Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om mijn Ogg bestandjes simpel en snel op mijn Net MD te zetten. Ik gebruik momenteel SonicStage alleen deze ondersteunt geen Ogg Vorbis. Als ik nu een Ogg bestandje op mijn minidisc wil zetten moet ik deze eerst omzetten naar wav of mp3
. Ik ben dus op zoek naar een manier om gelijk Ogg bestandjes in 1 keer op mijn minidisc te zetten (van Ogg naar ATRAC3), ik heb al op google gezocht maar dat was niet bevredigend.
Verwijderd
probeer ff Real player 10 (ff met kazaa zoeken naar de trial) ff naar "add device" zoeken.. en NetMd kiezen en proberen, gebruik zelf geen OGG dus
Winamp 5 ondersteunt nu ook het verplaatsten naar verschillende devices en daar zijn leuke plugins voor, werkt dat niet?
Handigste is imo om de bestanden eerst naar WAV te zetten en dan naar NetMD te schieten.
Dit zou eenzelfde kwaliteit hebben als wanneer je in 1 keer van OGG naar NetMD zou kunnen.
Ik zou iig niet van een OGG eerst een MP3 maken en die weer op NetMD zetten.
Dit zou eenzelfde kwaliteit hebben als wanneer je in 1 keer van OGG naar NetMD zou kunnen.
Ik zou iig niet van een OGG eerst een MP3 maken en die weer op NetMD zetten.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Afgezien van het feit dat je altijd kwaliteitsverlies krijgt door transcoden van Vorbis naar Atrac3, is het inderdaad het beste om het via wav/pcm te doen.
Een handig tooltje voor het en/decoderen van Ogg Vorbis vind ik OggDropXPd van John33.
Een handig tooltje voor het en/decoderen van Ogg Vorbis vind ik OggDropXPd van John33.
Het compressen van gecomprimeerde muziek lijkt me niet zo slim. Ogg en NetMD gebruiken allebei hun eigen compressietechnieken die andere delen van de muziek weglaten. Je kunt ze dan wel terugzetten naar *wav en daarna naar ATTRAC jagen, maar dan gaat er altijd kwaliteit/data verloren. Muziek gewoon rechtstreeks naar een losless codec jagen (FLAC/WAV met EAC) en vanuit die bestanden naar *mp3 of *ogg converteren...
Als je van OGG naar NetMD wil moet je sowieso deze stap maken.bbbrumbrum schreef op 29 februari 2004 @ 20:00:
Het compressen van gecomprimeerde muziek lijkt me niet zo slim. Ogg en NetMD gebruiken allebei hun eigen compressietechnieken die andere delen van de muziek weglaten. Je kunt ze dan wel terugzetten naar *wav en daarna naar ATTRAC jagen, maar dan gaat er altijd kwaliteit/data verloren.
Dit doet SonicStage of OpenMG Jukebox 'stiekem' als je MP3 naar NetMD zet.
Met SimplerBurner kun je rechtstreeks van CDA naar Atrac3.Muziek gewoon rechtstreeks naar een losless codec jagen (FLAC/WAV met EAC) en vanuit die bestanden naar *mp3 of *ogg converteren...
Maar de TS vraagt juist hoe je het best van Ogg naar NetMD kan gaan. En dat is dus Ogg--->Wav--->Atrac3(NetMD).
Ogg--->Wav--->MP3---->Atrac3(NetMD), zou nogal stompzinnig zijn omdat je hier 3x lossy compressie gebruikt. Terwijl je bij Ogg---->Wav---Atrac3(NetMD), dit maar 2x doet en dus een betere geluidskwaliteit zult hebben.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Vreemd, het standaard meegeleverde OpenMG programma van mijn broer zet al mijn bestanden eerst om in .ogg om ze vervolgens naar MD te zetten. ATTRAC heeft toch geen .ogg extentie?!
Heb je OpenMG al geprobeerd?
Heb je OpenMG al geprobeerd?
OffTopic Nitpick mode
Ogg is de naam van de container, oftwel het bestandsformaat
Vorbis is de naam van de lossy audio codec
In een Ogg container kun je dus prima andere audioformaten plaatsten (Flac, Speex). Vorbis audio kun je prima in een andere container plaatsen (Avi)
Zie Xiph.Org
[/offtopic]
Ogg is de naam van de container, oftwel het bestandsformaat
Vorbis is de naam van de lossy audio codec
In een Ogg container kun je dus prima andere audioformaten plaatsten (Flac, Speex). Vorbis audio kun je prima in een andere container plaatsen (Avi)
Zie Xiph.Org
[/offtopic]
Real player 10 heb ik geprobeerd maar nie gelukt, voor Winamp heb ik geen Net MD plug-in gevonden. Open MG (versie 2,2) zat standaard bij mijn minidisc alleen die is dr snel weer vanaf gegooid wegens de hoeveelheid vastlopers. En dat de bestandjes (mp3s) door Open MG omgezet werden in Ogg was bij mij niet het geval.
Van Ogg direct naar Net MD wil dus nie lukken. Misschien dat ik al mijn cdtjes maar weer in mp3 ga zetten (daar gaan weer n paar vrije uurtjes zucht..). In ieder geval thnx 4 the replies!
Van Ogg direct naar Net MD wil dus nie lukken. Misschien dat ik al mijn cdtjes maar weer in mp3 ga zetten (daar gaan weer n paar vrije uurtjes zucht..). In ieder geval thnx 4 the replies!
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 19:19 ]
Pagina: 1