Toon posts:

[acces 2003] autonummering vervangen doormiddel van macro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een database in acces 2003. Nu is het dus de bedoeling dat ik een autonummering maak door gebruik te maken van macro's

Er gebeurt wanneer de gebruiker op "Nieuw" klikt moet de acteurnr +1 krijgen. Nu heb ik al ff zitten te zoeken hier en op google maar niets kunnen vinden waar ik verder mee kom.

Huidige macro:
setValue:
item: [combo10]
expression: DMax("acteurnr";"acteur";"acteurnr"+1)

Dit alles staat zoals in boek is omschreven bij acteurnaam. Maar in het boek maken ze gebruik van autonummering. En ik al volgens de opdracht een acteur heb met de nr 2345....

Nu krijg ik de melding "Type mismatch"

Ik zou graag weten wat ik verkeerd doe, kunnen jullie mij helpen

PS Modje als dit in SA moet, mag je hem verplaatsen. Weet niet percies waar dit hoort.....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 15:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 14:58:
Ik ben bezig met het maken van een database in acces 2003. Nu is het dus de bedoeling dat ik een autonummering maak door gebruik te maken van macro's

Er gebeurt wanneer de gebruiker op "Nieuw" klikt moet de acteurnr +1 krijgen. Nu heb ik al ff zitten te zoeken hier en op google maar niets kunnen vinden waar ik verder mee kom.

Huidige macro:
setValue:
item: [combo10]
expression: DMax("acteurnr";"acteur";"acteurnr"+1)

Dit alles staat zoals in boek is omschreven bij acteurnaam. Maar in het boek maken ze gebruik van autonummering. En ik al volgens de opdracht een acteur heb met de nr 2345....

Nu krijg ik de melding "Type mismatch"

Ik zou graag weten wat ik verkeerd doe, kunnen jullie mij helpen

PS Modje als dit in SA moet, mag je hem verplaatsen. Weet niet percies waar dit hoort.....
volgens mij kun je in Access autoID niet met een op te geven startwaarde gebruiken, tenminste bij mijn Access 2002 (bv SQL Server kan dit wel, maar dat wil niet zeggen dat ik je daarnaar verwijs, aangezien dat niet je vraag is). De vraag is nu wat je precies wilt: het oude acteurnr blijven gebruiken EN met autoID werken: dan zul je een extra veld moeten toevoegen. Of je laat het idee van autoID los en werkt met een integer die je zelf op max(acteurnr) + 1 zet bij een nieuwe acteur.

Die type mismatch doet vermoeden dat je ergens met een verkeerd veldtype werkt. Als je daar niet uitkomt laat even weten wat er precies verkeerd gaat, dan kunnen we je wellicht verder helpen

offtopic:
NOFI, maar zou je ajb een klein beetje op je Nederlands kunnen letten?