Toon posts:

Compaq 8.8GB 10,000RPM Disk met Tandem 4319-$%#$^& Firmware?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 Compaq 8,8GB 10K schijfjes (U160) die een Japanse Firmware hebben. De controller (Adaptec 29160) herkent deze schijven wel maar echter als Tandem 4319-#$%##$ als iets dergelijks.

Nou staat ook het type van Seagate op deze schijf. (ST39204LC)

Het probleem is dat je geen Windows 2000 of XP kan installeren met deze schijven of deze in een RAID0 kan zetten. Weet iemand of deze geflasht kan worden door een Europese firmware? Anders zijn ze onbruikbaar.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
en formateren in de scsi bios? (low level dus)

* Zwelgje heeft nog SGI scsi disken gehad in zijn systeem die moest ik formatten in de scsi bios

A wise man's life is based around fuck you

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je weet zeker dat dit je probleem oplost? Lijkt mij dat als je controller ze goed herkend en je een array kunt maken er geen probleem moet zijn voor windows aangezien de controller meestal aan de array een eigen naam geeft.

Oops verkeerd gelezen

[ Voor 7% gewijzigd door Dukey op 22-02-2004 18:33 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 22 februari 2004 @ 18:32:
en formateren in de scsi bios? (low level dus)

* Zwelgje heeft nog SGI scsi disken gehad in zijn systeem die moest ik formatten in de scsi bios
De schijven kan ie wel lezen en schrijven, alleen doordat de schijf een verkeerde Device-name heeft, zegt windows Inaccesible_Boot_device en NetWare 6.5 geeft aan: SCSI Adapter host error. Is er misschien een tool om de firmware te flashen zonder dat ie naar de huidige naam van de schijf kijkt?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:26
Staat er een sparepart nummer op? Ik ken namelijk geen schijven die aangeven dat ze een Tandem zijn. Het zou wel kunnen dat het een schijf uit een tandem server is. Ik weet niet of je die kan benaderen onder windows. Klinkt raar, maar ik heb ook wel eens een IBM DLT tapesteamer gehad, alleen geschikt was voor een speciale IBM Server. Mooi niet dat windows er mee wou werken.

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op 22 februari 2004 @ 19:35:
Staat er een sparepart nummer op? Ik ken namelijk geen schijven die aangeven dat ze een Tandem zijn. Het zou wel kunnen dat het een schijf uit een tandem server is. Ik weet niet of je die kan benaderen onder windows. Klinkt raar, maar ik heb ook wel eens een IBM DLT tapesteamer gehad, alleen geschikt was voor een speciale IBM Server. Mooi niet dat windows er mee wou werken.
Ja klopt heb ik ook wel eens gehad met een IBM iSeries. Het partnumber van deze schijf is:

Drive CPN: 524503-001

Verwijderd

Ik heb ook zulke Compaq schijven met een Tandem nummer.
De mijne zijn echter Seagate's 15K3, 18 GB.

Ook problemen mee gehad.
Mijn Compaq smart-array 532 pakten ze totaal niet.
Mijn Adaptec 29160 wel na een low level format.
Jammer dat ze het niet op de RAID controller willen, maarja, gokje he :)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:26
Ik heb gekeken naar het spare part nummer, maar ik kan er niets op vinden. Is dus waarschijnlijk zoals de schijf het al aangeeft een tandem schijf. Ik denk dat je er weinig mee kan doen. Of zoals voor gesteld wordt een low level format van een SCSI controller. Misschien dat dat werkt.
Pagina: 1