Toon posts:

Internetverbinding weg na thuisnetwerk instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de faq's doorgelezen maar veel wijzer werd ik er niet van. Ik zit met het volgende probleem

We hebben sindskort een router(e-tech) waarop 2 pc'tjes op zijn aangesloten. Dit heb ik via via laten doen door een netwerkaanlegger, omdat ik zelf niet van die speciale tangetjes heb voor utp kabel. Maargoed, alles werkte perfect, en nou kwam ik op het idee om een thuisnetwerk aan te leggen. Dus ik op beide computers de wizard thuisnetwerk instellen uitgevoerd, en de computers beiden opnieuw opgestart. Maar nu doet op 1 computer het internet het niet meer, de computer waarop ik nu zit te tiepen doet het prima, maar me andere computer kan niet meer op internet. Hij geeft evengoed aan dat de verbinding actief is maar op internet komen kan ik niet. Nu heb ik me modem en router gereset, bij de computer die geen internet meer heeft het netwerk weer gewist, en systeemherstel gedaan. Maar nou doet ie nogsteeds niets!! ook als ik em recht in me modem plug kom ik nogsteeds niet op internet!!

Zouden jullie me kunnen vertellen hoe ik die verbinding weer in orde krijg? dat thuisnetwerk boeid op het moment niet, het gaat er ff om dat ik weer internet op die computer krijg

Beide computers hebben xp prof. als os

Verwijderd

default gateway instellen: IP-adres van modem/router

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Pak de handleiding van je router erbij, en begin te lezen.
Daar staat het zeker in, hoe je je internet-connectie aan de praat krijgt.
En als je die niet meer hebt, download hem dan van het net.

[ Voor 21% gewijzigd door datkanveelbeter op 22-02-2004 23:17 ]