[php] sessie sluit niet af

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of dit het juiste topic voor deze vraag is maar probeer het toch hier.

Heb een scriptje dat de last visit tijd van een lid uit de mysql database haalt.
die waarde sla ik op in een sessie. Hiermee kijk ik of er nieuwe berichten zijn voor die persoon. Ook slaat ie elke keer de huidige tijd op voor de volgende "last visit"

Als die persoon weer weg gaat sluit dus de sessie ook. Als ie weer opnieuw inlogd maakt ie opnieuw een sessie aan met de last visit tijd.

Dt scriptje werkt goed alleen niet op mijn computer :'(
Het lijkt wel of mijn computer de sessie opslaat want als ik alle vensters afsluit weer naar de pagina ga staat die oude last visit tijd er weer.

Ik kreeg de sessie alleen weg door uit te loggen of computer opnieuw op te starten.

Aan het script ligt het niet want heb hem op andere computers getest en daar werkt het wel.

weten jullie misschien hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik gok op een overenthousiaste IE, die iets teveel cache geheugen heeft en niet goed wist wat hij ermee moest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, moet ik internet explorer opnieuw instaleren ofzo om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Kun je de code misschien eens geven.
Anders kun je ook proberen:

PHP:
1
header("cache:no-cache");

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Staat nu een beetje slordig maar dacht dat het eerst aan het script lag, dus was hier mee een beetje aan het kloten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
if (!isset($_SESSION["lastvisit"])) { 

$result=mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE userid='$_COOKIE[userid]' AND wachtwoord = '$_COOKIE[ww]'");

while (list($userid, $naam, $wachtwoord, $email, $ipadres, $plaatje, $actief, $aangemeld, $online, $forumb, $pvberichten)=
mysql_fetch_row($result)){

$_SESSION["lastvisit"] = $online; }

}else{

$online2=time();
$query = "Update leden SET online = '$online2' WHERE userid = '$_COOKIE[userid]' AND wachtwoord = '$_COOKIE[ww]'"; 
    $MQ = mysql_query($query) or die ("FOUT:".mysql_error()); 
}

Maar hier aan ligt het volgens mij niet want op andere computers hier werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruik je eigenlijk cookies en sessies? waarom niet een van de twee, is veel handiger :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 20:01:
Waarom gebruik je eigenlijk cookies en sessies? waarom niet een van de twee, is veel handiger :S
Wat is er mis mee om zowel cookies als sessions te gebruiken? Right tool for the right job?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1