Toon posts:

Keuze Notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben zeer aan het twijfelen geraakt wat nou de juiste notebook voor mij is. Ik dacht eerst aan notebooks met pentium 4 processor, maar deze notebooks zijn “zwaar” worden warm en maken veel herrie. Nu ben ik gaan kijken naar Mobile processors, nu heb ik nog drie notebooks over die ik interessant vind:

• Asus M6000N
• Dell 8600
• Promedion M375

Hebben jullie nog andere suggesties wat betreft modellen die voor mij interessant zijn. En wat is jullie mening over deze drie notebooks, welke zouden jullie mij adviseren? Ik wil deze notebook gebruiken voor studie, maar ook voor games, fotobewerking en muziekbewerking.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Neem gewoon eens de topics over die notebooks door:
[rml][ Ervaringen] Dell Inspiron 8600[/rml]
[rml][ Ervaringen] Asus M6000N (notebook) - deel 2[/rml]

Stel je budget, eisen en wensen vast, en welke je het mooiste vind. Dan kom je er heus wel uit :)

LinkedIn
Instagram

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat is je budget?
Breedbeeld of 4:3?
Wat voor res lijkt je het beste?
Hoeveel garantie wil je minimaal?
Wil je pixelgarantie?

En modellen die ook in aanmerking komen zijn de Acer Travelmate 80x, en de Jewel Jade 8070 :)

Ik heb zelf voor de Asus M6000 gekozen, omdat ik een SXGA+ scherm wilde, minimaal 2 jaar garantie en pixelgarantie. Als je bij Dell 3 jaar garantie neemt is hij duurder dan de Asus (ok dan heb je ook meer garantie), en je kunt er geen pixelgarantie bij nemen. Verder weet ik niet of 1600*1050 WSXGA+, wel zo fijn werkt, dat is echt een hele hoge resolutie. Ik heb het 1 keer gezien en toen had ik niet zo'n positieve indruk, maar dat kan komen omdat die persoon de letters erg klein had staan!
Maar de DELL heeft natuurlijk ok zijn pluspunten!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil rond de 2000 euro uitgeven. Maar heeft iemand misschien ook ervaring met de promedion?

De 8600 van Dell heeft 128mb m-10 en de asus 64mb m-10 is dit verschil duidelijk te merken tijdens het gamen of maakt het niet zo al teveel uit.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De Promedion heeft een 855GM chipset, dat betekent dat deze beschikt over intergrated graphics. Om het even kort en bondig te zeggen; de prestaties op het 3D gebied zijn niet om over naar huis te schrijven. Je kan wel een spelletje UT2k3 spelen, maar verwacht geen wonderen. Het is daarom aangeraden om eerder te kiezen voor de M6000N of de 8600, die beschikken over een Radeon mobile 9600pro (ook wel m10 genoemd).

Qua videogeheugen maakt het vaak vrij weinig uit. Als je niet gaat gamen op abnormaal hoge resoluties (1600x1200) is het verschil nihil. Zie ook: Radeon 9800pro 128mb v.s. 256MB:
Zoals de benchmarks laten zien is het snelheidsvoordeel van de Radeon 9800 Pro 256MB boven de normale Radeon 9800 Pro in de meeste gevallen bijzonder klein. Alleen in 3DMark03 is er een groot verschil tussen de kaarten op 1600x1200, maar in de praktijk zul je daar weinig aan hebben. Sneller dan zijn kleine broertje wil nog niet betekenen dat het een goed speelbare snelheid is waardoor je gedwongen zult zijn om de kaart te gebruiken met lagere instelling waardoor het nut van de 256MB snel afneemt.

[ Voor 29% gewijzigd door Laurent op 22-02-2004 15:02 ]

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op 22 februari 2004 @ 14:34:
Wat is je budget?
Breedbeeld of 4:3?
Wat voor res lijkt je het beste?
Hoeveel garantie wil je minimaal?
Wil je pixelgarantie?

En modellen die ook in aanmerking komen zijn de Acer Travelmate 80x, en de Jewel Jade 8070 :)

Ik heb zelf voor de Asus M6000 gekozen, omdat ik een SXGA+ scherm wilde, minimaal 2 jaar garantie en pixelgarantie. Als je bij Dell 3 jaar garantie neemt is hij duurder dan de Asus (ok dan heb je ook meer garantie), en je kunt er geen pixelgarantie bij nemen. Verder weet ik niet of 1600*1050 WSXGA+, wel zo fijn werkt, dat is echt een hele hoge resolutie. Ik heb het 1 keer gezien en toen had ik niet zo'n positieve indruk, maar dat kan komen omdat die persoon de letters erg klein had staan!
Maar de DELL heeft natuurlijk ok zijn pluspunten!
Ehm, is het niet beter om bijv die Asus bijv bij Mycom te kopen?
Die hebben zo'n 8 dagen niet goed/geld terug garantie op hun producten.
Of zijn die zoveel duurder dat die pixelgarantie erbij niet uitmaakt?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

dolby schreef op 22 februari 2004 @ 16:23:
[...]

Ehm, is het niet beter om bijv die Asus bijv bij Mycom te kopen?
Die hebben zo'n 8 dagen niet goed/geld terug garantie op hun producten.
Of zijn die zoveel duurder dat die pixelgarantie erbij niet uitmaakt?
De M6000 is niet te koop bij Mycom, en ze zijn waarschijnlijk een stuk duurder dan de-laptopper. Daarbij levert de-laptopper service, en uit eigen ervaring weet ik dat Mycom op dat gebied niet thuis geeft. Mijn notebook moet omgeruild worden, wat problemen met scherm, en de-laptopper doet dat gewoon buiten Asus om. Ze komen de laptop bij mij thuis omruilen :) Dat noem ik nog eens service! Bij Mycom hadden ze waarschijnlijk het probleem ontkend, of mij danwel doorverwezen naar Asus, zodat je je notebook twee weken kwijtbent.

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op 22 februari 2004 @ 17:28:
[...]

De M6000 is niet te koop bij Mycom, en ze zijn waarschijnlijk een stuk duurder dan de-laptopper. Daarbij levert de-laptopper service, en uit eigen ervaring weet ik dat Mycom op dat gebied niet thuis geeft. Mijn notebook moet omgeruild worden, wat problemen met scherm, en de-laptopper doet dat gewoon buiten Asus om. Ze komen de laptop bij mij thuis omruilen :) Dat noem ik nog eens service! Bij Mycom hadden ze waarschijnlijk het probleem ontkend, of mij danwel doorverwezen naar Asus, zodat je je notebook twee weken kwijtbent.
Aha, ik zie wel een M6000 bij ze staan in de prijslijst, heb persoonlijk goede ervaring met MyCom.
Succes met je laptop :)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

dolby schreef op 22 februari 2004 @ 17:37:
[...]

Aha, ik zie wel een M6000 bij ze staan in de prijslijst, heb persoonlijk goede ervaring met MyCom.
Succes met je laptop :)
Ok dan staat ie er denk ik net in :) Maar als jij goede ervaringen hebt met Mycom dan moet je daar natuurlijk kopen.
Pagina: 1