[Security leak] BT (Blue Tooth) onveilig op je telefoon?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Onlangs las ik in Technisch Weekblad van 20 februari het volgende over BT (Blue Tooth):

Afbeeldingslocatie: http://got.leend3rs.nl/BT_beveiliging_probs_TN.jpgclickable

Een stukje verder het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://got.leend3rs.nl/BT_beveiliging_probs_com_TN.jpgClickable voor meer txt

In deze teksten word gesteld dat (er bepaalde) Nokia's en Sony Ericsson's toestellen hiervoor gevoelig zijn. Ik ben dan wel een Siemens S55 gebruiker, maar vraag me af ofdat deze dingen ook voor mij gelden. Gelukkig gebruik ik BT niet volcontinu omdat dit de standby tijd flink nadelig beïnvloed.
Daarnaast heb ik op mijn PC ook continu BT aan staan. Moet ik hier nu ook voor oppassen voor mijn buren? Het bereik van mijn PC zou waarschijnlijk verder zijn dan de BT van mijn S55.

Ik hoop hiermee ook anderen op de hoogte te brengen van het algemene BT probleem.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Gôh, ik wordt al bang!
Amsterdam, 21-01-2007
Na nader onderzoek is er gebleken dat het mogelijk is in te breken in huizen.
Doormiddel van een koevoet tussen de deur en de deurpost te plaatsen, is het mogelijk om de deur te forceren. Onderzoekers betwijfelen of het voortbestaan van de deur nog een verder leven heeft.
Motto:
Wat maakt mij het nou uit dat andere mijn adressenbestand uit kunnen lezen...
Ik heb daar geen geheimen is staan.

Iedereen die ergens in wilt wat officieel is afgesloten, kan dat. Maar wie gaat er nou met een laptop in een straal van 10 meter bij mij zitten om mijn adressenbestand uit te lezen.

offtopic:
Nokia een sympatisant van het eerste uur?
De schrijver van dat artikel begrijpt het volgens mij niet echt

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er niet van wakker liggen... Ten eerste kan het bij klasse 3 (telefoontjes) alleen binnen 10 meter afstand en ten tweede: boeiend allemaal. Zolang mensen in de trein luidkeels hun privé-leven door hun gsm schreeuwen moeten ze ook niet zeuren als iemand nog meer van dat oninteressante privé-leven wil weten en daarom in hun foon gaat rondsnuffelen. In de praktijk zal het allemaal best loslopen, als je je Discovery uit hebt staan en je vereist pairing voor alle services dan zal een doorsnee laptoppende medetreiner weinig uitrichten. En trouwens, ik zet bluetooth meestal gewoon uit als ik het niet gebruik, leeft m'n accu weer een dagje langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Voor mij is het ook nog geen reden om BT helemaal niet meer te gebruiken. Voor die keren dat ik BT gebruik zal het zeer waarschijnlijk niet gebeuren idd. Ook vanwege het feit dat laptops met BT nog niet zo uitgebreid gezaaid zijn.

Bij nader inzien denk ik dat veel GoT-ers ook weinig aan deze info hebben, maar dat de lezers van Technisch Weekblad daar in het algemeen meer baat bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Maar is het dan niet ook mogelijk om ook in te bellen via een gehackte Bluetooth verbinding? als je verbinding met de telefoon hebt, dan neem ik aan dat je ook de modem opties zo kan gebruiken.. Internetten op andermans kosten..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
DuDePrOdUcTiOnS schreef op 22 februari 2004 @ 21:57:
Maar is het dan niet ook mogelijk om ook in te bellen via een gehackte Bluetooth verbinding? als je verbinding met de telefoon hebt, dan neem ik aan dat je ook de modem opties zo kan gebruiken.. Internetten op andermans kosten..
Iemand die het begrijpt... Yupz, maw; je telefoon kan dus gebruikt worden als gateway naar het internet toe, of om te faxen oid. Als je met bijv een laptop een headset kan nabootsen, zou je bij wijze van spreken ook mensen kunnen bellen.

Ik zet dus mooi BT op m'n foon uit als ik de trein in stap :7 (mocht ik hem nog aan hebben staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50
Nokia en SE bluetooth laten vallen? Yeah right... :Z

Het is trouwens gewoon op te lossen met een firmware-upgrade. Stond verleden week nog op de frontpage ;)

Dat eerste artikel... bedrijfsspionage... je kan niet verder dan 10m, kan je evengoed gewoon meekijken op het toetsenbord ipv met je bt te prutsen! :D

[ Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 22-02-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Fire69 schreef op 22 februari 2004 @ 23:22:
Nokia en SE bluetooth laten vallen? Yeah right... :Z

Het is trouwens gewoon op te lossen met een firmware-upgrade. Stond verleden week nog op de frontpage ;)

Dat eerste artikel... bedrijfsspionage... je kan niet verder dan 10m, kan je evengoed gewoon meekijken op het toetsenbord ipv met je bt te prutsen! :D
Als jij een overleg hebt met iemand, samen met wat concurrenten van je. Zou je de telefoon van je concurrent kunnen uitlezen op handige telefoon nummers of eventueel zelfs vertrouwelijke mailtjes.

Voor veel bedrijven lijkt mij dit een gegronde waarschuwing of zeker iets om rekening mee te houden! Oke, de kans is zeer klein dat het voorkomt, maar een autogordel draag je ook niet voor niets...

Pagina: 1