Toon posts:

[XP] Moeite met DVD rom gebruiken/aansluiten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Compaq Presario desktop.

-Specs Uwave moederboard
-AMD 1,3 Ghz
-512 mb
-80 gig harde schijf
-60 gig tweede harde schijf
-windows xp pro
-cd brander (philips)

ik wil graag een dvd speler toevoegen. Op het mb zit de primary kabel in allebei de harde schijven. Daarnaast zat er 1 van de secondary in de cd rom. Als ik de dvd speler erin doe dan gebeurt er niets. De cd rom gaat wel heel erg sloom werken en loopt vaak vast in de verkenner. In mijn verkenner wordt de dvd speler niet gezien en met hardware toevoegen wordt niets gevonden. Als ik echter de kabel van mijn cd speler loshaal en alleen de dvd speler aangesloten laat, wordt die wel gevonden en werkt vervolgens prima.

Ik heb de impressie dat ik slechts vier stations kan gebruiken. Heb hier wel iets gelezen over een beperkende regel in de config sys waar zou staan dat bijvoorbeeld F: de laatste letter is. Heb me rot gezocht op internet en pc maar kan niet zien waar ik dit kan instellen/wijzigen.

Dit zijn de letters voor de huidige schrijven:

-partitie C
-partitie D
-partitie F

-Diskette A
-cd-rom E

Heeft iemand enig idee of ik de dvd speler uberhaupt wel kan toevoegen en waar ik dan eventueel een aanpassing moet maken mbt de letters.

Alvast bedankt!

Jippy

Verwijderd

staan de jumpers wel goed op je dvd/cd rom ??

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 15:02
Het ligt niet aan de drive letters, lijkt mij.

Kijk je master/slave settings eens na. Misschien kloppen die niet helemaal,

(en wil je volgende keer een minder schreeuwerige titel gebruiken?

Punctuality is the politeness of kings

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
master slave jumpers uberhaubt wel goed ingesteld?

heb de indruk alsof je daar de mist in gaat

woei 4x hetzelfde in 1 minuut :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Zwelgje op 22-02-2004 15:52 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

master/slave?

en je caps staat aan

edit:
je zou zeggen dat ik heb zitten copypasten

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 15:52 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je de jumpers op je het andere device op dezelfde kabel, en die van je DVD speler wel juist staan?

In ieder geval pas ik je topic titel even aan - alles in hoofdletters komt heel schreeuwerig over :) (was: MAXIMAAL VIER STATIONS?)

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Letters zouden automatisch gedaan moeten worden. Het diskette station zit op een aparte kabel, daar heb je niets mee te maken.

Kijk eens of je de slave master instellingen op de Roms goed hebt staan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je de jumpers goed staan ? Pmirairy/Master, en heb je in de bios gekeken of het geheel wel herkend wordt ? De bios kan je doorgaans met 'Del' of 'F2' tijdens het opstarten bereiken :)

offtopic:
like, spuit 11 :+
Oeht2K schreef op 22 februari 2004 @ 15:57:
Op de Compaq Pc's is doorgaans F10 de bios als er een blokje rechtsbovin knippert
Zal het onthouden :) Thanks !

[ Voor 52% gewijzigd door sanfranjake op 22-02-2004 16:01 . Reden: 8)7 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 15:49:
...... ik wil graag een dvd speler toevoegen. Op het mb zit de primary kabel in allebei de harde schijven. Daarnaast zat er 1 van de secondary in de cd rom. Als ik de dvd speler erin doe dan gebeurt er niets. De cd rom gaat wel heel erg sloom werken en loopt vaak vast in de verkenner. In mijn verkenner wordt de dvd speler niet gezien en met hardware toevoegen wordt niets gevonden. Als ik echter de kabel van mijn cd speler loshaal en alleen de dvd speler aangesloten laat, wordt die wel gevonden en werkt vervolgens prima.
.....
Heb de DVD-ROM speler "Master" gezet en de CD-RW speler op "Slave" gezet of visaversa :)

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geef eens wat meer info over je systeem. (merken harde schijven + types, merk DVD ed)

[ Voor 83% gewijzigd door DannyVersluis op 22-02-2004 15:55 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

sanfranjake schreef op 22 februari 2004 @ 15:53:
Heb je de jumpers goed staan ? Pmirairy/Master, en heb je in de bios gekeken of het geheel wel herkend wordt ? De bios kan je doorgaans met 'Del' of 'F2' tijdens het opstarten bereiken :)
Op de Compaq Pc's is doorgaans F10 de bios als er een blokje rechtsbovin knippert

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie en mijn welgemeende excuses voor de te grote letters.

In de Bios kan ik het volgende zien:

Primairy disk 0 : 60 Gig maxtor
Primairy Disk 1: 80 gig western digital
Secondary drive 0: *cd rom ide-cd

Ik begrijp niet helemaal hoe ik de jumpers van de cd en de dvd rom moet aanpassen? Hoe moet ik dat doen?

In de Bios staat trouwens niet de dvd speler vermeld. Alles is aangesloten en alleen beide harde schijven en de cd rom staan in de bios.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 16:07 ]

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 14:16
Jumpers?¿
-> http://www.cheap-computer...all-hard-drive-CDROM.html
-> http://www.tnk-bootblock....des/pcbuild/part09_01.jpg

1 drive stel je mbv de jumpers in op slave en de andere op master. Master hang je aan het uiteinde van je IDE-kabel, de slave op de andere connector op dezelfde kabel.

Hoe je de jumpers juist moet instellen staat wel ergens op de drive.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Verwijderd

Topicstarter
-Noel- schreef op 22 februari 2004 @ 16:13:
Jumpers?¿
-> http://www.cheap-computer...all-hard-drive-CDROM.html
-> http://www.tnk-bootblock....des/pcbuild/part09_01.jpg

1 drive stel je mbv de jumpers in op slave en de andere op master. Master hang je aan het uiteinde van je IDE-kabel, de slave op de andere connector op dezelfde kabel.

Hoe je de jumpers juist moet instellen staat wel ergens op de drive.
Noel, jij bent koning!

Ik heb uitgezocht hoe het zat en dat van die jumpers wist ik gewoon niet. Het is nu geheel duidelijk danzij jouw link en alles werkt naar behoren!

Duizendmaal dank en alle anderen ook dank voor de tips!

Jippy

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 14:16
Jeej, koning. 8) Laat die dotaties maar komen. :)

Graag gedaan trouwens.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Pagina: 1