Toon posts:

AMD XP 2500+ / ECS l7vta rev 1.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag mensen heb een vraagje.

Ik heb laatst een 2500+ aangeschaft. ben toen bezig geweest met overklokken
hiervan puur op FSB.
Met een fsb van 166 zat mijn cpu als hij belast word op een goeie 52 graden, dit vons ik altijd al hoog maar was het gewend van mijn 1800+.
Toen ik de FSB opschroefde naar 182 bleef de temperatuur mooi constant op ongeveer 58 tot max 60 graden (waterkoeling komt er aan hoor)

nu heb ik om te testen of mijn oude 1800 nog wel werkte deze er even in getest met uiteraard FSB op 133 maar de pc startte niet meer.
Ik heb nu de 2500 er weer ingezet met een standaard bios instelling en FSB van 166. de temperatuur stijgt nu al standaard tot 64 graden.
Ik dacht dat het misschien lag aan het soort pasta wat ik gebruikte (pasta van zalman) en heb dit vervangen door pasta die bij electonica zaken gebruikt word.
temperatuur hierna constant op 61 graden. als ik hem nu zou overclocken haal ik makkelijk bijna 70 graden wat ik liever niet probeer.

Wat kan de reden zijn dat mijn processor nu zo veel warmer word dan voorheen?

alvast bedankt

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
heb je je koeler niet verkeerd gemonteerd, niet te veel koelpasta. beetje basic vind ik maar probeer het ff opnieuw

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
neej koeler zit goed en heb zelfs 3 maal andere pasta geprobeerd. ik moet zeggen dat ik toen ik standaar 63 had ik teveel pasta gebruikte.

nu zou het genoeg moeten zijn.

denk dat het gewoon waterkoeling moet worden. koeler is namelijk wel
een beetje gaar maar vind het gewoon vreemd dat hij nu opeens zo warm word..

zit me niet echt lekker. miscchien nog andere suggesties wat oorzaak zou kunnen zijn dat ie zo warm word?