Mixed lan ?

Pagina: 1
Acties:

• d.p.bakker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 11:26
Ik heb een 3Com access point op een Draytek Vigor 2600 ADSL modem/router aangesloten. als ik met laptop (met 3Com wireless pmcia kaartje) probeer toegan g te krijgen tot mijn wired lan of internet verbinding lukt dit alleen indien ik geen encryptie gebruik. Als ik wel encryptie gebruik krijg ik wel verbinding met het access point, maar niet met de DHCP-server(Draytek Vigor 2600) Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie om één en ander met encryptie aan de praat te krijgen?
Ik heb al op een aantal forums gekeken en met google gezocht maar nog geen antwoord gevonden.

Bij voorbaat dank,

DP

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ik heb exact dezelfde hardware config hier thuis en ik heb hier geen probs mee, wep key is wel hetzelfde?

ik neem aan dat je wep encryptie gebruikt en geen wpa? (kan natuurlijk ook)

A wise man's life is based around fuck you

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 13:38
Werkgroepen hetzelfde? Ip range hetzelfde? Wel op Auto DHCP gezet in netwerkinstellingen. Uitterraard nogmaals de WEP key checken...

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• d.p.bakker
acces point is een: 3Com 11Mbps Wireless LAN Access Point 2000
en pmcia kaartje is een: 3Com 3CRSHPW_96

en encryptie is 128bit shared key (volgens mij WEP)

• d.p.bakker
ik krijg verbinding met access point MET encryptie(volgens status schermpje v/d pmcia kaart), ip-adressen via dhcp en werkgroep is hetzelfde.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
d.p.bakker schreef op 22 februari 2004 @ 20:24:
ik krijg verbinding met access point MET encryptie(volgens status schermpje v/d pmcia kaart), ip-adressen via dhcp en werkgroep is hetzelfde.
en op je AP heb je dezelfde key ingeklopt :?

das me niet helemaal duidelijk uit dit verhaal

A wise man's life is based around fuck you

• d.p.bakker
1000x excuus, zwelgje en IJnte !

Ik had al 2 keer eerder een key ingevoerd. Nu toch maar weer, op jullie advies, geprobeerd. Nu een key laten genereren en 1 op 1 overgenomen op AP.
Zodoende kan ik jullie nu beantwoorden via een 'secure' verbinding. :-))

Thanks !

DP
Pagina: 1