Toon posts:

Slackware: Installatie over internet...

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

is het mogelijk Slackware 9.1 te installeren via het internet? Ik weet dat je NFS installatie kan doen, en ik heb ook wel 2 sites gezien (waarvan 1 nederlandse, nfs://ftp.leidenuniv.nl/pub/linux/slackware) die dus met nfs:// beginnen. Maar als ik Linux via NFS wil installeren vraagt ie om een IP adress voor mijn computer (heb 192.168.0.2 gekozen) een gateway (heb 192.168.0.1 gekozen, dat is het interne IP adress van de computer waar het internet op zit...) Alleen hoe kom ik dan aan het IP adres van de NFS site? Of gaat het zo niet werken? Is een installatie waarbij ik de onderdelen tijdens de installatie download mogelijk? Want de complete distro op een fat partitie zetten lukt niet (te groot...)

• djbokkeman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-02-2023
als je in windows zit. Ga naar start>uitvoeren type "cmd"
kom je in dos venster dan type je in bijv. "ping www.google.com" waar www.google.com staat vervangen met ftp adres.
dan gaat ie pingen en krijg je het ip te zien.

succes

Verwijderd

Topicstarter
ow ja natuurlijk :) ff pingen! :-D hartstikke bedankt! Maar het klopt dus voor de rest mijn instellingen? Dus ff dat IP adres invullen en dan zou ie et motten doen?

EDIT:

Ik heb het ff geprobeert dat pingen, maar je kan blijkbaar niet naar ftp:// of nfs:// pingen :/ Je kan wel naar ftp.bla.nl pingen maar niet naar ftp://ftp.bla.nl dus... Dus ik kan ook niet het adress van nfs://ftp.leidenuniv.nl/pub/linux/slackware achterhalen... Is het IP adress dan hetzelfde aan het http adress ofzo???

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 19:45 ]

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 21:07
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 19:39:
ow ja natuurlijk :) ff pingen! :-D hartstikke bedankt! Maar het klopt dus voor de rest mijn instellingen? Dus ff dat IP adres invullen en dan zou ie et motten doen?

EDIT:

Ik heb het ff geprobeert dat pingen, maar je kan blijkbaar niet naar ftp:// of nfs:// pingen :/ Je kan wel naar ftp.bla.nl pingen maar niet naar ftp://ftp.bla.nl dus... Dus ik kan ook niet het adress van nfs://ftp.leidenuniv.nl/pub/linux/slackware achterhalen... Is het IP adress dan hetzelfde aan het http adress ofzo???
dat nfs:// of ftp:// staat voor een protocol. Pingen doe je naar een adres (overigens met behulp van een apart protocol). Het protocol moet je dus weglaten.

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar dan moet ik dus pingen naar ftp.leidenuniv.nl/pub/linux/slackware?????? Of gewoon naar www.leidenuniv.nl want das weer een ander IP...

EDIT:

ow lama ik heb het zelf al door :P

Ik ga morgen proberen of het werkt! Hartstikke bedankt alvast!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 20:38 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Dat is niet zo vreemd, ze hebben een web en een FTP server, jij moet de FTP hebben.

Alle proemn in n drek

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ping naar alles behalve het protocol :| als je dus connect naar nfs://nfs.bla.com dan dig (of ping of traceroute ofzo) je dus de hostname nfs.bla.com....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 20:33:
ok, maar dan moet ik dus pingen naar ftp.leidenuniv.nl/pub/linux/slackware?????? Of gewoon naar www.leidenuniv.nl want das weer een ander IP...
je kan niet pingen naar een url :z

ping ftp.leidenuniv.nl dus (die down is... )

[ Voor 3% gewijzigd door Zwelgje op 22-02-2004 20:38 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
klopt kom ik ook net achter! maar er zijn glukkig meer ftp's :P

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is allemaal basiskennis wat netwerken betreft. Ook lijkt me dit allemaal wel min of meer uitgelegd worden in de docs van slackware, genoeg reden om dit dicht te doen dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.