Toon posts:

[PM] De jacht op zwaar overgewaardeerde oneliners

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou beginnen met deze, naar mijn smaak met 4 echt dik overgewaardeerd. Zoek ze op!

En nog ééntje. Ook een 4-score voor 1 regel.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, daar zal toch echt een PM naar moeten kijken.
Valt weinig meer aan te doen nu :/

Vooral die eerste |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

πŸ’€ too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het plaatsen van twee linkjes levert een score 4:informatief op, dat lijkt mij wat hoog, 2 is denk ik meer op zijn plaats. Verder, one-liner op 3, mijn idee is meer richting 1. En dit op 3 lijkt mij ook overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Het zijn niet alleen de twee linkjes, het is ook een onderbouwing om het tegendeel te bewijzen (reactie op eerdere post), +4 is wel wat veel, maar een +3 zou ik prima vinden, en wmb geen zware reden voor powermoderatie.

oneliner op 3 -> gaat naar 1

Je derde link is imo ook overgewaardeerd, maar aangezien ik een +2 redelijk vind is de huidige +3 geen reden voor een pm.

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een harnekkige oneliner, nog een sterk overgewaardeerde éénlijner, Linux erbij in een draad over Winzip? op 3 staat ook wel hoog vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Die mogen wmb nog even in het reguliere mod-sopje gaarkoken, morgen/overmorgen is het vroeg genoeg voor powermoderaties (die er waarschijnlijk wel aan zitten te komen :X).

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:O

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Ook jij kan modereren HotDenio, maar ik zie daar niets van in de bewuste linkjes :|, dus als je niets anders doet dan loze kreten slaken mag je dat hier wel achterwege laten.

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin bij jezelf zou ik zeggen. Want dat was dus echt wel een one-liner die je daar uitte. Of was het misschien wat sarcastisch bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

4 -> 1
nog een sterk overgewaardeerde éénlijner
3 is wel wat hoog, maar 1 imo weer te weinig, en de hoge noodzaak om voor 1 enkel puntje te powermodden ontbreekt wmb, dus laat ik 'm staan.

3 -> 1

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 13:21:
[...]

Begin bij jezelf zou ik zeggen. Want dat was dus echt wel een one-liner die je daar uitte. Of was het misschien wat sarcastisch bedoeld ;)
Ja een beetje.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 18:19:
Was wel sarcastisch bedoeld, maar eigenlijk niet zo gepast achteraf gezien.
Mwoa, valt wel mee, maar je kan er natuurlijk wat straffe reacties op verwachten door degenen die het sarcastische niet direct door hebben (zoals ik :+).

Een one-liner is niet per difinitie een 'foute' post, maar te vaak zijn het losse kreten waar te weinig onderbouwing in te vinden is. Toch zijn er enkele one-liners die zo 'to the point' zijn dat ze een hoge score rechtvaardigen, maar dat zijn de zeldzame uitzonderingen.

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, weer ééntje, staat op 4. Het valt mij trouwens op dat die user Olaf van der Spek vaak hoge scores voor dat soort marginale reacties krijgt. Deze vind ik zelfs trollerig, staat op 3. En dit op 3 lijkt mij ook wat veel. Overigens kan die hele draad denk ik wel wat aandacht gebruiken. Het gaat weer eens om Microsoft die een patent heeft verworven........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Botoo, je lijkt de overtoom wel, tuut, tuut, dat is snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van deze éénregelige reactie, die bovendien volgens mij nog eens trollerig is, heb ik mijn oude topic maar eens opgedoken. Hij staat nu nog op 4, way too high!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 12:46:
Naar aanleiding van deze éénregelige reactie, die bovendien volgens mij nog eens trollerig is, heb ik mijn oude topic maar eens opgedoken. Hij staat nu nog op 4, way too high!!
Staat nu op 0. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik vind hem anders best grappig. Van mij mocht hij op +1 Grappig staan. Het is echt niet zo dat een one-liner per definitie waardeloos is, al suggereert dit topic anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Gevoel voor humor is subjectief. Echter, een reactie die in een verse draad staat zal ook na PM-ingreep gemod worden. Aangezien 'ie op +4 echt te hoog stond en alles tussen -1 en +2 beoogd is door deze democratie, heb ik 'm teruggeslingerd naar beneden zodat 'ie iig weer wat kan slingeren binnen het domein waar 'ie iig hoort. Mijn 0 is dus niet absoluut maar meer een reset voor poging 2......

* Delerium moet zich misschien niet zo bemoeien met draden die nieuw zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is echt niet zo dat een one-liner per definitie waardeloos is, al suggereert dit topic anders.
Fout, het is in ieder geval nooit de intentie geweest om oneliners bij voorbaat waardeloos te vinden. Wel is de intentie dat een oneliner toch wel erg bijzonder geformuleerd moet zijn om een hoge score van 3 of 4 te rechtvaardigen, daar waar goed onderbouwde reacties waar significant iets wordt medegedeeld vaak lager eindigen. Stel je eens voor, je typt een goed onderbouwd steekhoudend on-topic verhaal in, je krijgt de moderatie 2: gemodereerd, en onder jouw reactie komt een oneliner met een losse mededeling, en die strijkt 4: inzichtvol op, dan voel je je waarschijnlijk behoorlijk in de zak gescheten, en dan ga je jezelf toch echt wel afvragen hoe dat kan. En volgens mij gaat dit topic dan ook puur om dat soort scheefgroei, iets anders heb ik er nooit van willen maken.
Pagina: 1