Toon posts:

problemen met mobo A7V8X-X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg gewoon geen beeld!!!!! het scherm springt na enkele seconden blank bij de opstart gewoon weer uit!! alles is nochtans juist aangesloten volgens mij!!
ik verdenk de 3 kaart (mx 440 8*64mb ddr)!!! ik heb dringend hulp nodig plz en jullie kennen er alles van!! ik ben al van deze middag ermee bezig en ik wil een doorbraak plz

thnx op voorhand voor eventuele tips

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Probeer een andere videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al gedaan!!! maar ik heb wel een pci ati radeon kaart gebruikt daarvoor
en dat ging helemaal niet!! helaas weet ik niet of pci 3d kaarten wel kunnen gebuikt worden op mobo uitgerust met agp!

• sdomburg
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 20:10:
dat heb ik al gedaan!!! maar ik heb wel een pci ati radeon kaart gebruikt daarvoor
en dat ging helemaal niet!! helaas weet ik niet of pci 3d kaarten wel kunnen gebuikt worden op mobo uitgerust met agp!
Graag iets minder schreeuwirig te natwoordne in vervolg. (Uitroeptekens!!!!!!!!!!!!!!!!!!111)

Een PCI kaart functioneerd gewoon in een mobo met AGP slot. En wat bedoel je met helemaal niet? Wat zijn de symptonen dan?

Dat je een andere kaart al geprobeerd hebt mag je overigens best in je startpost vermelden, dat is vrij essentiele informatie.

[ Voor 6% gewijzigd door sdomburg op 22-02-2004 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de !!!! maar zo schrijf ik altijd

ja toen sloeg het scherm zelfs niet aan
met die msi kaart is het net of de pc na het opstarten in een soort van sleep valt volgens mij
maar deze pc zit maar samen van vandaag he en nog een volledig blanke hdd enzo
nochtans zit de cd erin van xp dus het zou moeten lukken normaal

alvast bedankt voor de moeite

• sdomburg
Ik maak hieruit op dat de LED van het beeldscherm wel even op groen springt, maar direct erna weer uitgaat/oranje/rood wordt en dat er geen beeld op het beeldscherm verschijnt, ook niet in de BIOS?

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
voor een PCI VGA kaart kan je beter ff jumper voor de bios reset gebruiken, als er een snuggere is geweest om eerst AGP en dan pas PCI loop je de kans dat hij idd niet op PCI werkt

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad zo is het sdomburg
ik zie enkel het scherm eens oplichten een beetje en dan na 3 sec weer volledig uit ja
ik zie niets van bios
alles draait nochtans normaal volgens mij gewoon geen beeld, de led van de cdrw licht op en leest xp
nog nooit zoiets meegemaakt ik

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Om de oorzaak mogelijk te beperken: werkt een ander beeldscherm wel?

Overigens geef je zelf aan dat het een videokaartprobleem betreft, wat dit dan doet in Processors, Mobo's en geheugen zie ik even niet.

ARME AOW’er

Verwijderd

Krijg je IETS te zien van de Bios? Krijg je iets te horen van piepjes van de bios?
Ik had een gelijkaardig probleem, bij het installeren van nieuw moederbord en processor. Ik kreeg heel even een groen lampje op het scherm, daarna ging hij onmiddellijk weer in stand-by. Ik heb er dagen naar gezocht omdat het moederbord gewoon aangaf (ledje) dat het stroom kreeg. Wat bleek nu? De voeding was niet zwaar genoeg of stuk. Ik heb een andere voeding gestoken en alles werkte perfect.

edit: sorry, ik had niet alles gelezen. Je krijgt dus niets te zien van de Bios. Bespaar jezelf een hoop moeite en probeer even een andere voeding.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg geen biepjes en niets te zien van bios
het is een atx 300 watt voeding die er nu insteekt
ik heb al meerdere schermen getest en het is bij allemaal zo
dus is het helemaal toch een mobo probleem he guardian, het kan wel zijn dat het mobo geen stroom genoeg krijgt.
ik ga dat eens testen zie

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 20:41:
ik krijg geen biepjes en niets te zien van bios
het is een atx 300 watt voeding die er nu insteekt
ik heb al meerdere schermen getest en het is bij allemaal zo
dus is het helemaal toch een mobo probleem he guardian, het kan wel zijn dat het mobo geen stroom genoeg krijgt.
ik ga dat eens testen zie
Nee, dan is het een VOEDINGSPROBLEEM :)

Tja, en omdat je niet aangeeft welk moederbord, welke CPU, welk geheugen, wat voor voeding enz. enz. gaat iedereen gissen.

Lees eens waaraan een topicstart moet voldoen.

[ Voor 57% gewijzigd door Guardian Angel op 22-02-2004 20:44 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
amd athlon XP 2500+ cpu (333/1833mhz) barton
coolermaster 3.2 ghz copper lownoise koeler
msi mx440 - se 8*agp 64mb
mobo asus a7v8x-x series
twinmos 512 ram pc 3200 (400)
voeding zat in de case en er staat op atx 300w PIV

dat is wat nu samenzit en geen beeld geeft om erg precies te zijn

• sdomburg
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 20:52:
amd athlon XP 2500+ cpu (333/1833mhz) barton
coolermaster 3.2 ghz copper lownoise koeler
msi mx440 - se 8*agp 64mb
mobo asus a7v8x-x series
twinmos 512 ram pc 3200 (400)
voeding zat in de case en er staat op atx 300w PIV

dat is wat nu samenzit en geen beeld geeft om erg precies te zijn
Indien het een el-cheapo voedingkje is, zou ik toch eens een andere (betere!) voeding proberen, met deze systeemspecs.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem gehad, bleek zoals al eerder gesuggerreerd is, aan de voeding te liggen.
Pagina: 1