[NT4] Inbelproblemen

Pagina: 1
Acties:

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Ik heb hier een nt4 machine met een intel-536ep modem met de laatste 443winnt4.exe driver. (ook de oudere driver van de cd gaf hetzelfde probleem)
Op deze machine stond eerst windows98 wat geen problemen gaf.
Het probleem is dat hij niet uit wil bellen. Zodra ik aangeef dat hij niet op een kiestoon moet wachten hoor ik hem wel piepen maar krijg ik nog geen verbinding. Het uitbellen gaat via een centrale met een extra nul. Als ik aandezelfde lijn een telefoon hang en het nummer 00676022212 toets gaat het wel goed. Wat ik wel heel raar vind is dat ik bij de locatie maar een paar landen heb staan en geen nederland, nou lijkt me dit geen probleem. Ook het kiezen via de telefoonkiezer lukt niet.

M.a.w. lijn is goed, het aanspreken van het modem gaat goed, waar kan de fout nou nog liggen?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al een komma tussen de eerste 2 nullen gezet (pause)? dus 0,067....

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Ja en ook 0, 0 beide loste niets op. En de manual geeft ook alleen 00 als oplossing. Ik vind het zo raar dat als ik aangeef dat ie niet op een kiestoon moet wachten hij wel piept en anders niet. Het lijkt bijna alsof hij geen kiestoon krijgt, terwijl een telefoon aan die lijn gewoon een toon geeft.

edit: En hij staat echt op toon en niet op pulse. Maar het land staat dus wel op VS, zou het daar dan iets mee te maken kunnen hebben? Ik kan niet voor Nederland kiezen.

[ Voor 80% gewijzigd door |sWORDs| op 22-02-2004 14:29 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zet "wachten op kiestoon" dan eens aan. Wellicht belt ie nu te snel voordat de kiestoon er daadwerkelijk is.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Microkid schreef op 22 februari 2004 @ 14:28:
Zet "wachten op kiestoon" dan eens aan. Wellicht belt ie nu te snel voordat de kiestoon er daadwerkelijk is.
Dan doet ie helemaal niets. Piept niet en gebeurd niets tot er een timeout optreed.

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
probeer eens 0,,0676022212 als nummer
Het kan zijn dat de centrale tijd nodig heeft voor het kiezen van de buitenlijn.

Probeer anders eens een intern nummer vanuit het modem te bellen.

Met Hyperterminal een sessie maken naar het modem en ATH1 intypen (wordt niet weergeven tenzij je local echo aan zet)
De 'hoorn' moet dan opgenomen worden en hoor je een kiestoon.
Met ATH0 kan je weer ophangen.

Zitten er twee aansluitingen op dat modem? 1 voor lijn en 1 voor phone?
Misschien die twee eens omdraaien. :D
Als je je telefoon in de line hebt zitten en de telefoonlijn in de phone aansluiting werkt de normale telefoon wel, maar het modem krijgt geen kiestoon.

edit:

wat ben ik toch sloom met typen...

[ Voor 5% gewijzigd door DefaultUser op 22-02-2004 14:31 ]

Als ik maar een beetje kan computeren

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
,, helpt niet. Het bellen van een internnummer werkt ook niet. De modem heeft twee ansluiting phone en line. Hij zit in de line. Bij het bellen met een toestel doe ik de kabel rechtstreeks in het toestel.

Pagina: 1