Toon posts:

Internet delen werkt wel, bestanden delen werkt half

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb twee pc's met beide Windows XP Profesional erop.

Ze zijn met elkaar verbonden met een crosover cable en het netwerk werkt verder goed, de pc zien elkaar en ze kunne elkaar pingen.
Ik heb het internet dat binnekomt op pc1 gedeeld m.b.v. winroute Lite. Dit werkt allemaal perfect.

Nu mijn probleem: op beide pc's heb ik bestanden gedeeld. Op pc1 kan ik de bestanden van pc 2 wel openen, maar op pc 2 zie ik de gedeelde mappen wel maar ik kan ze niet openen.
De firewall staat uit dus dat is het probleem niet.
File and printersharing staat op beide pc's aan dus hieraan licht het geloof ik ook niet.

Ik heb de search gebruikt maar heb de oplossing niet gevonden.

Hopelijk kan iemand mij helpen

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:10
Wat voor een melding krijg je bij het openen van die mappen vanaf pc2?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Topicstarter

\\(computernaam)\(mapnaam) is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of o toegansmachtigingen hebt.

Toegan geweigert

dit is de foutmelding die ik krijg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 14:59 ]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:10
Je moet op pc1 even de gebruiker waarmee je op pc2 bent ingelogd toegang geven tot je shares.. Dan is het als het goed is opgelost.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Topicstarter
Op pc1 is ingesteld dat iedereen toegang heeft tot die map

Verwijderd

Voeg even de gebruiker die op beide PC's staat apart toe en geef hem de juiste rechten. Probeer het anders eerst even met de ingebouwde Guest-account, die je ook weer apart toevoegt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen iederrn toevoegen en gebuikers van pc1. De gebruikers van pc2 kan ik niet toevoegen want hij staat niet in het rijtje.

Verwijderd

Topicstarter
Op pc1 en pc2 ziet het venster om mappen te delen er ook anders uit mischien heet het er iets mee te maken. Ik kan even geen p-laatje ervan uploaden maar op pc 1 kan ik aangeven welke gebruikers er toegand hebben tot die bepaalde map(de gebruikers van pc 2 staan hier dus niet bij), maar op pc2 als ik daar op eigenschappen en dan op delen klik kan ik alleen maar aangeven of ik die map wil delen of niet delen meer niet

Verwijderd

Op pc2 inloggen als administrator (of user met admin rechten) en daar een nieuwe gebruiker aanmaken met dezelfde naam (en wachtwoord) als de gebruiker op pc1.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 16:14:
Op pc2 inloggen als administrator (of user met admin rechten) en daar een nieuwe gebruiker aanmaken met dezelfde naam (en wachtwoord) als de gebruiker op pc1.
Dankjewel dit werkt. Verder iedereen bedankt voor de reacties
Pagina: 1