Toon posts:

[internet expl.] runtime-fout object wordt verwacht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.713 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij sommige pagina's (waaronder regelmatig msn.nl) krijg ik een fout melding die er als volgt uit ziet:

Fout
Er is een runtime-fout opgetreden.
Wilt u beginnen met de foutopsporing?
Regel: 63
Fout: object wordt verwacht

Als ik voor ja kies dan krijg ik een editor waar ik geen wisj van wordt.
Als ik voor nee kies krijg ik nog steeds de foutmelding, die niet meer weg gaat.

Deze foutmelding heb ik niet alleen bij msn.nl maar nu ook bij een cd-rom van fujitsu siemens van mijn loox 600. Ook dit draait in een internet explorer venster en als ik op een van de woorden wil klikken (waarmee je normaal dan naar dat gedeelte gaat) krijg ik een foutmelding zoals hierboven staat.

Ik heb een windows update gedraaid, systeem herstel gedaan en op google gezocht, maar het mag niks baten. Wie weet wat er aan de hand is en hoe dit op te lossen is?

[edit] ik draai windows xp home edition, systeem: P4 2.6

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 15:57 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 10:44

JHS

Splitting the thaum.

Staan je beveiligingsinstellingen te hoog? Draai je een virusscanner? Heb je IE nog recent geupdate?

DM!

Verwijderd

Topicstarter
idontlikepizza schreef op 22 februari 2004 @ 15:57:
Staan je beveiligingsinstellingen te hoog? Draai je een virusscanner? Heb je IE nog recent geupdate?
beveiligingsinstellingen staan op normaal. Virus scanner draait mee (norton 2004). IE is gister nog geupdate

Verwijderd

Dat zijn javascript errors die kunnen ontstaan door tal van zaken:
- beveiligingsproblemen, denk aan framesets waarin pagina's van een andere domeinnaam worden geladen

- caching problemen, misschien zit er nog een oude javascript in de cache van de browser, waardoor sommige verwijzingen op de pagina incorrect zijn; druk op ctrl+F5 om alles opnieuw te laden, of leeg de temporary internet files directory

- fouten in het script, het gebeurt weleens, maar op msn.nl zou je zoiets niet gauw verwachten, aangezien dat waarschijnlijk allemaal echt wel goed wordt getest

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03
toevallig Office 2003 geinstalleerd? ik heb ook die problemen (nog steeds) en ze begonnen na installatie van Office 2003.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
paella schreef op 22 februari 2004 @ 18:46:
toevallig Office 2003 geinstalleerd? ik heb ook die problemen (nog steeds) en ze begonnen na installatie van Office 2003.
ja inderdaad office 2003 (net) geinstalleerd

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-08 09:56
[search=internet explorer runtime error]

Hmmmz. :X

Verwijderd

Topicstarter
Billie schreef op 22 februari 2004 @ 19:12:
[search=internet explorer runtime error]

Hmmmz. :X
alle adviezen die in deze topics stonden al geprobeerd (voor ik deze topic starte), maar foutmeldingen blijven. Zou het aan de installatie van office 2003 kunnen liggen? Het vreemde is dat ik het ook bij de cd-rom van me loox 600 heb.

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-08 09:56
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 19:17:
[...]

alle adviezen die in deze topics stonden al geprobeerd (voor ik deze topic starte), maar foutmeldingen blijven. Zou het aan de installatie van office 2003 kunnen liggen? Het vreemde is dat ik het ook bij de cd-rom van me loox 600 heb.
Lijkt me niet erg sterk dat het aan Office 2003 ligt. ;)
Dit al eens geprobeerd?

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 21:26

cky

tools>internet
options>advanced>disable script debugging make sure the box for it is checked. as for the debug manager set it to disabled and you should be fine.

probeer dit eens... omweg maar als het goed is werkt het

ga ik iig proberen , had het ook na de installatie van 2003

edit uuh dat stond ook al een post van te voren, nevermind

[ Voor 12% gewijzigd door cky op 16-03-2004 18:00 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03
Toch hou ik een raar gevoel over van deze "oplossing". Die optie werkt bij mij wel, maar ik heb het idee dat je symptomen bestrijd en niet een oorzaak. Maakt uiteindelijk natuurlijk niet uit, maar toch...

No production networks were harmed during this posting

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 21:26

cky

sorry voor de late kick, maar dit is idd geen oplossing maar gewoon dat ie die melding niet meer geeft.. heb hierdoor nog steeds problemen op pagina's , soms doen ze het wel en soms weer niet...
echt raar heeft toch echt met office 2003 te maken.
iemand nog een andere oplossing?

• perjan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 11:46
Ik heb hetzelfde probleem. uitschakelen van foutmeling heeft geen nut het probleem blijft.
Tevens valt het mij op dat het standaard bij nedstat tellers gebeurt.... ik zie nergens nedstsat tellers meer nedstat is javascript.
Maar mijn javascript is in orde en ik draai office XP!!!
Pagina: 1