Toon posts:

[Win2k server]Verwijderen AD met dcpromo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oude situatie:
1 Win2k server die alles doet (web, mail, ftp, AD, dns) (PDC)

Nieuwe situatie:
1 win 2k server voor AD & DNS (PDC)
1 win 2k server voor web, mail en FTP (Slave)

Tegelijkertijd krijgt het domein een nieuwe naam, ik dus alles instellen op de nieuwe server, werkt allemaal prima. Nu wil ik alleen het huidige domein (voor het gemak noem ik het ABC) verwijderen mbv. DCPROMO. Dit doe ik, alleen krijg ik de foutmelding dat er geen domeincontroller meer is voor domein ABC. Nogal logisch, want dat domein moet weg! Hoe krijg ik alles fatsoenlijk weg zonder de nieuwe naam van het domein te moeten wijzigen in ABC?

Verwijderd

Doe jezelf een lol..Backup maken van de data, oude server leeggooien en opnieuw installeren....

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat is best vervelend, aangezien Mdaemon en dergelijke zulke slechte backupmogelijkheden hebben :(

Is er geen andere oplossing?

Verwijderd

Je krijgt bij dcpromo /demote als het goed is een vraag of dit de laatste DC is daar moet je Ja op antwoorden.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 21:26:
Hmm, dat is best vervelend, aangezien Mdaemon en dergelijke zulke slechte backupmogelijkheden hebben :(
Heh, wat?
http://www.altn.com/suppo...tNumber=&Number=KBA-01294
is toch retesimpel?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

DCPromo werkt niet altijd lekker als je DC wilt deinstalleren.
Er blijven altijd resten over op je server
Beste oplossing is inderdaad ff data backuppen en dan op nieuw installen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 21:26:
:D :D :D :D

Mag ik even heeeel hard lachen?

je maakt een complete backup van de MDaemon directory (uiteraard even service stoppen), herinstalleert straks het pakket weer op dezelfde locatie (nog niet runnen) zodat de service en je registry weer klopt, zet de oude dir weer terug en je kan verder.

Probeer dat maar eens met een Exchange Server.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dcpromo gewoon starten en dan dat vinkje aanzetten geeft een fout dat Windows een andere domaincontroller voor ABC nodig heeft voordat de hele boel verwijderd kan worden. Start ik echter cdpromo met dcpromo /demote dan werkt het prima, vaaaaaaag! Maargoed, de boel is nu echt weg en die server kan lekker slave spelen voor de ander :)
BackSlash32 schreef op 22 februari 2004 @ 21:33:
[...]

:D :D :D :D

Mag ik even heeeel hard lachen?

je maakt een complete backup van de MDaemon directory (uiteraard even service stoppen), herinstalleert straks het pakket weer op dezelfde locatie (nog niet runnen) zodat de service en je registry weer klopt, zet de oude dir weer terug en je kan verder.

Probeer dat maar eens met een Exchange Server.
/me schaamt zich diep, maar ik had niet verwacht dat het zo simpel zou liggen, bij Exchange werkt dat inderdaad k*t. Typisch gevalletje van RTFM }:O

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik de server maar geformatteerd, en alles draait nu weer prima, bedankt voor de hulp!
Pagina: 1