"Spontane" reboots en lockups

Pagina: 1
Acties:

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Heb hier een systeempje staan wat willekeurige reboots / lockups vertoont.
Ik denk, eerst maar eens een reinstall, werd toch tijd.
Maar dat loste het probleem niet op.

Inmiddels, raar maar waar, heb ik uitgevonden dat een ferme tik op de kast (of het bureau) de PC laat rebooten...

Wat heb ik gedaan:
- Alle onderdelen opnieuw erin gestoken (geheugen, kaarten, CPU etc.)
- Harde schijf, CD of floppydrive zijn niet het probleem
- Moederbord maakt voor zover ik weet geen sluiting met de kast ofzo

Enige waar het dan nog aan kan liggen lijkt mij de voeding... Maar heb dus geen replacement liggen om ff te testen. Iemand een ideetje kwa wat dit verder nog zou kunnen zijn?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat staat er in de log?
Welke OS?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe weet je zo zeker dat het niet aan de HD ligt? Juist die is gevoeling voor trillingen :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
OS: Win98 maar ik krijg em ook wel vast als ik opstart met een bootfloppy, en zonder de harddisk connected. De harddisk hangt inmiddels in een ander systeem en werkt daar ook nog eens zonder problemen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Heb ongeveer hetzelfde probleem gehad en het bleek bij mij aan de voeding te liggen. Jij hebt het over een tik geven tegen je systeem-kast/bureau om m te laten rebooten. Bij mij was het zelfs zo dat ik m nadat ie uitviel niet meer aan KON krijgen zonder dat ik m een tik gaf. Op een gegeven moment moest ik de kabels zelfs lostrekken en de kast optillen om m te schudden voordat ie weer ging werken.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Jup, zoiets begint dit ook op te lijken. Soms wil ie na een lockup + reset niet meer booten, en na wat rommelen met de kast draait ie weer... Ik kan echt niets vinden kwa kromme pennetjes in de geheugen sockets, of losse voedingskabeltjes ergens tegenaan ofzo...

Gokje: ik ga morgen een andere voeding zoeken.

Pagina: 1