Toon posts:

Onboard Promise Sata raid, welke driver?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een A7v8x moederbord van asus op de kop kunne tikken met promise sata raid. Alleen het probleem is dat ik er geen goede driver voor kan vinden.

Op de site van asus kan ik er geen driver voor vinden, maar op de site van http://www.via.com.tw/ heb ik wel een driver kunne vinden maar die is erg oud. 13-augustus-2002 Microsoft Windows 2000 miniport driver 1.00.0.8.

Op de site van promise staan wel allemaal recent drivers maar welk ik ook probeer (Sata 150 TX2plus/TX4 Fastrak 150, enz), win2k zegt dat het niet de juiste driver is voor deze raid controller. Weet iemand mischien welke ik wel moet hebben van die site ?

Gegevens,
moederbord A7V8x
Sata 150
Naam van de ouder driver die het wel doet "FastTrak Family Driver Diskette".

Veder nog een klein dingetje, ik heb op beide schiven een primiere partitia staan zodat ik in windows 98 dit kreeg;
C: Schijf 1
D: Schijf 2
E: Schijf 1
F: schijf 2.

Alleen nu deed me ene schijf het niet tijdens de instal omdat die op de promise corntoller was aangesloten, nu heb ik hem op de ander kabel aangelosten en heb ik nu dit :(.
C: Schijf 1
D: Schijf 1
E: Schijf 2
F: Schijf 2
Is er een manier om de letter toewijzing van de partitie's in win2k te veranderen of is de ningste manier op windows opnieuwe te instaleren en er voor zorgen dat die bij de instal wel bijde schijven herkent ?

Alvast bedankt,

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer de Promise Fasttrak 376 eens.
http://xxlplan.ovh.net/~stationd/page/promise.htm

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 15:57
Niet goed gezocht denk ik... klik

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Dankje, dit is in iedergvel de goede. De de promise chip op me moederbord staat ook pdc20376. Stom van me dat ik daar niet op gezocht had.

Alleen vreemd dat op de site van promise er geen goede driver voor op staat. Maar ik download wel de PDC20378/376 drv v 1.00.1.29 van die site. 10juni 2003

Nou moet ik nog zien uit te vinden of ik de letter aanduidingen in windows 2k kan verandern.

Drunkfux,
Die van de asus site is ook verschikelijk oud 2002/08/27.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 14:56 . Reden: Toevoeging. ]

• Occy74
Driveletters in windows is simpel te veranderen..
configuratiescherm-->systeembeheer-->computerbeheer-->schijfbeheer..
rechtsklik op station en kies voor letter veranderen..

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Met de driver letter is het opgelost maar met de promise driver wilt het niet lukken :(.

Wanneer ik de PDC20378/376 drv v 1.00.1.29 driver gebruik dan start win2k niet meer op waneer ik een schijf aansluit op de promise controller. Met de asus driver versie 1.0.0.8 doet die het wel maar dan ziet windoes de schijf als een scsi disk device en zijn de partitiie's van de schijf niet beschikbaar in win 2k.

Wat moet ik dan nog veranderen zodat die promise controller wel werkt al een gewone ide controller ? De driver support valt me wel vies tegen.

• Occy74
Hier versie 1.0.0.14 van de Asus ftp site, misschien werkt die beter.

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou het zelfde resoltaat, ik vermoed dat ik nog iets moet instelling voordat die wilt werken als een gewone ide controller.
Al vraagt hij wel waneer ik de driver heb geinstaleer op ik de promise disk cache aan wilt hebben.

Maar ik heb wel een nieuwere versie gevonden van de driver,
Promise PDC20376 Serial-ATA RAID Utility
Support model For motherboard with on-board Serial-ATA chipset (e.g. PDC20376)
Descriptio
? WHQL Pass for WinXP / Win2000 / Windows Server 2003
? Driver version: 1.00.1.29
Date 2003-7-16
Your System OS Win98SE/ME/2000/XP(937KB)

Hopelijk lukt het hier wel mee, ik ga ook even in de handleiding rondneuzen, de asus cd die bij het mobo hoort heb ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden :), ik moet een striped raid basmend aanmaken met 1 schijf. Dan werkt het wel, alleen ik weet niet of ik dan me data mischien kwijt raakt. Vandaar dat ik er even een backup van heb gemaakt.

Verwijderd

Ik meen dat je pas vanaf WXP kan booten van SATA..
( Mocht dat het geval hier zijn )

controleer je bootvolgorde in de bios..

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is kan het zelfs in win2k maar dat was het probleem niet.

Nu werkt het helemaal peferct, wat ik moest doen.
1. Maar een raid striped araye met alleen die ene schijf er in die op de derde ide poort is aangesloten. (Hier bij gaat niet de data verlooren die op de schijf staat en hij doet het nog steeds waneer je hem op een andere ide controller aansluit.
2. Downloadn de nieuwste driver van af de msi site.

Van mij mag er een slotje op dit topic omdat het helemaal opgelost is ^_^.
Pagina: 1