Ik kreeg net een belletje van een studiegenote. Op de computer van haar ouders waren vreemde bestanden aangetroffen en deze waren gericht op het feit dat zij Joods zijn. Nu vroeg zij aan mij hoe deze bestanden (oa. in map mijn afbeeldingen) op hun computer terecht zouden kunnen zijn gekomen. Ik heb hierop gevraagd op zij een virusscanner (trojan-horses) en firewall hebben geinstalleerd en dit is in beide gevallen waar. Ik dacht dus persoonlijk dat een eventuele aanval vanaf buiten vrij moeilijk zou zijn. Ook omdat de computer niet dag en nacht aanstaat. Verder hebben de ouders geen vreemde bestanden uit e-mail geopend e.d.
Hoe kan ik bepaalde dingen uitsluiten, is een aanval van buiten toch mogelijk en kun je dan bestanden op een computer plaatsen. Verder vroeg ik mij af of het mogelijk is om te achterhalen welke sporen deze persoon heeft achtergelaten en of misschien de firewall dit verkeer heeft geregistreerd.
Alvast bedankt voor de moeite, ik hoop dat het bericht onder het goede kopje staat!
Hoe kan ik bepaalde dingen uitsluiten, is een aanval van buiten toch mogelijk en kun je dan bestanden op een computer plaatsen. Verder vroeg ik mij af of het mogelijk is om te achterhalen welke sporen deze persoon heeft achtergelaten en of misschien de firewall dit verkeer heeft geregistreerd.
Alvast bedankt voor de moeite, ik hoop dat het bericht onder het goede kopje staat!