Toon posts:

2 Linksys accesspoints

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de zekerheid:

In mijn huis heb ik een Linksys accesspoint (BEFWS114). werkt prima, tot op zekere hoogte: ik kan in een groot gedeelte van ons huis niet tot nauwelijks draadloos werken, simpelweg omdat het signaal te zwak is. Ik heb in het huis overal geprobeerd wat de beste plek zou moeten zijn en mijn conclusie: Ik heb altijd ruimtes waar ik geen bereik heb.

In principe zou een tweede AP, op een strategische plek, toch de oplossing moeten zijn? Of moet ik dan een aparte bridge hebben oid?

Verwijderd

Je moet een AP hebben dat kan bridgen/repeaten met je huidige apparatuur. Niet alle AP's kunnen dat.

Verwijderd

In EU staat het vermogen op 15%
Default (US?) is dit 25%

Zoek een gehackte firmware (meuktracker) en krik het vermogen wat op

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gevraagd aan de linksys helpdesk: Ik kan de BEFWS114 niet draadloos laten communiceren met een ander AP. Dus dat wordt een crosscable.. geen punt. Verder moet de AP op een andere channel staan maar wel dezelfde SSID

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 21:01:
In EU staat het vermogen op 15%
Default (US?) is dit 25%

Zoek een gehackte firmware (meuktracker) en krik het vermogen wat op
Had ik ook al aan zitten denken maar ik kan hier geen gefrobelde firmware van vinden

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Mag ik vragen hoe je huis is? Veel beton oid of redelijke "open" muren zoals van hout oid...
Ik overweeg nl. ook ooit ene Linksys AP aan te schaffen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het rare juist: het huis is vrij oud (zo rond 17e eeuw) met heel veel hout en relatief weinig stenen binnenmuren. De hele bovenverdieping bestaat uit gipsen wandjes en toch heeft m'n AP moeite om daar een afstand van zo'n 15 meter te overbruggen. Toen ik nog in een flatje woonde werkte hij op dezelfde afstand een stuk beter, en daar had ik toch wel te maken met dikke betonnen wanden.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
OWk, blijft dus een kwestie van gewoon uitproberen hoe ver het bereik is en wat de beste locatie voorn het AP is... :P

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Vreemd is dat, mijn linksys doet het perfect. Hij staat in 1 hoek boven op zolder. Huis heeft twee betonnen vloeren. En toch kan ik hem overal in huis op de hoogste snelheid gebruiken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op 22 februari 2004 @ 22:06:
Vreemd is dat, mijn linksys doet het perfect. Hij staat in 1 hoek boven op zolder. Huis heeft twee betonnen vloeren. En toch kan ik hem overal in huis op de hoogste snelheid gebruiken.
dat vind ik dus ook het rare: ik heb mn AP nu bovenin zolder hangen, in het midden van het huis, maar ik heb echt nauwelijks signaal als ik in de woonkamer beneden zit. en dat is zo'n 10 meter hemelsbreed schat ik.

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 08:13

pvr

Heb deze week een Senao 54 mbit AP / Bridge gekocht.
AP staat beneden, laptop op zolder, verbinding is top :9

http://www.wirelessnederl...News&file=article&sid=323

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Pagina: 1