Probleem IE6/XP-home/SP1 bij nieuwe gebruikersaccounts

Pagina: 1
Acties:

• mij03
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-12-2013
Hallo, misschien dat iemand mij kan adviseren.

INFO: IE6/XP-home/SP1, alle kritische updates geinstalleerd.

Ik heb het aantal gebruikersaccounts op mijn PC uitgebreid van 2 naar 5.
De nieuwe accounts (mix van beheerder en beperkt) hebben echter allemaal hetzelfde probleem.

-op google.com zoekopdracht ingeven; scherm blijft ongewijzigd gaat niet zoeken, idem op andere site's
-op eigen provider doorklikken vanaf onderstreepte links; niet mogelijk behalve als er een nieuw venster ge-opend wordt.

Probleem blijft zich voordoen zowel bij ADSL (KPN) alsook bij inbelverbinding.
Uitschakelen firewall maakt geen verschil.

Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met de wijze waarop de opdracht (zoeken of link-doorklikken gerealiseerd word echter ik weet niet hoe dit in zijn werk gaat en waar ik op moet letten.

Dit probleem heb ik al een hele tijd en ben inmiddels nog niets tegengekomen waar ik iets aan heb, vandaar dit verzoek.

m.v.g.
mij03

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 10:44

JHS

Splitting the thaum.

Sinds wanneer treed dit probleem op? Wat heb je sindsdien allemaal gewijzigd?

DM!

• mij03
Hoi,

Probleem is ontstaan toen ik nieuwe gebruikersaccounts heb toegevoegd.
Deze zijn aangemaakt vlg de normale procedure (start/instellingen/configscherm/gebruikersaccounts/nieuwe account).
In pricipe zijn er toen geen andere geen wijzigingen gebeurd.

Het gekke (?) is dat de oude accounts hier geen problemen mee hebben.
Ik heb veel later nog eens geprobeerd IE opnieuw te installeren (vlg MS knowledgebase, registeraanpassing) echter ik had hiervan de indruk dat dit niet helemaal ok is verlopen omdat ik IE toch nog kon gebruiken terwijl " gede-installeerd" was. Om deze reden wil ik eerst kijken of het probleem toch ergens anders zit.

Daarnaast had ik nog een aantal programma's lopen zoals Spybot, SpywareBlaster, Adaware, XP-spy, Norton Interet Security welke ik eraf gegooid heb cq ge-disabled echter zonder resultaat.

mvg

• mij03
Het is niet dat ik ongeduldig ben maar daar ik geen reacties zie (wat misschien aan mijn antwoorden kan liggen) wil ik de vraag anders stellen.
Is het mogelijk dat mijn probleem (oa niet kunnen zoeken met google) ligt aan de wijze waarop een zoekopdracht verwerkt wordt?
Gebeurt dit zoeken via een script of via java, misschien dat ik daar verkeerde instellingen heb.

• mij03
Laatste poging, misschien dat iemand mij kan helpen met dit probleem.
Ik heb nogeens een nieuw account aangemaakt en de problematiek blijft hetzelfde.
Ik kan niet via een link doorklikken.