[GSM] Verschillen tussen mannen en vrouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-06 19:45

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Ik heb hier al een beetje rondgeneusd, maar ik kan niet echt antwoord vinden op mijn vraag...

Een tijdje geleden kwam Samsung met de SGH-T500 "Lady Phone". Nou vond ik dat ding er echt gigantisch lelijk uitzien, maar ach, er zouden heus wel mensen zijn die 'em zouden kopen. Toch heeft dat dingetje me aan het denken gezet... Samsung noemt die telefoon namelijk "Lady Phone", en suggereert hiermee dat vrouwen een mobiel veel meer kopen op het uiterlijk dan op de specs. Als ik hier zelf een beetje rondkijk op dit forum zie ik dat de mannelijke tweakers vooral op zoek zijn naar de laatste techniek in hun mobiel, en niet zozeer op het uiterlijk zijn gefocust.

Mijn vraag is dan ook of er (volgens jullie) een duidelijk verschil zit tussen mannen en vrouwen wat betreft de eisen die worden gesteld aan een mobiel. Is het inderdaad zo dat vrouwen veel meer op het uiterlijk zijn gesteld, willen vrouwen echt zo klein mogelijke mobiel met dan maar wat minder mogelijkheden, maakt het mannen niet uit hoe een mobiel eruit ziet als 'ie maar de nieuwste features heeft?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Wat ik op mijn werk merk:
Geen verschil, totaal niet zelfs.
Laatst aan een vrouw een A 800 verkocht die ook al een 9210i had en er nog mee kon omgaan ook.
Aan de andere kant weer zat mannen die de meeste toestellen te vierkant vinden, of te groot.
Tis net als bij kleding, duidelijke smaakverschillen per geslacht, maar wat er uiteindelijk verkocht wordt ligt niet aan het man / vrouw zijn.

Er is echter 1 uitzondering: Bluetooth headsets.
(bijna) geen vrouw die ze wil hebben, terwijl steeds meer mannen ervoor komen.
In mei verkochten we ze zelden @ Media Markt, nu doe ik er meerdere per dag :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marjo-
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

-Marjo-

Say it out loud!!!

Die Lady Phone heeft speciale functies voor vrouwen oa een menstruatiekalender. Daar heb je als man weinig aan. Ikzelf vind het trouwens een afschuwelijk lelijk ding...

Jij kan nog geen gebakken ei koken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57264

-Marjo- schreef op 22 februari 2004 @ 19:17:
Die Lady Phone heeft speciale functies voor vrouwen oa een menstruatiekalender. Daar heb je als man weinig aan. Ikzelf vind het trouwens een afschuwelijk lelijk ding...
idd :)
Vrouwvriendelijk menu
De T500 is voorzien van diverse functies voor het leven van de hedendaagse vrouw. Zo zit er een calorieën meter op, kan de gebruikster haar vruchtbare periode instellen en is het mogelijk de Body Mass Index te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je hoort van vrouwen natuurlijk wel dat ze een telefoon willen hebben omdat 'ie zo mooi is'.

Ik denk dat bij mannen de specificaties gewoon wat zwaarder wegen. Uiterlijk is voor veel mannen ook belangrijk.

Het ligt overigens ook helemaal aan het gebruik. Wanneer je een toestel puur zakelijk gebruikt kijk je naar hele andere dingen dan wanneer je gewoon een telefoontje zoekt voor in je vrije tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 18:53

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Mijn vriendin wil een "lieve" telefoon. En of dat dan een nokia, samsung sonyericsson met of zonder bluetooth maakt niet uit. Alleen t9 is belangrijk.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
nog zo'n "typisch" voor vrouwen ontworpen toestel:

Afbeeldingslocatie: http://212.213.255.72/keepthls/pics/siemens/sixel6_00.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

sWORDs schreef op 22 februari 2004 @ 21:13:
Mijn vriendin wil een "lieve" telefoon. En of dat dan een nokia, samsung sonyericsson met of zonder bluetooth maakt niet uit. Alleen t9 is belangrijk.
en zo denkt dus 99% van nederland.
Oke, ze willen wel weten wat ie allemaal kan.
Maar uiteindelijk maakt het ze echt geen fuck uit, al is er nog een klein detail wat ik eerder nog niet genoemd heb, tegenwoordig moet je wel een kleurenscherm hebben wil men je telefoon wat vinden :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
@koen

Wat een verschrikkelijk lelijk ding :(
Bah niet normaal meer net een make-up doosje :X

Maarja smaken verschillen..

[qoute]
en zo denkt dus 99% van nederland.
Oke, ze willen wel weten wat ie allemaal kan.
Maar uiteindelijk maakt het ze echt geen fuck uit, al is er nog een klein detail wat ik eerder nog niet genoemd heb, tegenwoordig moet je wel een kleurenscherm hebben wil men je telefoon wat vinden :)[/quote]

Kleurenschermpjes zijn alweer standaart tegenwoordig moet je kunnen emailen en moet je telefoon eigenlijk een pda zijn.

[ Voor 63% gewijzigd door TRAXION op 22-02-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
koen schreef op 22 februari 2004 @ 23:33:
nog zo'n "typisch" voor vrouwen ontworpen toestel:

[afbeelding]
Ik hoop dat dat een goed uitgewerkte grap is, anders hebben een aantal mensen liggen slapen :D

edit: Traxion, ik dacht weer aan iets anders vrouwelijks dan een makeup doosje, alhoewel het wel met een doosje te maken heeft... :X laat ook maar :P

[ Voor 21% gewijzigd door sdomburg op 22-02-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Jij dacht zeker aan een spiegeltje of niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39997

Dat telefoontje van Xelibri (geen grap) is natuurlijk ook voor vrouwen. Dat kunnen wij mannen daarom dus ook maar beter niet gaan beoordelen cq. afkraken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Vrouwvriendelijk menu

De T500 is voorzien van diverse functies voor het leven van de hedendaagse vrouw. Zo zit er een calorieën meter op, kan de gebruikster haar vruchtbare periode instellen en is het mogelijk de Body Mass Index te berekenen.

Ik vind dit nou niet bepaald de meest nodige dingen aan een telefoon...
Maargoed, als een doorsnee vrouw hier blij mee is. Ik denk dat het wel leuk is om even te proberen, of om wachtend op de bus je tijd mee te verdoen ;)

Maar verder... het voegt niet veel nuttigs aan de telefoon toe. En het maakt het ding dus echt op vrouwen gericht, nou, dat is dan al weer zeker zo'n 60% van de mogelijke kopers die je daarmee uitsluit.

[ Voor 111% gewijzigd door Dark Blue op 22-02-2004 23:50 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Na mijn toch wat grappende reactie nu even serieus hierop ingaan.

Hoewel het al sinds jaar en dag bekend is dat mannen en vrouwen er een ander koopgedrag op nahouden, en ook eerder voor bepaalde ontwerpen vallen, is de laatste paar jaren gebleken dat het toch niet zo zwart-wit ligt als men altijd dacht (Bushisme :+ ). Eerder ging men er altijd vanuit (en zie zelfs weer in dit topic terugkomen) dat vrouwen meer voor de rondere, organische vormen gaan en de wat vrolijkere kleuren. Ook uiterlijk belangrijker dan de functie en dergelijke zie je steeds terugkomen.

Zoals ik eerder al meldde, zo zwart-wit ligt het niet. Een goed voorbeeld hiervoor is de Renault Twingo. Ontworpen voor vrouwen als boodschappenwagentje/wagentje van alles. Uit onderzoek echter blijkt dat een heleboel mannen deze auto ook gekocht hebben en gebruiken (dus niet alleen voor hun vrouw gekocht ofzo)! Andersom is Dark Blue een goed voorbeeld :+

Je kan mijns inziens wel uitgaan van verschillen in mannen en vrouwen wat betreft subculturen zoals de op dit forum overbekende stereotype breezahslet. Zij zal voor een type telefoon vallen (fel gekleurd, met veel franjes) waar een stereotype jongen uit dezelfde subcultuur totaal niet voor zou kiezen. Ook daarbuiten zullen maar enkele jongens zo'n telefoon kopen, mede doordat ze dan snel als homo gezien zullen worden ;)

Ik ben van mening dat er bij het ontwerpen van bijvoorbeeld telefoon niet speciaal gericht moet worden op mannen of vrouwen, maar op doelgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
zo'n toestel als dat van Xelibri (Siemens) zal dan ook niet voor alle vrouwen worden ontworpen. da's net zo generaliserend als alle mannen houden van voetbal en alle vrouwen dragen graag roze... :P

maar er zal wel degelijk een markt zijn voor "vrouwelijkere" mobiele telefoons. misschien dat deze vrouwen het toestel meer als mode-accessoire zullen zien dan de zakenman die zijn nokia 6310i efficiënt wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marici
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik, vrouw, 23, wil wel even een opsomming geven van de telefoons (Die ik me kan herinneren) die ik de afgelopen jaren heb gekocht!

1. Pocketline Jupiter (Panasonic)
2. Bosch 509
3. Sony Ericsson (blauwe waar de frontjes vanaf kunnen)
4. Nokia 3210
5. Nokia 8210
6. Nokia 6510
7. Sony Ericsson T610

Volgende: ga met mijn abbo een paar stapjes terug, dus zal wel een Sony Ericsson Z200 worden. Andere optie is Orange SPv. Of weer een T610 loskletsen bij de provider.

Mijn telefoons heb ik gekozen op uiterlijk/specs. Het uiterlijk van een telefoon moet mij aanspreken voor ik naar de specs ga kijken. Maar, hij hoeft dus niet 'liev roze met spiegeltjes en pluche' te zijn >:)
And besides, welke man hier durft te zeggen dat hij niet op het uiterlijk van zijn telefoon let?
Iedereen kijkt daar tegenwoordig naar is mijn mening, maar ik denk dat er inderdaad wel verschillen zullen zitten tussen de voorkeuren van mannen en vrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:52
mijn vriendin telfoons die ze echt gebruikte

1) nokia 6110 (kleinste van die tijd)
2) motorola v serie 3688 en 3690
3) samsung a400(ladyphone)
4) siemens sl55

Mijn vriedin's criteria is eigenlijk klein en compact. Ze kijk eigelijk nooit naar de specs, dus ze valt puur voor het uiterlijk.

Mannen kunnen denk ik wat van het uiterlijk inleveren voor specs. Gsm die ik gebruikte.

1) nokia 6150
2) Ericson t28
3) Nokia 6210(ingeruild voor de motorola v3690)
4) Ericsson t39
5) SE t68i
6) SE P800
7) SE t630 en Motorola V525

Zoals je ziet BT was belangrijk voor mij. De volgende tels die ik op het oog heb zijn Nokia 6230, Motorola mpx220, SE t650 en Siemens s65. IK neem aan dat men wel kan zien wat de overeenkomsten zijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door pang op 23-02-2004 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online

tijn.online

Topicstarter
Marici schreef op 23 februari 2004 @ 08:56:
And besides, welke man hier durft te zeggen dat hij niet op het uiterlijk van zijn telefoon let?
Iedereen kijkt daar tegenwoordig naar is mijn mening, maar ik denk dat er inderdaad wel verschillen zullen zitten tussen de voorkeuren van mannen en vrouwen.
Ik geef je niet helemaal gelijk. Iets als een Nokia 7600 komt er bij mij weliswaar niet in alleen al om z'n uiterlijk. Maar de 6600 vind ik qua uiterlijk ook niet echt om warm van te worden, maar moet één dezer dagen toch wel in mijn bezit komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik verkoop telefoons aan mannen en vrouwen, daarbij zijn de volgende dingen opgevallen:

- Vrouwen komen binnen met een telefoon in gedachten die ze bij iemand anders hebben gezien. Als die op voorraad is en ik laat hem even zien, is er bijna altijd een deal, ongeacht van de specificaties. Kom niet aan met een andere telefoon als alternatief en al helemaal geen nieuw en onbekend model. Vrouwen moeten iemand hebben gezien met een telefoon voordat ze hem zelf kopen.

- Mannen willen gewoon een nieuwe telefoon. Ze hebben een vaag idee vantevoren, misschien wel een type in gedachten, maar ze zijn eerder om te praten naar een ander model.

- Als het niet voor de carkit of uit gewoonte/gewenning een 6310i wordt, interesseert het de zakelijke gebruiker absoluut niet welke telefoon hij neemt. De woorden "zakelijke uitstraling" werken als een magneet op jongeren (m) maar een zakelijk persoon heeft daar echt geen boodschap aan. Die kiest gewoon een telefoon die kan bellen. Het komt voor dat zo iemand aan zijn vrouw of kind vraagt: "Welke vind jij leuk?" en het antwoord daarop laat inpakken bij wijze van spreken.

- Vrouwen gebruiken vaker het woord 'koelkast'. Dat betekent dat het formaat voor vrouwen belangrijker is dan voor mannen. Ik vind het zo'n raar woord, 'koelkast', en heb het ook nooit gebruikt. Wie dat ooit heeft verzonnen :? Maargoed, ik heb wel door dat het een afkeurende betekenis heeft. Vrouwen willen op zich wel leuke extraatjes op hun telefoon, maar het moet allemaal wel klein blijven.

- Mannelijke telefoonfreaks letten op de functies, maar dat moet wel in een 'vette' (dat woord hoor ik vaak in die context) verpakking zitten. Specificaties zijn stoer, en veel ervan worden ook gebruikt, ook al is het alleen om indruk te maken op vrienden. De telefoon moet wel van een goed merk zijn.

- Vrouwelijke telefoonfreaks zijn zeldzaam. Toch zijn het de meest kritische telefoonkopers. De functies en de werking ervan moeten worden uitgeprobeerd. Het uiterlijk en merk zijn minder belangrijk, ze zijn geneigd om voor een relatief onbekend model te kiezen als dat alle mogelijkheden biedt die ze graag willen uitproberen en gebruiken.

- De mainstream telefoonkoper verkiest trouwens de Nokia 6610 boven de Nokia 6100. Dé 3310 van nu bestaat niet meer, maar de 6610 is de telefoon die er het dichtst bij in de buurt komt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online

tijn.online

Topicstarter
Denken jullie ook dat vrouwen meer op de grootte van hun mobiel letten dan mannen? Mijn vriendin is namelijk van plan om een Samsung V600 te gaan kopen, juist ook omdat 'ie niet zo gigantisch groot is. Wat zijn jullie meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:52
zie mijn vorige reactie. Heb het altijd gezegd, maar SIZE does count :)
Pagina: 1