MyAdsl Lijn opgeleverd maar geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:14
Ik heb een MyADSL verbinding die vanaf 12 februari actief moet zijn. De mail dat die opgeleverd is heb ik gekregen en ook de brief van KPN.

Het modem dat gebruikt wordt is de algemene voorgeconfigureerde ASUS modem (wie weet het config IP adres?)

De lampjes die branden zijn de power en de status en de pc als de lijn aangesloten is (ethernet) Alles is voorgeconfigureerd en moet plug and play werken. Helaas doet dat het dus niet.

Ik heb de helpdesk te pakken gekregen en die zouden het probleem afgelopen woensdag verholpen hebben. Helaas heb ik na die tijd geen helpdesk te pakken kunnen krijgen.

Windows krijgt wel een ip adres van de modem, maar alleen als ik op verbinding repareren druk.. voor de standaard gateway komt geen adres te staan en volgens mij moet daar een ip komen te staan??

Wie kan mij helpen het probleem op te lossen? Nu moet ik via mijn inbelmodem dit probleem zien op te lossen dus het is geen optie om flink te searchen (ik heb meer gezien met problemen)

PS Regio is Meppel

Verwijderd

Welk IP adres krijg je intern ??

Je krijgt namelijk altijd een IP adres, en als windows er geen kan vinden, dan verzint hij er een . . . .

misschien helpt het als je een keer in een command box ipconfig /renew intikt. . .

Dan krijg je in ieder geval een lijstje met alle info.
Als het zo plug'n'play is. . . Zat er een installatie CD bij?
Is het een modem/router in 1? (anders moet je namelijk wel zelf de verbinding configureren enzo)

M.A.W. meer info zou fijn zijn :Y)

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Mijn zus zit momenteel met hetzelfde probleem. Wel opgeleverd, maar geen verbinding. Ze heeft de gratis pc en het adsl modem gekregen. Werkt je verbinding momenteel? Iemand anders met hetzelfde probleem?

Verwijderd

Mijn zus en haar man hebben toevallig precies hetzelfde probleem, lijn is opgeleverd en het sync lampje brand ook op de modem, maar ze krijgen met geen mogelijkheid een extern ip, terwijl het voorheen wel werkte, en opeens niet meer.. ben blij te horen dat ik niet de enige ben.
Heeft het bij jullie wel gewerkt ? of nog helemaal niet, want bij hun heeft het internet het wel gedaan.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik heb een vet goed idee!

BEL DE HELPDESK!!!

Bel 0900-8086
€0,35/min. (u betaalt vanaf het moment dat u iemand spreekt)

Maandag t/m vrijdag van 9:30 tot 17:30

Verwijderd

jongentje schreef op 01 april 2004 @ 10:07:
Ik heb een vet goed idee!

BEL DE HELPDESK!!!

Bel 0900-8086
€0,35/min. (u betaalt vanaf het moment dat u iemand spreekt)

Maandag t/m vrijdag van 9:30 tot 17:30
Ów geloof mij maar die heeft me zus vaak genoeg gebeld.. ze hebben het naar bbned doorgestuurd, maar ondertussen hebben ze al 1.5 week geen internet meer.. ze zijn geen groot gebruikers, maar als je 1.5 week geen internet hebt is dat voor de normale internetter ook veel..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 10:10 ]

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je provider heeft nog geen IP adres toegewezen denk ik zo? Kben onlangs ook verhuist; line sync brandde al een week maar internetten; ho maar. Planet moest nog een IP adres toewijzen anders weet de data niet waar t heen moet. Bel je helpdesk eens op met de vraag of ze dit al hebben gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door r0el op 01-04-2004 10:22 . Reden: Alternativ vriendelijke aanpassing 8)7 ]

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-04 09:10

Alternativ

4 8 15 16 23 42

jongentje, we zijn hier toch om te helpen, ok er word weinig info gegeven maar dit hoeft nou ook weer niet zow er bovenop gelegd te worden :S

edit:

Het ging inderdaad om de user Jongentje

Ik denk verder dat het dan echt een probleem van de provider is :S

[ Voor 33% gewijzigd door Alternativ op 01-04-2004 17:07 ]

alternativ

• r0el
  • Niet online
Alternativ schreef op 01 april 2004 @ 10:14:
jongentje, we zijn hier toch om te helpen, ok er word weinig info gegeven maar dit hoeft nou ook weer niet zow er bovenop gelegd te worden :S
offtopic:
- jongentje, we zijn hier toch om te helpen
>> dat doe ik, jij? Waarom ga je lopen flamen als ik gewoon behulpzaam ben???

- ok er word weinig info gegeven maar dit hoeft nou ook weer niet zow er bovenop gelegd te worden
>> Tis toch t antwoord of niet?

En nu verder, hopen dat de TS er iets aan heeft gehad :)

[ Voor 3% gewijzigd door r0el op 01-04-2004 10:36 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:37

ralpje

Deugpopje

r0el schreef op 01 april 2004 @ 10:35:
[...]

offtopic:
- jongentje, we zijn hier toch om te helpen
>> dat doe ik, jij? Waarom ga je lopen flamen als ik gewoon behulpzaam ben???

- ok er word weinig info gegeven maar dit hoeft nou ook weer niet zow er bovenop gelegd te worden
>> Tis toch t antwoord of niet?

En nu verder, hopen dat de TS er iets aan heeft gehad :)
Ik denk dat hij antwoorde op de user met de naam jongetje, en niet op jouw. 8)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• r0el
  • Niet online
ralpje schreef op 01 april 2004 @ 10:37:
Ik denk dat hij antwoorde op de user met de naam jongetje, en niet op jouw. 8)
Jongen! Dat kan dan toch duidelijker? |:( 8)7 :+ 8) :P
Edit; ff serieus; dan nog is t een behoorlijke flame richting de TS welke in principe niet echt nodig is agree? :)

[ Voor 20% gewijzigd door r0el op 01-04-2004 10:45 . Reden: serieuze tjak ]

Verwijderd

mijn myadsl was ook gepland voor de 12e, maar hij werd pas 2 maart aktief,

had het ook voor mijn zus aangevraagd, toevallig, daar hetzelfde probleem gehad

ik heb een mail gestuurd hierover en inmiddels bericht gehad dat er een correctie op de facturering zal komen, geld terug dus

tip 1, geduld, doh
tip 2, geld terugvragen als je al betaald hebt voor periode waar je lijn nog niet aktief was...
tip 3, als ze niet snel genoeg reageren op je mail (48 uur) gewoon nog een mail erachteraan

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb de rode en groene telefoondraad in het midden van het RJ11 stekkertje geperst. Zowel de stekker VAN het modem als NAAR de splitter zijn zo gemaakt. Of moet ik de draadjes van de stekker VAN het modem soms aan de buitenkanten ipv in het midden van de stekker persen?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:37

ralpje

Deugpopje

@ sheik: nee, dit is goed.
@ roel: agree :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Ik weet dat er momenteel problemen zijn met oa. bbned en alles wat er dus omheen hangt. Ze zijn er hard aan bezig ik heb normal 8mbit maar krijg niet meer dan 12kb download speed nu! :)
Pagina: 1