Toon posts:

Zwart wit beeld- Svideo. Op ATI radeon 9600pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag ik heb net opmijn tv zo'n scart blok aangesloten waarin ik s-video en composite signaal kan aansluiten. Ik heb nu dus een radeon 9600 pro met s-video uitgang (7 pins). Probleem is dat als ik alles aansluit (4 pins s-video, nieuw gekocht en dikke draad) dat ik zwart wit en scherp beeld krijg. Ik heb hem op PAL B staan en verder heb ik wat gekloot met color saturation en s-video sharpness... Gebeurd niets en het is nog steeds zwart wit.
Het gekke is nu dat ik bij mijn videokaart een snoertje (7pins s-video naar 4pins s-video en composite signaal) kreeg. Deze heb ik in als eerst aangesloten en toen kreeg ik wel kleur met s-video maar geen scherp beeld (witte vlekjes enzo) toen heb ik dus mijn huidige dikke (4pins) s-video snoer gekocht. Maar nu heb ik scherp beeld maar zwart wit?!?!
Vaag dus.... iemand bekend met dit probleem?
Alvast bedankt..

Greetz jeroen

Verwijderd

Hoe lang is die S-vid kabel? Als ie langer dan een paar meter is dan krijg je zwart wit door signaal verlies. Gewone composite kabel met verloop stukje naar videokaart nemen en in je scart adapter pluggen, dat werkt wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 23:00 ]

Verwijderd

Ik heb gister toevallig op de ati site de handleiding gelezen en daar staat duidelijk vermeld als je via scart gaat werken , dan moet je composite gebruiken.
S-video ---> scart werkt helaas niet.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn s-vid kabel is zo'n 5 meter....
Dus ik moet composite gebruiken....... gdvr net zo'n kabel gehaald.
het rare is als ik het originele kabeltje van ATI gebruik en daarvan de s-vid deel dat ik dan wel kleur krijg. Alleen erg gaar....
Dit is als ik mijn beeldscherm clone... echter als ik extended desktop instel voor mijn tv via s-vid (met originele te kleine kabel van ati) dan is ie perfect
Raar

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja ik heb het opgelost.... gebruik nu composite plus dat verloopstukje van ati... als je dat niet doet en je gebruikt een standaard s-vid->composite dan verdwijnt je kleur.. Die standaard verloopstukjes hebben 4 pins en die uit je radeon 7 pins... die extra geven dat signaal voor composite denk ik...

groeten

Jeroen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:54:
Hmm ja ik heb het opgelost.... gebruik nu composite plus dat verloopstukje van ati... als je dat niet doet en je gebruikt een standaard s-vid->composite dan verdwijnt je kleur.. Die standaard verloopstukjes hebben 4 pins en die uit je radeon 7 pins... die extra geven dat signaal voor composite denk ik...

groeten

Jeroen
Klopt dat heb ik ook en werkTE ook goed.. Perfect beeld tot kort geleden, nu ineens vage kleuren weet ook niet waar het aan ligt, meerdere hebben er problemen mee, maar niemand weet een oplossing:S

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 12:18

mbooij

De Mosselman

Zelfde probleem met een ATI Radeon 9800 SE. Ik kreeg er geen verloop stekkertje bij alleen en s-video kabeltje van 50 cm. Omdat het beeld bij een 2M s-video kabel prut was (overvloeiende kleuren) heb ik een 20 euro een 5m PC2TV (s-video naar scart) kabel gekocht (met minijack best goede kabel). Hij wil alleen zwart wit doorgeven. Ik heb de 7 pins compisiet converter die bij mijn Geforce zat geprobeert maar deze wordt niet eens herkent.
Ik heb de kabel met mijn dvd-speler getest en deze werkt wel gewoon. Het probleem zit em dus in de ATI kaart. Deze geeft het signaal misschien niet krachtig genoeg door.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Het heeft volgens mij te maken met NTSC en PAL. Je TV is PAL en volgen mij geeft zo'n graf kaart NTSC signalen. Probleem had ik eerst ook met mijn Gf 4 Ti 4200. Ik weet niet of dat bij jullie het geval is maar misschien kun je daar ff naar kijken

Suc6

• mbooij

mbooij

De Mosselman

NTSC zou toch een vertekend beeld geven en niet zwart wit???
Ik heb de instellingen meerdere keren nagekeken. De tv-out modes is PAL-B

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:17

Freak187

geen

Ik had ook dat probleem. Ik kwam er achter dat mijn tv geen s-video ondersteunde. In veel gevallen betekent dit een goedkopere tv of een oude tv.

Kia Niro-EV 2024

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Hoe heb je dat opgelost dan? Je zal toch niet naar een zwart-wit DivX gaan kijken? Ik las net een stukje over het kortsluiten van Intensity (Luminance+Sync) + Color (Chrominance). Je stuurt dan Composiet over S-video. Alle voordelen van S-video gaan dan verloren maar je kan wel met je dure kabel kleur kijken.
Dit is wat nVidia ook doet. Vandaar dat dit met nVidia kaarten geen probleem is.
Ik zal dit vanavond proberen en het resultaat posten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 17:44:
[...]

Klopt dat heb ik ook en werkTE ook goed.. Perfect beeld tot kort geleden, nu ineens vage kleuren weet ook niet waar het aan ligt, meerdere hebben er problemen mee, maar niemand weet een oplossing:S
Ik heb dit dus ook gehad. Het lag aan mijn kaart fabrikant Madview. Ik heb een nieuwe kaart gekregen en ook deze was binnen een dag kapot. })

Nu heb ik weer mijn kaart opgestuurd en ik krijg er een nieuwe FX5900XT voor terug. Dan maar geen ATI meer, maar weer gewoon een NVIDIA. Zodra je die kleuren hebt kan je er niks meer aan doen. Alleen terugvallen op je garantie.

Madview heeft bij de hele serie van 9600 Pro problemen met de tv-out functie. Zo heb ik het dus opgelost.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 11:45:
[...]

Ik heb dit dus ook gehad. Het lag aan mijn kaart fabrikant Madview. Ik heb een nieuwe kaart gekregen en ook deze was binnen een dag kapot. })

Nu heb ik weer mijn kaart opgestuurd en ik krijg er een nieuwe FX5900XT voor terug. Dan maar geen ATI meer, maar weer gewoon een NVIDIA. Zodra je die kleuren hebt kan je er niks meer aan doen. Alleen terugvallen op je garantie.

Madview heeft bij de hele serie van 9600 Pro problemen met de tv-out functie. Zo heb ik het dus opgelost.
Vage kleuren heeft te maken met het Y-kanaal (Intensity). Bij een zuivere s-video codering is deze dus gescheiden van het C-kanaal (Kleur)

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Yes, opgelost. Gewoon de twee puntjes met een speakerkoperdraatje verbonden. Super...

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:02
Welke 2 pinnetjes moet je dan verbinden? Ik heb hetzelfde probleem... 2 pinnetjes uit de s-video stekker lijkt me?

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 00:26

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb hetzelfde probleem als ik svideo direct op mn TV aansluit, echter heb ik dat probleem NIET als ik het via mijn video doe, aangezien ik geen spilt kabel bij mijn videokaart gehad heb voor composiet ben ik genootzaakt zo te werk te gaan.

Eerst de svideo in videokaart, dan naar mijn video via een scart-blok, dit scartblok op input geswitched en mijn video vervolgens via een andere scart-uitgang aangesloten op mijn tv, en de audio over mn stereo installatie.

werkt goed en geeft iets scherper beeld dan wanneer ik de kabel aansluit via composiet, met een stekkertje van een maat van me, die hem wel bij zn vid.kaart kreeg.

ik heb een 15 meter(!!!) s-video kabel, van de plaatselijke display electronics, vrij dikke kalbe, maar niet duur, en deze geeft een beter beeld dan het kabeltje van 5 meter, wat werd aangeprezen voor zijn mega vette beeld kwaliteit, hoewel die kabel een stuk dikker was, en duurder dan de 15m kabel. de 15 kabel, ligt via een kabelgoot naar de benedenverdieping, waar hij op een SONY BB TV aangesloten zit en dat werkt dus wel perfect zonder video er tussen, al emt al, mijn TV ondersteund geen S-Video, maar mijn videorecorder wel, en zo sluit ik het aan boven, en beneden gewoon in de s-video ingang van de sony bb tv

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

mbooij schreef op 22 maart 2004 @ 11:09:
NTSC zou toch een vertekend beeld geven en niet zwart wit???
Dat is absoluut niet zo! Veel TVs kunnen gewoon op 60Hz syncen. Er zijn echter maar weinig TVs die het composite NTSC kleur signaal kunnen decoderen. Deze codering is namelijk heel verschillend bij PAL en NTSC.

Zwart/wit wordt niet gecodeert doorgegeven bij composite. Vandaar dat dus zeer veel PAL Tvs een zwart/wit beeld laten zien bij gebruik van composite verbindingen.

Overigens kun je met zowel s-video als composite de duurste kabels gaan gebruiken icm de duurste/beste TV kaarten en eventueel TVs, een zeker color bleed en ruis zal er altijd in blijven zitten. Dat is gewoon inherent aan de standaard.

In theorie is alleen RGB perfect. In de praktijk is YCbCr/YUV/Component ook perfect.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Heeft niets met PASL of NTSC te maken. Niet iedere tv heeft een ingebouwde S-video decoder. Je moet van de s-video kabel dus een copoviet-video maken door de kleur en scherptje (bovenste gaatjes) te verbinden. Dan doe je het zelfde als een s-video / composietvideo adapter zou doen. Werkt als een tiet.

Pagina: 1