Toon posts:

Video editing software

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien een goed programma voor video editing, liefst open source en/of freeware?
Ik ken er genoeg, maar allen zonder Nederlandse taalondersteuning, en zonder dat vind ik het te lastig.
Ik heb al gekeken op google, maar daar word ik geen wijs uit.
Ook op sourceforge en freshmeat staan alleen maar Engelse programma's. Misschien zijn sommige van die programma's wel Nederlands ondersteunt, maar staat dat niet op die pagina.
Iemand ervaring hiermee?

Verwijderd

Eisen:
  • Goed
  • Gratis
  • Nederlands
Sorry, ik denk niet dat dat gaat lukken.
Goede software bestaat, maar dat moet je kopen van bijvoorbeeld Adobe (After Effects), en is er vast wel in het Nederlands te krijgen.
Gratis software bestaat ook, maar of het echt goed is en in het Nederlands? Ik weet het niet.

Maar ik denk dat je beter kunt vertellen wat jij ermee wilt gaan doen. Leuk dat het Goed, Gratis en Nederlands moet zijn, maar hoe weten wij wat goed is? Je hebt de goede software als je er goed mee kunt doen wat je wil bereiken.
Wil je filmpjes van je DV camera achter elkaar plakken? Wil je stukjes film uitknippen en in een andere film plakken? Ga je iets doen met blue-screening?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, het is voor mijn vader. (belangrijk detail ;) )
Hij is nu veel aan het klooien met een digitale camera, waarmee hij ook filmpjes kan maken (kleine uiteraard).
Hij heeft enige ervaring met video editing, omdat hij bij een lokale tvomroep heeft gewerkt.
Ik heb geen idee wat voor dingen hij er allemaal bij wil, maar ik neem aan dat hij eerst nog wel met minder kan toedoen, omdat hij waarschijnlijk pas later eventueel een videocamera wil kopen. Hij wil dus niet te veel tegelijk, eerst die software, later een filmcamera en een nieuwe computer etc.
Hij kan dus geen Engels, dus het is handig als ik voor hem een programma kan vinden die in het Nederlands is. Ik zelf kan natuurlijk voor hem elk opensource programma installerene en eventueel een taalmodule erbij, maar dit is zo moeilijk te vinden.
Eventueel, als er geen goede alternatieven zijn, is een betaald programma een optie die hij bereidt is te bekijken.

Verwijderd

Okay, een bekend Nederlands fenomeen, het moet goed zijn, en dan het liefst ook nog gratis. Ik ken het probleem, mijn eigen vader kan ook niet altijd overweg met Engelstalige software.

Enige wat je echt ff kan proberen, is Download.com doorspitten, en als je dan echt niets vind, heeft volgens mij de software van de digicams van HP ook een video-editing tool.

Maarja, misschien is de enige oplossing voor jou, goed zoeken, naar een illegale versie van After Effects/Premiere van Adobe, of Pinnacle Studio.... niet dat ik je wil aanzetten tot, maar het is mss de enige oplossing voor het probleem, of je kan altijd op een Computer Beurs, de 'budget bakken' induiken voor een legale, maar verouderde versie, en die aanschaffen.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 21:45 . Reden: Typo ;) ]

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
je moet maar eens kijken op www.magix.com daar hebben ze een aantal video editing producten die volgens mij in het NL zijn, en die zijn "behoorlijk professioneel". Het komt natuurlijk nergens in de buurt bij de Adobe's etc., maar de eisen die jij stelt zijn bijna niet te realiseren.
Hier betaal je wel voor maar video deluxe voor 60 euro moet te doen zijn.

signature

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Wat dacht van je moviemaker2 gratis dus goedkoop, maar of het goed is ?

[ Voor 3% gewijzigd door tstrik op 22-02-2004 21:29 ]

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Verwijderd

brooks123 schreef op 22 februari 2004 @ 21:21:
je moet maar eens kijken op www.magix.com daar hebben ze een aantal video editing producten die volgens mij in het NL zijn, en die zijn "behoorlijk professioneel". Het komt natuurlijk nergens in de buurt bij de Adobe's etc., maar de eisen die jij stelt zijn bijna niet te realiseren.
Hier betaal je wel voor maar video deluxe voor 60 euro moet te doen zijn.
Voor 60 euro, kan je vaak al een oudere versie van After Effects of Premiere krijgen... en heb je voor hetzelfde geld, wel officiele Adobe software
Pagina: 1