Toon posts:

Geen electrische gitaar opname via soundcard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie : Sndbl. AWE64 Gold + Gitaarversterker + Cubase VST
Ik wil via mijn microfoon (MicIn-ingang) mijn gitaarspel via een externe Gitaarversterker opnemen. Als ik spreek of zing (8> via de microfoon slaat de Amp meter uit en als ik de microfoon richt (of er tegen aan zet) op mijn versterker blijft de Amp-meter stil. Heeft dit met Signal to noise ration (SNR) te maken ??? zo ja, hoe stel ik dat in om dit via mijn audio kanaal van Cubase VST te kunnen opnemen ????

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Dus je wilt met een microfoon opnames maken van je gitaarspel dat versterkt en weergegeven wordt door je combo? Ik zie niet in waarom het niet zou moeten werken. De enige reden die ik kan bedenken is dat het geluid uit je combo niet hard genoeg is, dus gewoon harder zetten zou ik zeggen.
En wat is die amp meter eigenlijk?

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Jag,

Neem maar van mij aan dat mijn combo hard staat, daar ligt zeker het probleem niet, alleen datgene (gitaarspel) wat ik opneem via mijn microfoon hoor ik alleen heel erg in de verte als ik mijn speaker van mijn PC op hard zet, i.t.t. spraak/zing opname ??
Wat betreft die amp meter, ik weet eigenlijk niet hoe zoiets eigenlijk in het echt heet. Ik bedoel die metertjes die uitslaan als er volume verhoogd wordt.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Je bedoelt de VU meter?
Sja, ik snap niet wat er nou precies fout zou moeten gaan. Bij concerten wordt op precies dezelfde manier weergegeven. Er wordt dan een microfoon op voor de luispreker van de gitarist bevestigd, en dat wordt naar de mixing console gestuurd. Dit wordt zo gedaan om met de versterker en luidspreker de "sound" aan de gitaar de geven, wat nog niet met signal processors bereikt kan worden. Wat jij dus ook wil.
Ik zou zeggen, koop een goede mic, met een mic preamp, het liefst met regelbare gain, en stop het signaal hieruit in je line in. En vergeet niet om de mic heel dicht bij de speaker te bevestigen.

Jag

Verwijderd

Het enige wat ik kan bedenken is dat je mic heel ver van je amp afstaat. Maarja, dat is algezegd