topicstarter
ja ok dat is waar eerst even die koelers goed zetten.
binnenkort ook andere koeler kopen.
welke koelers raden jullie mij aan?
en koelpasta hebben ze hier in de buurt nergens :|.
als ik weer geld heb ga ik die koeler eventjes bestelle +pasta

Verwijderd

Topicstarter
sorry
dat is de verkeerde link klik maar niet op nee
me site licht eruit omdat ik te groot datalimiet heb of zoiets vandaar dat die hem doorlinkt naar die site sorry

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 21:28 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09

Haan

dotnetter

[testmodus] >:)
Ik merk niks van een virus :?
Er word wel automatisch doorgelinkt, dus ook geen plaatjes
[/testmodus]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

download.trojan in ScriptBodyJsp[1].htm
}:O

Verwijderd

waarom denken mensen toch altijd dat je aan de temp van de heatsink kunt voelen of de pasta er nu wel of niet goed op zit.

Ook al doe je er 5 mm witte prut tussen met een gare klem, dan wordt je heatsink nog steeds even warm dan als je op de perfect manier er AS5 tussen doet. de heatsink blijft namelijk altijd voor >95% verantwoordelijk voor de warmte afgifte naar lucht(of denk je soms dat het mobo ofzo die taak voor een groot deel kan overnemen)

Echter als de geleiding niet al te best is, dan moet er een groter temp verschil tussen de heatsink en de cpu ontstaan om toch 95+% naar die heatsink te krijgen. resultaat heatsink blijft 40 graden (noem maar wat) maar de cpu temp stijgt van 50 naar 60.

58 is niet zo ontzettend slecht hoor trouwens, er kan natuurlijk best wat van af zeker als je nog wilt overclocken en er vast wel weer een warme zomer aan komt. Maar je hoeft op het moment echt niet bang te zijn dat de boel kapot gaat ofzo.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
58 graden is ruim binnen de specificaties van de processor. Mijn 2400+ kan (volgens de fabriek) tot 85 graden, maar er zijn er ook die tot 90 kunnen. Er is een cijfertje in je processorcode die aangeeft wat de maximale temperatuur mag zijn (althans bij mij was dat zou, bij de 2800+ is dat misschien ook nog wel het geval)

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• LocoShady
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 17:24

LocoShady

blaap..

anders haal je die link even weg enzo :{

Verwijderd

Topicstarter
nee dat ben ik ook niet maar in het begin toen ik hem had gekocht werd die altijd maar 37 enzo.sinds dat die trug is geweest omdat mobo kapot was is dat dus denk inderdaad dat het de pasta is omdat mijn koelblok helemaal niet warm word.

locoshady>done

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 21:32 ]

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik zou hem uit laten staan dan wordt ie niet warm en kan je ook anderen niet lastig vallen met de rotzooi die je op dit forum zet.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Verwijderd

Topicstarter
reageer dan nix ik ben net nieuw hier maar ik snap niet wat je zegt tis gewoon een vraag.mag ik die neit stellen op een forum? dat je doorgeschakeld werd als je op de link klikte kwam omdat ik mijn datalimiet had overschreven en de site van het internet is gehaald daarvoor heb ik 2 maal sorry gezegd dat vind ik wel genoeg.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 22:03:
reageer dan nix ik ben net nieuw hier maar ik snap niet wat je zegt tis gewoon een vraag.mag ik die neit stellen op een forum?
Inderdaad, wij zijn hier om je te helpen ;) , net zoals leestekens >:)
Trouwens hoe lang heb je die pc al? Misschien is er niet zo goede koelpasta gebruikt en raakt ie langzaam uitgewerkt.

[ Voor 63% gewijzigd door fsfikke op 22-02-2004 22:25 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik ben hier net nieuw.
Cpu word nu nog 52 graden naa het goed zetten van de koelers.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waar meet je de temperatuur eigenlijk mee? :?
Software programma's moet je eerst namelijk goed instellen, en dan nog hebben ze een afwijking...

Als ik namelijk mijn temperatuur meet, met bijvoorbeeld Motherboard Monitor... Dan zegt hij (met sensor instelling 1) dat mijn CPU heel erg koel is... Zet ik hem op instelling 2, dan is dat ineens een verschil van 20 graden of meer...

Verwijderd

Topicstarter
Ik meet met speedfan. ik heb de temp ook gechecked in de bios en die was hetzelfde dus het zal wel goed zijn neem ik aan

Verwijderd

Welkom op Gathering of Tweakers :)

DOC Faq: Airflow
Technische PMG FAQ: Hoe bouw ik een Athlon PC?
AMD: Processor and Heatsink Installation Videos

Koelblok koud en CPU heet > slecht contact tussen koelblok en CPU / teveel/teweinig pasta / koelblok scheef

Plaats evenveel invoer als uitvoer ventilatoren - op die manier wordt er door middel van push en pull een constante luchtstroom in je kast gegenereerd.

search: CPU pasta

Ik zie voor de rest geen enkele CME vraag staan - hoogstens een beetje koeling en PCmontage vragen welke in de ruime naslag van topics worden uitgelegd. Geen reden om het topic te moven, daar ik mijn collega's liever niet met een zoekertje opzadel ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.