Toon posts:

WLan knijpt verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SMC7004 router met een SMC2635 Card in mijn laptop. De 2 PC's zijn aangesloten met kabel en de laptop is draadloos.
Internet snelheid is als voorheen..dus gewoon snel en zonder problemen, maar zodra ik mijn laptop aandoe daalt de snelheid onwijs (zowel op laptop als op de 2 PC's).......
Als ik mijn laptop op de router aansluit met kabel zijn er geen problemen.
Kan iemand mij vertellen hoe dit komt???

Verwijderd

Topicstarter
euhhh.....blijkbaar weet niemand iets..... :'(

Modbreak:
Voor kicken geldt de richtlijn van 24 uur. Dus niet 6 uur.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 09:16 ]

Verwijderd

Is draadloos misschien de bottleneck..??? ander pc's draaien op lagere snelheid door de snelheid van de draaloze verbinding met de laptop???

(is maar een ideetje hoor) :?

Maar daar was je zelf al achter...(lezen is ook een vak...)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 02:30 . Reden: Oops ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 02:28:
Is draadloos misschien de bottleneck..??? ander pc's draaien op lagere snelheid door de snelheid van de draaloze verbinding met de laptop???

(is maar een ideetje hoor) :?

Maar daar was je zelf al achter...(lezen is ook een vak...)
euhh ja ok...
maar wat doe ik eraan??

Verwijderd

je draadloos vastzetten op een kanaal, wep uit, en vastzetten op een snelheid.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Type nummers zeggen me weinig zo, maar heb je niet een 54Mb setje waar je met een 11Mb NIC komt aanzakken :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

1. (RTS)/Clear To Send (CTS) lager instellen (ter voorkoming van collission)

2. Fragmented Treshold lager instellen (pakketten zijn te groot, daarom lager instellen).

3. start - uitvoeren - typ 'net stop wzcsvc' [Enter].

4. Recente wireless client software installeren.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 22:52

pistole

Frutter

Tja, wat doe je op de laptop? Genereert dat ding geen excessief verkeer?
Pak je monitoring tools er eens bij; collissions? Retransmits?

Wat heb je zelf al onderzocht?

Ik frut, dus ik epibreer

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Koffie schreef op 23 februari 2004 @ 21:56:
Type nummers zeggen me weinig zo, maar heb je niet een 54Mb setje waar je met een 11Mb NIC komt aanzakken :?
Volgens de site van SMC is het allemaal 11Mbps. Daar kan het probleem dus niet in zitten.

Het kan echter wel zo zijn dat je merkt dat je met een 11Mbps device op de router aankomt terwijl de andere apparaten op de 10/100Mbps poort van de router zitten.

Verwijderd

Is het niet een router met hub ipv switch :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles geprobeerd en ik ben het nu echt zat. Geen resultaat!!!! Alles blijft superlangzaam.
Is het niet gewoon handiger om mijn oude router aan te sluiten (geen WLAN) en er een accespoint bij te nemen???

Verwijderd

Tsja, klinkt heel bekend. Die WLAN router heeft het al moeilijk zat met dingen als WEP aan en dan ook nog routeren en data rondpompen. Arm ding. :) Een losse router en een los AP zou wel moeten schelen mjah. :) Anders zorg je gewoon dat je software up to date is (firmware van alles upgraden) en kijk of dat helpt?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 18:43 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bij 802.11b wordt de beschikbare bandbreedte eerlijk verdeeld over alle clients, als een enkele client langzaam is zullen alle andere clients even langzaam worden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
Hij verbindt maar 1 machine draadloos Johnny, de 2 pcs zijn middels een kabel aangesloten. Het enige wat ik kan verzinnen is dat de router/basestation het verkeer niet aankan (lijkt me sterk), of dat de laptop invloed heeft op de verbinding.

TS: wat gebeurt er als je ook de laptop aansluit door middel van een kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de laptop aansluit met een kabel zijn er geen problemen...alles doet het goed en alles is zo snel als voorheen...

Ik kan mijn firmware niet upgraden. Als ik dit doe, krijg ik de volgende foutmelding:

Update data error! Please make sure your file is correct!

weet iemand hier meer van???!!

Verwijderd

Hmm ik zou dat ding toch maar es terugsturen naar de winkel.. Iets zegt me dat dit gewoon niet moet kunnen. het leek me al vrij onwaarschijnlijk dat de cpu dit niet aan zou kunnen. In mijn linksys zit ook maar zo'n MIPS klungel van 2 euroknaken en het werkt wel. Laat hem es nakijken. Misschien helpt het. Je weet maar nooit. :) Heb je nog garantie?
Pagina: 1