Toon posts:

Vers draadje waar het direct heet aan toe gaat

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dan praat ik over deze draad, waar het erom gaat dat Linux wel degelijk hackbaar is. De eerste posting zet naar mijn mening aan tot heftige onterechte reacties:
Dat artikel van ZDNet is met recht onderuit gehaald op slashdot, dus die crap die erin staat kun je gewoon negeren.
De eerste onjuistheid is volgens mij dat er wordt verwezen naar een forum-site, daar waar iedereen zijn mening kan geven, onderbouwd of niet, het tweede wat mij raakt is dat de inhoud van een artikel op ZD-net tot crap wordt betiteld, dat zonder enige onderbouwing. Naar mijn mening, erg trollerig.

Daarna komt een zeer korte reactie die ons voorziet van een linkje naar de betreffende forumpagina.

Dit draadje zal scherp in de gaten gehouden moeten worden, het biedt alle gelegenheid voor ongenuanceerd gescheld en geschreeuw naar welke partij dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 11:18

JHS

Splitting the thaum.

Zoals ik het nu zie vangt het gewone modderator systeem, behalve dan die eerste post ms, het gewoon goed op :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Die eerste post is overigens al wel 32x gemodereerd, dus ik denk niet dat die nog erg eenvoudig van zijn plaats af is te krijgen....

Ik ben overigens nog meer verbaasd over de 2e post, die een +3 krijgt voor het posten van een linkje naar een site die *iedereen* kent.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 11:18

JHS

Splitting the thaum.

Op dat eerste: daar is nu juist het PM systeem voor, maar aangezien het zo'n randgeval is...

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

๐Ÿ’€ too old to die young

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 18:35:
De eerste onjuistheid is volgens mij dat er wordt verwezen naar een forum-site, daar waar iedereen zijn mening kan geven, onderbouwd of niet . . .
Dat artikel van ZDNet is met recht onderuit gehaald op slashdot, dus die crap die erin staat kun je gewoon negeren.
verwijst naar slashdot en die staan niet aangeschreven als een site/forum waar slechts flauwekul vandaan komt. Imho mag je conclusies van \. best wel als informatief/interessant beschouwen :). Met dat in het achterhoofd is bovenstaande reactie imho best wel een +2 waard.

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb dat draadje op slashdot eens doorgenomen, er worden heel wat vreemde uitspraken gedaan. Ik heb ook wel eens eerder slashdot bekeken, het is toch wel een site waar over het algemeen Linux-publiek komt, dan kan je toch niet meer spreken van een zeer objectief gebeuren. Die user van de eerste posting is duidelijk een felle Linux-gebruiker, dat blijkt volledig uit de toonzetting van zijn posting, als het maar even tegen Linux is heet het crap. Verder neemt hij dan ook geen enkele extra moeite om uit die discussie op slashdot te lichten waaruit hij opmaakt dat wat op ZD-net staat volgens hem crap is, hij doet dus naar mijn mening inderdaad een ongefundeerde schreeuwuitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic: hoe oud ben jij eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

ยซ '-_-' ยป

'k heb er 7x overgewaardeerd tegenaan gesmeten. Staat nu weer mooi op +2 :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 23:06:
Ik heb ook wel eens eerder slashdot bekeken, het is toch wel een site waar over het algemeen Linux-publiek komt, dan kan je toch niet meer spreken van een zeer objectief gebeuren.
waarom zou alles 'objectief' moeten zijn?

uiteindelijk maakt iedereen, en dan ook iedereen hier gebruik van zijn eigen inschattingsvermogen, dat betekent altijd dat we vanuit bepaalde voor ons vaststaande oordelen reageren.

Dat kan een voorliefde zijn voor een bepaald OS, prettige ervaringen met specifieke hardware of wat dan ook:
Ik denk dat het en nuttig idee is om ook mensen de mogelijkheid te bieden juist hun indrukken, ervaringen en ideeen als tweakers te posten, en te delen met anderen.

Overigens ben ik het wel met je eens dat er nogal overtrokken gereageerd wordt op een nieuwsbericht over mogelijke exploits, en alleen al het feit dat er kernel patches moeten worden uitgebracht:
Alsof zo'n nieuwsbericht gelijk al afgezwakt moet worden, ontkend bijna en gebagatalliseerd, zelfs de nieuwspost zelf wekt die indruk, eerst een bericht brengen en dan gelijk al 3 punten opnoemen waarom dat nieuwtje vooral erg weinig belang heeft..

Maar ik betwijfel sterk of je zoiets met beghulp van modderatiepuntjes moet gaan 'corrigeren' dat is namelijk zelf ook niet geheel een puur objectief medium zelf.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 23:38:
[...]

offtopic: hoe oud ben jij eigenlijk?
Mag ik vragen wat de relevantie van deze vraag is?

De ondertoon van deze vraag is mij gevoelsmatig namelijk niet iets wat ik graag in deze discussie terug zou willen zien. Als je het niet eens bent met de hetgeen de moderaties die de topcistarter in twijfel trekt, daar graag inhoudelijk op in gaan. Daar lijkt me ruimte zat voor.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:53
Daarna komt een zeer korte reactie die ons voorziet van een linkje naar de betreffende forumpagina.
* Billie meldt zich.

+3 is overdone. Ik wilde alleen een linkje geven zodat #1 niet als troll beoordeeld werd. :) (Wat idd hier overwogen wordt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Billie schreef op 24 februari 2004 @ 18:54:
(Wat idd hier overwogen wordt.)
(Wat idd hier * botoo overwogen wordt.)
maar wel door een minderheid, dus enige nuance is op z'n plaats :).

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:53
botoo schreef op 24 februari 2004 @ 20:56:
[...]
(Wat idd hier * Billie overwogen wordt.)
maar wel door een minderheid, dus enige nuance is op z'n plaats :).
* Billie voegt nuance toe. O-)

Btw, is dit een -1 waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Uit het 'Pools bedrijf waarschuwt voor onveiligheid in Linux' draadje.
Dit poolse bedrijf kan waarschuwen voor een (mogelijke) linux onveiligheid doordat ze de gehele broncode daarvan kunnen inzien. In de nabije toekomst zal de gehele broncode van Windows op straat komen te liggen, hopelijk krijgen deze jongens dan ook een kopietje. Dan worden we in ieder geval gewaarschuwd vรณรณrdat de virus-schrijvers er mee aan de slag gaan.
Een -1 zie ik er ook niet in, maar wat de juiste score moet zijn :?

- eerste zin: iedereen kan de broncode van Linux toch inzien?
Beetje overbodige opmerking imho
- tweede zin: behoorlijk offtopic, het gaat immers over Linux en niet over de broncode van Windows.
Offtopic dus.
- derde zin: een conclusie die volgens mij gebaseerd is op 'de wens is de vader van de gedachte', weinig nuttige opmerking, en nog steeds offtopic.
Ook zie ik een lichte sneer naar MS door die laatste opmerking.

Alles bij elkaar lijkt een 0 gemodereerd mij wel afdoende, maar ik sta open voor discussie.

[PM] -1->0

[ Voor 4% gewijzigd door botoo op 25-02-2004 08:33 ]

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

botoo schreef op 22 februari 2004 @ 22:38:
[...]
[...]
verwijst naar slashdot en die staan niet aangeschreven als een site/forum waar slechts flauwekul vandaan komt. Imho mag je conclusies van \. best wel als informatief/interessant beschouwen :). Met dat in het achterhoofd is bovenstaande reactie imho best wel een +2 waard.
Dat Slashdot over het algemeen informatieve info geeft, is zeker geen reden om het artkel op ZDNet tot crap te bombarderen omdat een aantal figuren op slashdot dat beweren. En al helemaal niet zonder daar zelf argumenten voor aan te halen.
ZDNet staat er ook niet om bekend bullshit te publiceren en dat Linux fans van mening verschillen met de auteur van het artikel op ZDNet maakt het nog niet tot crap die maar genegeerd moet worden.

Deze reactie is imo wel degelijk een troll, en niet zo'n kleintje ook.

<edit>
En Flipz is zoals gebruikelijk ook weer aan het trollen. Iemand is het er niet mee eens dat een document dat als "negatief voor linux" geinterpreteerd kan worden per definitie crap is, dus troll... En dan staat ie er van te kijken dat ie op de FP voordurend met troll moderaties om zijn oren wordt geslagen :Z

[ Voor 19% gewijzigd door Cheetah op 25-02-2004 13:15 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

@FirefoxAg; je verwoord je mening netjes en overtuigend :). Toch wil ik je er op wijzen dat ik ook slechts mijn _mening_ gaf (ik heb de reacties zelf niet eens gemodereerd).

Ik ben het met je eens dat een artikel op ZDNet niet zomaar tot crap betiteld moet worden, netzomin vind ik dat over bevindingen op \.
Als je door de botte manier van posten heenprikt, zie je een reactie met een stukje inhoud, verwijzing naar bron, en een (gekleurde) conclusie.
In dit geval leg ik voor mijzelf meer waarde bij de boodschap van zo'n post dan bij de intonatie, maar het is een schemergebied.

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Pagina: 1