Hey iedereen,
Ik had een tijdje terug problemen met het installeren van een wanadoo cable verbinding dmv een eurodocsis modem onder manny 9.2. Dat is nu allemaal gelukt. Echter moest ik Manny even opnieuw installeren omdat de installatie van NVidia drivers fout was gegaan. Nu volg ik weer keurig alle aanwijzingen op voor het installeren van deze modem, maar om de een of andere vage reden wilt bash niet meewerken. Als ik dus mijn init script wil uitvoeren met:
krijg ik het volgende:
Het gekke is dat regels 2 en 8 gewoon lege regels zijn. Het gaat om dit script:
Daar staan dus geen foutjes in....Iemand enig idee waarom bash script niet meewerkt? En waarom - als ik het script handmatig uitvoer - pppd niet wilt starten? Het heeft altijd gewerkt en als ik dit probleem had was het een kwestie van manny opnieuw installeren, nu heb ik manny al 4x geherinstalleerd, en het werkt maar niet.
bvd
AuC
edit
Ik denk dus dat er een foutje bij het installeren van Manny is geslopen, maar ik zal niet weten wat. Afaik installeer ik alles net zoals ik altijd heb gedaan (toen het allemaal wel werkte).
Ik had een tijdje terug problemen met het installeren van een wanadoo cable verbinding dmv een eurodocsis modem onder manny 9.2. Dat is nu allemaal gelukt. Echter moest ik Manny even opnieuw installeren omdat de installatie van NVidia drivers fout was gegaan. Nu volg ik weer keurig alle aanwijzingen op voor het installeren van deze modem, maar om de een of andere vage reden wilt bash niet meewerken. Als ik dus mijn init script wil uitvoeren met:
code:
1
| # bash /etc/init.d/rp-l2tpd start |
krijg ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| : command not foundd: line 2: : command not foundd: line 8: SIOCDELRT: No such process 'leep: invalid time interval `1 Probeer `sleep --help' voor meer informatie. SIOCADDRT: Network is unreachable 'leep: invalid time interval `2 Probeer `sleep --help' voor meer informatie. : command not foundd: line 13: : numeric argument required14: exit: 0 |
Het gekke is dat regels 2 en 8 gewoon lege regels zijn. Het gaat om dit script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
| #! /bin/bash
PATH=/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin
DAEMON=/usr/local/sbin/l2tpd
NAME=l2tpd
DESC="RP-l2tpd"
CONTROL=/usr/local/sbin/l2tp-control
/sbin/route del default gw 10.194.240.1
sleep 1
/sbin/route add -host 10.255.253.1 gw 10.194.240.1
sleep 2
test -x $DAEMON || exit 0
set -e
case "$1" in
start)
echo -n "Starting $DESC: $NAME "
$DAEMON start-stop-daemon
sleep 1
$CONTROL "start-session 10.255.253.1"
echo "tunneltje...."
;;
stop)
echo -n "Stopping $DESC: $NAME "
$CONTROL exit
echo "helaas, afgelopen!"
;;
restart|force-reload)
#
# If the "reload" option is implemented, move the "force-reload"
# option to the "reload" entry above. If not, "force-reload" is
# just the same as "restart".
#
echo -n "Restarting $DESC: $NAME"
$CONTROL exit
sleep 1
$DAEMON start-stop-daemon
sleep 1
$CONTROL "start-session 10.255.253.1"
echo "doet ie het nu nog niet?"
;;
*)
N=/etc/init.d/$NAME
# echo "Usage: $N {start|stop|restart|reload|force-reload}" >&2
echo "Usage: $N {start|stop|restart|force-reload}" >&2
exit 1
;;
esac
exit 0 |
Daar staan dus geen foutjes in....Iemand enig idee waarom bash script niet meewerkt? En waarom - als ik het script handmatig uitvoer - pppd niet wilt starten? Het heeft altijd gewerkt en als ik dit probleem had was het een kwestie van manny opnieuw installeren, nu heb ik manny al 4x geherinstalleerd, en het werkt maar niet.
bvd
AuC
edit
Ik denk dus dat er een foutje bij het installeren van Manny is geslopen, maar ik zal niet weten wat. Afaik installeer ik alles net zoals ik altijd heb gedaan (toen het allemaal wel werkte).
[ Voor 9% gewijzigd door AuC op 22-02-2004 17:14 ]