Debian installatie => netwerkkaart aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-01 08:50
Ik ben bezig met debian te installeren op een oud pctje. En er zit een netwerkkaart in waar ik niet van weet van welk merk het is (wel een vaag vermoeden dat het een realtek is).

Nu kom ik bij de installatie aan het punt waarbij ik modulles kan kiezen die moeten geladen worden in de kernel. Het probleem is dus dat ik niet weet welke module van de net modules ik moet kiezen. Ik heb er al een paar geprobeerd waar onder een realtek module, maar ik krijg elke keer de melding "failed". Nu kan dit ook liggen aan mijn parameters. Want ik zou totaal niet weten wat ik als parameters moet invullen.

Ik heb hier gezocht op het forum maar ik vind mijn antwoord niet (ik ben dan ook niet zo'n professional op vlak van linux).

Iemand een id hoe ik te weten kan komen welke module ik moet laden en welke parameters ik moet opgeven?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Meestal kun je de standaard parameters gebruiken.
Ik zou je toch aan willen raden om even de machine open te maken, en te kijken wat voor type netwerkkaart erin zit, dat scheelt je een hoop gehannes ;)

Hoe dan verder de netwerkkaart geinitialiseerd moet worden, en onder welke naam, dat is vast wel met google uit te vinden lijkt me zo ;)
Dan gooi ik ondertussen even dit topic op slot O-) ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.