Toon posts:

[Norton Ghost] How-to?

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een clean install gedaan op mijn laptop en wil nu middels Norton Ghost v8.0 een Image op CD(s) branden.

Ik heb al een search gedaan ( http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart ) maar ik kom er gewoon niet uit! ;(

Wie kan me vertellen (n00b-style) hoe ik van mijn C: drive een image maak in Ghost 8.0?

Alvast bedankt.

Pr1nZy.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 19:12 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Start Ghost op
kies dan voor "create image from disk/partition" (in het startmenu wat je krijgt zeg maar)
en plaats de image ergens (die je vervolgens op cd kan zetten)

Het is echt heel simpel :D

Verwijderd

Gewoon het programma starten en alles wijst van zelf :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat heel erg stom klinken... maar ik weet zelfs niet welke ik precies moet opstarten. Ik kiezen uit:
- AIBuilder
- Ghost Boot Wizard
- Ghost Console
- Ghost Explorer
- GhostCast Server

Ik ga er van uit dat ik de Console moet openen.. maar het wijst echt niet voor zichzelf uit.. ik snap het gewoon niet.. echt raar gewoon.

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 19:11:
Dit gaat heel erg stom klinken... maar ik weet zelfs niet welke ik precies moet opstarten. Ik kiezen uit:
- AIBuilder
- Ghost Boot Wizard
- Ghost Console
- Ghost Explorer
- GhostCast Server

Ik ga er van uit dat ik de Console moet openen.. maar het wijst echt niet voor zichzelf uit.. ik snap het gewoon niet.. echt raar gewoon.
Je zult doormiddel van de Boot Wizard een diskette aanmaken en daarmee de pc opstarten. Zodra je dit gedaan hebt wijst het wel voorzich.

(PS. Je hebt de Corp. Editie en niet de home editie zo te zien. toch wel legaal he.)

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

• Robin
  • Niet online
Corporate Edition kan alleen vanaf een andere bak een image maken, maar ook van de eigen bak. Hoe je dit doet staat in de map 'Tutorials' en vrvolgens kies je 'image_from_client'.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En dat lijkt me toch duidelijk genoeg: de meegeleverde docs lijken me toch zat.

Anders is er nog http://ghost.radified.com/ghost_1.htm maar

Overigens is alleen zoeken op een productnaam niet echt effectief als het niet een totaal onbekend product is. Zie dus [search=ghost handleiding] (of alleen SA), [google=ghost handleiding] en dan natuurlijk nog de engels versies. Maar goed, probeer dus goed te zoeken want er is toch gruwelijk veel over geschreven :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.