Toon posts:

Probleem met stroomtoevoer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben bezig een pc in elkaar aan het frutselen. Gisteren had ik het probleem dat de computer opeens uitviel toen ik de setup van xp uitvoerde. Nu krijg ik tips dat ik mijn bios moet updaten. Tot nu toe had ik gn probleem met stroomtoevoer. Er viel me op dat het HD lichtje blijft branden zelfs al staat de pc niet aan.
Ik probeer nu die pc aan te zetten om mijn bios te updaten, en ik krijg de pc niet aan! De power-toets werkt blijkbaar niet.
Gebruik ik het snoer voor een andere pc, dan lukt dat wel. Heb gekeken naar de stekkers op het moederbord, de voeding is goed aangesloten op het moederbord, alle connecties zijn ok.
Een zekering stuk? Voeding stuk? Moederbord resetten? Of andere oorzaken?

Mvg

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:13

Duinkonijn

Huh?

(jarig!)
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 15:47:
Hallo,

Ben bezig een pc in elkaar aan het frutselen. Gisteren had ik het probleem dat de computer opeens uitviel toen ik de setup van xp uitvoerde. Nu krijg ik tips dat ik mijn bios moet updaten. Tot nu toe had ik gn probleem met stroomtoevoer. Er viel me op dat het HD lichtje blijft branden zelfs al staat de pc niet aan.
Ik probeer nu die pc aan te zetten om mijn bios te updaten, en ik krijg de pc niet aan! De power-toets werkt blijkbaar niet.
Gebruik ik het snoer voor een andere pc, dan lukt dat wel. Heb gekeken naar de stekkers op het moederbord, de voeding is goed aangesloten op het moederbord, alle connecties zijn ok.
Een zekering stuk? Voeding stuk? Moederbord resetten? Of andere oorzaken?

Mvg
volgens mij idd je voeding..

wat op me werk werkt de voeding snel een paar keer aan de achterkant
aan en uit switchen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je daarmee stekker aan- en uitpluggen??

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

(jarig!)
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 15:56:
Bedoel je daarmee stekker aan- en uitpluggen??
ja of de aan/uit schakelaar aan de achterkant

zo krijg ik een pc op me werk wel af en toe aan de gang krijgen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit geprobeerd, maar resultaat blijft hetzelfde.

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

(jarig!)
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 16:03:
Heb dit geprobeerd, maar resultaat blijft hetzelfde.
draaien je ventilatoren ook van je machine als dat hhd lampje brand?

Verwijderd

nee, wat hij bedoelt is het aan/uit schakelaartje omzetten.

Probeer het moederboard is in een andere pc te zetten/aan te sluiten op een andere voeding.

Voor zover ik weet hebben die voedingen geen zekering die je kunt/wil vervangen (zit een automagische zekering in die vanzelf weer aan zou moeten springen, alleen doet ie dat bij jou niet) Gelukkig heb je voor een pleuro of 30 alweer een nieuwe

succes

Verwijderd

Topicstarter
neen, enkel lichtje brandt, gisteren had ik er geen probleem, opeens werkt de stroomtoevoer niet meer

Verwijderd

oftopic:

lijkt me heel sterk dat je HD lampje bleef branden door een verkeerde bios versie. Lijkt mij dat gewoon het stekkertje verkeerd op het mobo was aangesloten (verkeerde pinnetjes; altijd gezeur met die dingen)
Pagina: 1