[realtek] krijg niet volledig aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 17:22
Goedenavond :)

Ik heb een paar dagen geleden zo'n cheap-@ss netwerkkaartje met realtek 8139d chipset gekocht, en geinstalleerd. In eerste instantie leek alles goed te werken, maar de ellende begon nadat windows de verkeerde drivers automatisch installeerde.

Die drivers heb ik dus weer ongedaan gemaakt en de officiele drivers gedownload van de realtek site (eerst nog even gecheckt welke chipset er nou precies op zit (op kaart zelf bekeken)). Deze doen het beter, maar nog lang niet goed.
Ik kan de pc pingen, alleen met time-outs. De pings die doorkomen zijn wel 0ms. Maar om de 4 pings gemiddeld een time-out.
Verder krijgt de kaart geen dhcp lease van m'n router. Dus eigenlijk het enige wat ik kan is een beetje pingen :P

Wat ik al heb geprobeerd:
-Tig drivers (oa die van de bijgeleverde diskette)
-De snelheid van de kaart tussen 10 en 100mbit geswitched, zelfde geld voor full- en half duplex.

Heb de search ook al aardig doorgespit, maar kom nix tegen met ditzelfde probleem.

Heeft iemand nog tips?

Ik weet dat het een super goedkoop kreng is, en heb hem ook gekocht in m'n achterhoofd van ''t blijft goedkoop', maar ok. Je betaald er wel 4 euro voor dus dan mag je toch verwachten dat het werkt of niet :P

Het systeem draait win2k prof. sp4 op een msi k7t-pro2 / duron 800 voor als het nog wat uitmaakt :)

Bvd :)

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Realtek kaartjes zijn goeie kaartjes, werken vaak bijna meteen ook.
Weet je zeker dat je netwerk kabel goed is? En zijn er misschien niet dubbele drivers actief voor die kaart?

[ Voor 53% gewijzigd door MrOizo op 22-02-2004 19:04 ]

• spokje
Ik weet het 100% zeker dat de kabels goed zijn, heb er nu een 3com 10mbit in hangen en die werkt perfect. Ik kan straks zo nog wel effe die drivers compleet uninstallen, maar ben bang dat dat niet gaat werken, aangezien ik hem wel half aan de praat heb zeg maar.

• spokje
Ben inmiddels een stukje verder. De nic werkt een beetje. Dat wil zeggen: Ik kan hem pingen, hij kan mij pingen, maar heeft wat problemen via de router geloof ik.
Dat ie nu iets beter werkt heb ik opgelost door wat overbodige kaarten eruit te halen, de geluidskaart in onderste pci te stoppen, en netwerk in pci3.

Als ik achter die pc zit en ik download wat, dan lijkt het alsof de verbinding na 1 seconde downloaden gewoon dichtklapt. Krijg dan 0,0 data door. Pingen gaat ook vaag: 20x 0 ms en dan 1x 10ms en dan weer 20x 0 ms etc. (ongeveer dan 20 x)

Ook files sturen gaat 1 seconde goed, daarna kapt ie ermee en kan je weer overnieuw beginnen.

Is dit nou iets waarvan je zegt van "ah dat moet het zijn!" of blijft het allemaal een beetje vaag, want als het me morgen nog niet lukt flikker ik dat ding de prullenbak in.. :S

Verder heb ik nog wat vaags: De router lijkt de data naar beide pc's te sturen. Ook als je maar op 1 pc wat download. Het rooie lampje van mijn intel netwerkkaart gaat dan ook branden (volgens mij is dat het collision lampje). (het is btw een sitecom dc-202, de router)

PS. sorry, het bericht zit wat vaag in elkaar zie ik..:/

• spokje
Niemand :? ;(