Club3D Radeon 9800 Pro --> goedkoop?

Pagina: 1
Acties:

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zie op www.alternate.nl een Radeon 9800 pro kaart staan voor nog geen €250.

http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/j9gu09.html

Waarom is deze kaart zoveel goedkoper van de 9800pro's van andere merken?

Heb al een search gedaan en de site van CLu3D bezocht maar kom er nog niet achter waarom dit is. Wie kan mij dit vertellen?

Gr. Robi-One

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Zo goedkoop is dat niet, in de Pricewatch is de Radeon 9800 Pro er zelfs al voor rond de €220 en dan ook van Sapphire en ATi zelf. Zie dus ook de Pricewatch :)

The devil is in the details.

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 22:06
Nee, het valt inderdaad wel mee. Zo heb ik ook een foutje gemaakt... Kon er alleen niks aan doen. 3 weken terug een 9800 Pro gekocht voor € 329,-.
Een week later was hij in dezelfde winkel € 255,-
Dat is het risico als je zo graag iets wil... |:(

Verwijderd

Komt omdat de nieuwe kaarten eraan komen, de price crash is nu aan de gang. Heb zelf 3 weken geleden een 9800 Pro gekocht voor €335, maar dat was omdat mijn 9500 naar god was dus moest 't opschieten :(

• Robi-One
  • Niet online
Maar als ik het dan vergelijk met de 9600XT kaarten van Asus of Hercules dan is het prijsverschil niet zo erg groot.

• Hahn
Robi-One schreef op 22 februari 2004 @ 14:46:
Maar als ik het dan vergelijk met de 9600XT kaarten van Asus of Hercules dan is het prijsverschil niet zo erg groot.
En? Hoe lager de prijzen van meerdere producten worden, hoe dichter ze op elkaar gaan zitten.
Er komen inderdaad nieuwe ATi videokaarten waardoor de huidige topkaarten flink in prijs dalen. Wees slim en maak er gebruik van ;)

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 22:06
Volgens mij gaan de high-end kaarten inderdaad gauw vervangen worden.
De 9600 series daarentegen zullen nog wel een tijdje op de markt blijven... misschien daarom ook eventueel kunstmatig hooggehouden.... Wie zal het zeggen

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:19

Cyphax

Moderator LNX/AI
Nou, als ze nog even zo doorgaan ga ik niet upgraden naar 9600 maar 9800 (van GF4MX440)... hoewel ik me afvraag of dat veel verschil maakt (in een TB1300 met 1GB RAM)...
Hoever gaan ze bij die crashes ongeveer omlaag normaliter?

Saved by the buoyancy of citrus

• Hahn
Cyphax schreef op 22 februari 2004 @ 14:53:
Nou, als ze nog even zo doorgaan ga ik niet upgraden naar 9600 maar 9800 (van GF4MX440)... hoewel ik me afvraag of dat veel verschil maakt (in een TB1300 met 1GB RAM)...
Hoever gaan ze bij die crashes ongeveer omlaag normaliter?
Dat valt niet te zeggen, maar ik denk dat de Radeon 9800 Pro voorlopig niet al te veel meer zal dalen, videokaarten blijven vaak een langere tijd rond de €200 hangen :)

• Robi-One
  • Niet online
Mijn huidige kaart (Hercules 9800SE AIW) geeft erg veel problemen. Nu stelde mijn leverancier voor een andere videokaart te proberen. Ben nu dus opzoek naar een goed alternatief.
Heb hierdoor dus geen tijd om te wachten op de nieuwe generatie. Kaart moet rond de € 250 zitten.

• Hahn
Waar wacht je op dan? De Radeon 9800 Pro is dan toch een mooi alternatief? Alleen moet je dan niet voor de AIW versie gaan, want die is een stuk duurder :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:15
ATI heeft de 9800pro in prijs verlaagd om zo beter de concurrentie aan te kunnen met de nvidia FX5900XT kaarten. Aangezien die wel errug goede prestaties boden voor weinig geld.

En als je de FP af en toe bij houd dan had je dit eerder kunnen zien aankomen. :P

nieuws: ATi opent prijs-aanval op GeForce FX5900 XT

Verwijderd

Je ziet hetzelfde weer gebeuren als met de 9700. Nieuwe generatie kwam eraan en iedereen stortte zich op de 9700.

Dus, leer van het verleden en wees er snel bij!!

• Robi-One
  • Niet online
De Hercules 9800 SE AIW heeft tot nu toe al 4 monitoren gesloopt lijkt het wel. Ben nu aan mijn 5de toe. Heeft iemand ervaring met deze kaart wat betreft kapot maken van monitoren?
Had wel iets gelezen over Catalyst 3.8, dat daar een fout in zat. Ik weet niet of dit er al uit is?

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
navraag bij club3d vertelde mij dat de 9800pro goedkoper is geworden als reaktie op nvidias 5900xt en dat hij nog lang niet verdwijnt ook sapphire vertelde mij dat ook hun 980pro gewoon leverbaar blijft

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Ik wacht tot de nieuwe generatie ATI's er zijn en dan haal ik pas een 9800 pro. Ik ga geen 350 euro betalen voor een videokaart die na 6 maandjes alweer obsolete is.

Mijn GeForce 4 TI4200 moet het nog even volhouden tot April ofzo...alhoewel hij het soms wel moeilijk heeft met nieuwe spellen (Deus-X 2 & Farcry b.v.). :)

• Droopy13
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-02-2004
Heb net mijn Sapphire 9800Pro gekocht aan 235 euro bij tones.

Die kaartjes worden goedkoop verkocht om de concurrentie aan te gaan en de XT als TOP kaart in beeld te brengen.

Ik was net op tijd met men bestelling want bij Tones hadden ze die niet meer dus ben ik ergens anders gaan checken waar ze de dag ervoor nog aan 360 eurootjes stond. Bij gebrek aan stock moest ik wachten of een ander kiezen en opeens de dag erna was ze bij Tones weer binnen aan meer dan 100 euro goedkoper.

Over een dealtje gesproken. :)

Steve Claeys

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 23:50
Net ook maar ff een Radeon 9800 pro gehaald. Ze blijven de komende weken/maanden rond deze prijs. Ze maken de ruimte vrij voor een nieuwe kaart volgens Digital Revolutions. (de shop dus)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:15
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 16:02:
Ik wacht tot de nieuwe generatie ATI's er zijn en dan haal ik pas een 9800 pro. Ik ga geen 350 euro betalen voor een videokaart die na 6 maandjes alweer obsolete is.
Ga maar naar de winkel dan, de 9800pro kun je nu voor rond de 230-250 euro scoren.... :+

Verwijderd

Is me nog te duur...ik wacht nog even af tot de nieuwe ATI's komen.

Videokaarten lijken steeds minder lang mee te kunnen kwa performance. Zo lang heb ik deze GeForce nog niet eens lijkt het. :)

Verwijderd

de 9800 pro kost hier nog gewoon 500 euro in een winkel..belachelijk gewoon

Verwijderd

waar is hier

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:08

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 22:11:
de 9800 pro kost hier nog gewoon 500 euro in een winkel..belachelijk gewoon
De meeste users gaan ook uit van goedkope webshops, en niet de lokale 1 mans zaak die in elk dorp/stad wel te vinden is ;) Die mensen kunnen gewoon minder snel met prijzen stunten dan de grotere webshops.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik kreeg meer het idee dat de topicstarter bedoelde te vragen, of club 3d wel goed is omdat hij in vergelijking zo goedkoop was?

Uit ervaring kan ik mede delen dat het een prima kaart is! ik heb hem nu een half jaartje en hij draait als en trein :)
dus als je hem wel hebben? gewoon doen!

• Robi-One
  • Niet online
Heb net de HIS Excalibur Radeon 9800 PRO besteld. Dit als vervanging van mijn Hercules 9800SE AIW. Deze heeft al 4 monitoren gesloopt.....

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
sja, over ATi's die monitoren slopen gaan wel meer verhalen de ronde maar doorgaans zijn het ook maar verhalen imo. ;)

als je echter om die reden nu een 9800pro hebt gehaald gaat dat natuurlijk niet werken, zit nl dezelfde R350 chip op en gebruikt dezelfde drivers... :+

[ Voor 3% gewijzigd door Puppetmaster op 25-02-2004 10:53 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 14:12
Krullebol schreef op 22 februari 2004 @ 14:40:
Nee, het valt inderdaad wel mee. Zo heb ik ook een foutje gemaakt... Kon er alleen niks aan doen. 3 weken terug een 9800 Pro gekocht voor € 329,-.
Een week later was hij in dezelfde winkel € 255,-
Dat is het risico als je zo graag iets wil... |:(
Dan had je terug moeten gaan. Als een product wat je koopt, binnen 2 weken in prijsverlaagt wordt dan kan je dat verschil terugvragen

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:18

aKra

Intentionally left blank.

MarcoZ20 schreef op 25 februari 2004 @ 10:56:
[...]

Dan had je terug moeten gaan. Als een product wat je koopt, binnen 2 weken in prijsverlaagt wordt dan kan je dat verschil terugvragen
Waar baseer je dat nou weer op? :?

Intentionally left blank.

• Robi-One
  • Niet online
Puppetmaster schreef op 25 februari 2004 @ 10:52:
sja, over ATi's die monitoren slopen gaan wel meer verhalen de ronde maar doorgaans zijn het ook maar verhalen imo. ;)

als je echter om die reden nu een 9800pro hebt gehaald gaat dat natuurlijk niet werken, zit nl dezelfde R350 chip op en gebruikt dezelfde drivers... :+
Het is allemaal garantiewerk. Als het met deze kaart niet is opgelost dan geef ik hem zo weer terug.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
De 9800XT begint ook al aardig in prijs te zakken. Hij is steeds meer voor onder de €400,- te vinden. :7

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:08

Pubbert

random gestoord

Volgens mij begint het echt duidelijk te worden dat de R420 eraan komt :) De 9800 XT's al richting de 360Euro. Zal over enkele weken ook wel op 300Euro zitten, en de 9800 Pro op/rond de 200.

Heb zelf 2 weken terug een Hercules 9800 Pro 2de hands van een vriend gekocht voor 220 Euro, tot nu toe nog geen spijt van :) Kost nieuw ook nog vanf 360 Euro (bij 16 aanbieders)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Ik denk er dus ook aan om een 9800 pro te bestellen. Maar is het erg als de molex connector die ik er op aansluit al een keer is afgetapt voor een verlichte ide kabel?

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 11:40

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 14:32:
Ik denk er dus ook aan om een 9800 pro te bestellen. Maar is het erg als de molex connector die ik er op aansluit al een keer is afgetapt voor een verlichte ide kabel?
Lijkt me niet, de benodigde stroom komt uiteindelijk toch uit je voeding :)

I love watercooling

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Bij mijn locale computerboer (Sask) is iw ook nu maar 240.
Ja voor die paar eurotjes haal ik ehm wel ff op. aangezien de verzendkosten tegenwoordig best hoog liggen en ik niet vooruit wil betalen.

Verwijderd

Robi-One schreef op 22 februari 2004 @ 14:37:
Zie op www.alternate.nl een Radeon 9800 pro kaart staan voor nog geen €250.

http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/j9gu09.html

Waarom is deze kaart zoveel goedkoper van de 9800pro's van andere merken?

Heb al een search gedaan en de site van CLu3D bezocht maar kom er nog niet achter waarom dit is. Wie kan mij dit vertellen?

Gr. Robi-One
Bij club 3d doen ze er verder geen software bij, en ze modde de kaart ook niet, zoals bijv. Hercules wel deed. Maar daar betaal je voor.
Pagina: 1