Toon posts:

[Postgres@cygwin] User / pass toekennen aan bestaande db *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb op Cygwin een postgres database aangemaakt en deze gevuld met data. Nu wil ik echter een login en een password toekennen aan deze database. Ik heb de database aangemaakt als volgt:

ipc-daemon2 &
initdb - D /usr/share/postgresql/data
postmaster -D /usr/share/postgresql/data -i &

Hierdoor kan ik binnen PgAdminIII een mooie database maken, en daarover heen een script runnen wat de database vult. Vervolgens wil ik contact maken met WSAD om een applicatie lokaal te laten draaien op de database:

Dit doe ik door

jdbc://localhost:5432/NaamDatabase

Maar ik wil nu ook een login en een password toekennen aan de database. Hoe doe ik dit?

Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken op onderstaande link, maar het probleem is dat ik een database heb nu, maar ik log in op een domein. Hoe kan ik de database ook als service installeren? Wie weet dat.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

offtopic:
Even move naar SA en topictitle fix. Configuratieproblemen horen in Software Algemeen :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels de database aangemaakt, maar ik kan met WSAD geen connectie maken met de postgres database. Binnen PgAdminII kan ik de databse zien, alleen krijg ik de volgende melding als ik probeer te connecten.

http://home.planet.nl/~peijn052/Upload/1.JPG