Toon posts:

[Delphi 7 + Quick Rep.] in 1 keer meerdere reports printen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag:

Ik draai Delphi 7 met Quick Report 3.09.

Ik heb een factuurproggie gemaakt waar ik facturen mee kan printen. 1 voor 1 printen gaat prima.

Maar hoe bouw je de query en het report zo op dat je meerdere facturen tegelijk kan printen?

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 15:56

Tomatoman

Fulltime prutser

Wat heb je allemaal al geprobeerd? En wat ging er daarbij mis? Aangezien jij niet de enige op de wereld bent die meerdere facturen tegelijk wil printen, is hier ongetwijfeld genoeg informatie over te vinden.

Lees de Quickstart er nog eens op na, dan kun je zien waarom er nog geen antwoorden op jouw vraag zijn gepost.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Topicstarter
tomatoman schreef op 22 februari 2004 @ 22:47:
Wat heb je allemaal al geprobeerd? En wat ging er daarbij mis? Aangezien jij niet de enige op de wereld bent die meerdere facturen tegelijk wil printen, is hier ongetwijfeld genoeg informatie over te vinden.

Lees de Quickstart er nog eens op na, dan kun je zien waarom er nog geen antwoorden op jouw vraag zijn gepost.
pfff.... gaan we weer... Altijd wordt er gezegd dat iemand nog niet gezocht heeft....
Tuurlijk heb ik eerste zelf gezocht! Alleen het enige nuttige dat ik over dat hele Quick Report 3 kan vinden is een .PDF of .DOC van hun website (www.qusoft.com).

En er zijn ook nergens voorbeelden te vinden of zo.

Ik vraag ook geen exacte uitleg, maar ik vraag of iemand me enig inzicht wilt geven in de structuur van QuickReport 3.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Haal alle records in 1x op, en zorg ervoor dat er een page-break gebeurt bij een nieuw record oid.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik kom er echt niet uit.

Ik heb nu nog eens om te testen een detailband op een report die is gekoppeld aan een simple test-query die als uitvoer heeft:

code:
1
2
3
4
5
6
OrderID: klantnr: Klantnaam: Produktnr: Aantal: Prijs: Subtotaal:
5000     1        Pietje     1000       1       10     10
5000     1        Pietje     1001       2        5     10
5000     1        Pietje     1002       1       20     20
5001     2        Klaasje    1001       3        5     15
5001     2        Klaasje    1004       1       15     15

Ik wil dus dat dit 2 facturen worden in een report.
1 factuur voor Pietje met 3 produkten en 1 factuur voor Klaasje met 2 produkten er op.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij bij het volgende orderID het volgende factuur gaat maken?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 14:36 ]

• whoami
Je zult een headerband nodig hebben, waarop je de klantgegevens print. Bij een 'groupchange' op die headerband oid, specifieer je dat er een nieuwe pagina moet genomen worden

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 25 februari 2004 @ 14:57:
Je zult een headerband nodig hebben, waarop je de klantgegevens print. Bij een 'groupchange' op die headerband oid, specifieer je dat er een nieuwe pagina moet genomen worden
Dat heb ik inderdaad, een Pageheader waar de klantgegevens en het orderid komen te staan. Daaronder heb ik een detailband waar de produkten komen te staan.

Maar wat bedoel je met die "groupchange"? Klinkt goed in ieder geval! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 15:02 ]

• whoami
Hmm, het is al een tijdje geleden dat ik nog wat met QReports gedaan heb, maar ik denk dat je met 2 queries zult moeten werken die dan in een master/detail relatie staan.
In de eerste query haal je de klanten op, met de 2de haal je de orderregels op voor dat bepaald order/klant.
Je 'bind' die eerste query aan je header-band, en je zet ForceNewPage op True, etc....

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Kun je niet iets met (uit mijn hoofd) TCompositeReport? Daarmee kun je toch meerdere rapporten aan elkaar knopen?

(Sorry als ik de naam verkeerd heb, zit nu niet onder windows)

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Verwijderd

Topicstarter
FendtVario schreef op 25 februari 2004 @ 19:33:
Kun je niet iets met (uit mijn hoofd) TCompositeReport? Daarmee kun je toch meerdere rapporten aan elkaar knopen?

(Sorry als ik de naam verkeerd heb, zit nu niet onder windows)
Ik weet wat je bedoelt, maar dat is daar niet voor. Dat is om echte verschillende reports in 1 keer uit te printen. Bijvoorbeeld je klanten bestand afdrukken en een over zicht van alle facturen. dat zijn 2 verschillende reports die je dan in 1 keer kunt printen. Daar gebruik je een TCompositeReport voor.

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit hoe het zit. Maar ik krijg bij het printen in ieder geval al het juiste aantal pagina's te zien. :) We komen er wel.
Pagina: 1