Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Illegale activiteiten Shop-Survey Cameranu.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben Wesp op de frontpage en het volgende valt mij op aan de meeste zeer positieve berichten over Cameranu.nl. Ik vind dit zeer belangrijk aangezien ik mijn aankopen baseer op veel shopsurveys maar ik in feite misleidt ben door de positieve reacties. Als je goed kijkt dan zie je dat de meeste users die daar posten een registratie datum hebben die zeer recent is en daarna direct na hun 14 dagen een positieve post plaatsen en daarna nooit meer activiteit vertonen.

Ik ben er van overtuigd dat dit kwade opzet is en ik ben daarom zelf de boot in gegaaan. Gaarne hier naar te kijken want de toon en de reacties van de survers zijn allemaal het zelfde. De een roept ALLE BELGEN op hier te kopen de andere schreeuwt het uit van vreugde etc. etc... Dit is gewoon slim marketingspel door Cameranu.nl

link: http://www.tweakers.net/shopsurvey/5637

Ik zie nu net na een search dat ik niet de enige ben die heeft opgemerkt dat er een zeer ranzig en vies luchtje zit aan alle positieve reacties op cameranu.nl [rml][ SS] Voor 2e keer cijfers doorgegeven[/rml]

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 18:18 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > BZ

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Ik heb de users gechecked en er is geen overeenkomst tussen de verschillende users.
Daarnaast zijn een aantal van deze users weldegelijk actief geweest, naast het geven van de shop survey bij Cameranu.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Longbeard schreef op 22 februari 2004 @ 15:46:
Ik heb de users gechecked en er is geen overeenkomst tussen de verschillende users.
Daarnaast zijn een aantal van deze users weldegelijk actief geweest, naast het geven van de shop survey bij Cameranu.nl.
Nee hoor,

de meeste hebben gemiddeld 2 of 3 posts....

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 16:23:
[...]

Nee hoor,

de meeste hebben gemiddeld 2 of 3 posts....
Dat komt wel vaker voor hoor, dat users registreren om een survey in de ShS te plaatsen. Sommige shops wijzen er zelfs expliciet op, dus dat is niet direct een reden om je zorgen te gaan maken IMHO :) .

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Valt me wel op dat er veel mensen zijn met allemaal soortgelijk taalgebruik (meestal zitten er wel mensen tussen met ronduit slechte spelling of mensen die met krachttermen smijten), en ook allemaal ongenuanceerd hoge cijfers geven (9's en 10'en).

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:00
Ik vind dat tongzoen wel een punt heeft. Ik heb de useractiviteit niet gecheckt, maar de beoordelingen die er staan zijn zo synthetisch als de nete. Citaat: Algemeen: Gewoon een goed gevoel bij de winkel, ze doen echt iets voor je.” Yeah right. Het druipt er gewoon van af. Ik word er gewoon een beetje emotioneel van.
De recensie van iwantje is daarentegen wel realistisch, zo kom je er honderden tegen op de shopsurvey.
Ik heb in ieder geval ook het idee dat er iets niet klopt…

Verwijderd

Gepost door fagaopa - zondag 22 februari 2004 - 15:20

Ik heb vorige maand een canon powershot A80 gekocht bij deze zaak. Ik heb de camera zelf opgehaald. Kreeg een kopje Thee met een lekkere vulkoek aangeboden. Mocht de camera eerst uitproberen en hij was helemaal OK. Nog even wat lopen kletsen met die mensen daar, (was erg gezellig) en na een 30 minuten naar huis gegaan!
tsja, wat moet je hier nou weer van zeggen? lijkt me ook niet echt een serieuze survey...
user niet actief, wel al heel lang geregd...

Verwijderd

En toch ziet er bij alle posts een redelijke periode tussen registratie en bericht. Bij enkelen zelfs jaren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 16:39:
En toch ziet er bij alle posts een redelijke periode tussen registratie en bericht. Bij enkelen zelfs jaren.
hoeft nog niets te zeggen. ik ken genoeg mensen die bij flink wat websites een aantal accounts hebben. "je weet nooit waar het goed voor is".

op mij komt het allemaal gewoon net iets te "gemaakt" over, maar da's ook maar een mening

Verwijderd

Jeetje, das wel een hele vervelende ervaring die je zo opdoet. Ga je af op de oordelen van andere mensen, blijkt in de praktijk dat e.e.a. niet zo soepel loopt als de resensies die je hebt gelezen.

Misschien als troost......ikzelf heb deze "inconsistensies" ook aan den lijve ondervonden (meerder malen zelfs). Na enkele telefoon gesprekken met de desbetreffende verantwoordelijken (dus niet de standaard verkoper, maar eerder zijn filliaalhouder) is gebleken, dat het nooit een "policy" is van het bewuste filliaal, echter wel een (eenzijdige) aktie is geweest van 1 of hooguit 2 verkopers.
Zonder uitzondering zijn mijn klachten absoluut in goede verstandhouding opgelost.

Om nu weer ontopic te komen, heel veel mensen hebben baat bij recensies die geschreven zijn over het produkt dat zij willen aanschaffen. Het is echter wel een toevoeging op wat je inmiddels weet of te weten bent gekomen. De uiteindelijke keuze is welzeker de verantwoording van de koper zelf. Vergeet niet dat recensies een momentopname is van de recensist zelf. De uiteindelijke verantwoording blijft ten alle tijde bij de koper zelf te liggen.

Om terug te komen op jouw specifieke "klacht'.

Wat ik heb gedaan en daar ook (een positief) resultgehaald hebt:

Neem kontakt op met de desbetreffende filliaalhouder/eigenaar.
Leg het probleem uit.
Bekijk de opties die je worden aangeboden. (een topic hierover op wat fora dan ook, levert welzeker een drukpunt op).
Post je (uiteindelijke bevindingen) in je topic.

Vanaf nu is het totaal koffiedik kijken voor mij, maar wellicht heb je inmiddels genoeg extra info gekregen om een eigen klachten-file op te bouwen. Die je natuurlijk wel meedeeld aan de desbetreffende winkel.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 22 februari 2004 @ 16:31:
Valt me wel op dat er veel mensen zijn met allemaal soortgelijk taalgebruik (meestal zitten er wel mensen tussen met ronduit slechte spelling of mensen die met krachttermen smijten), en ook allemaal ongenuanceerd hoge cijfers geven (9's en 10'en).
Precies. Het taalgebruik is ook altijd hetzelfde. Het belangrijkste is dat het in reclame promotie vorm richting andere gebruikers geformuleerd is. Nooit echt vanuit henzelf geschreven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 17:22:
Jeetje, das wel een hele vervelende ervaring die je zo opdoet. Ga je af op de oordelen van andere mensen, blijkt in de praktijk dat e.e.a. niet zo soepel loopt als de resensies die je hebt gelezen.

Misschien als troost......ikzelf heb deze "inconsistensies" ook aan den lijve ondervonden (meerder malen zelfs). Na enkele telefoon gesprekken met de desbetreffende verantwoordelijken (dus niet de standaard verkoper, maar eerder zijn filliaalhouder) is gebleken, dat het nooit een "policy" is van het bewuste filliaal, echter wel een (eenzijdige) aktie is geweest van 1 of hooguit 2 verkopers.
Zonder uitzondering zijn mijn klachten absoluut in goede verstandhouding opgelost.

Om nu weer ontopic te komen, heel veel mensen hebben baat bij recensies die geschreven zijn over het produkt dat zij willen aanschaffen. Het is echter wel een toevoeging op wat je inmiddels weet of te weten bent gekomen. De uiteindelijke keuze is welzeker de verantwoording van de koper zelf. Vergeet niet dat recensies een momentopname is van de recensist zelf. De uiteindelijke verantwoording blijft ten alle tijde bij de koper zelf te liggen.

Om terug te komen op jouw specifieke "klacht'.

Wat ik heb gedaan en daar ook (een positief) resultgehaald hebt:

Neem kontakt op met de desbetreffende filliaalhouder/eigenaar.
Leg het probleem uit.
Bekijk de opties die je worden aangeboden. (een topic hierover op wat fora dan ook, levert welzeker een drukpunt op).
Post je (uiteindelijke bevindingen) in je topic.

Vanaf nu is het totaal koffiedik kijken voor mij, maar wellicht heb je inmiddels genoeg extra info gekregen om een eigen klachten-file op te bouwen. Die je natuurlijk wel meedeeld aan de desbetreffende winkel.

Succes.
Bedankt voor je vriendelijke reactie. Het punt is dat deze man vanaf het begin aan de telefoon gewoon heel erg nors en ongeinteresseerd was. Daarna dat akkefietje met het keten met aanwezigen bij hem op kantoor wat ik gewoon kon horen terwijl ik "in de wacht stond." Het is typisch een man die alles beloofd maar het gewoon niet waarmaakt. Ik heb hem tot 6 keer toe telefonisch gesproken en elke keer hetzelfde vage smoes verhaal dat het morgen wordt geleverd.
Uiteindelijk dan zelfs de opmerking Leiden is toch te ver voor ons....en dit voor een koerier die er 20 Euro voor gaat cashen. (Koerier is dus een mannetje van cameranu.nl zelf.) Deze man is gewoon onbereikbaar qua communicatie en beloftes aanhouden. Uiteindelijk heel bot na mij 6 dagen aan het lijntje gehouden te hebben vond hij maar dat ik het alleen maar in URK kon komen op halen. Te gek voor woorden. Ik vertrouw die andere surveys ook voor geen meter.

Ik zie nu net na een search dat ik niet de enige ben die heeft opgemerkt dat er een zeer ranzig en vies luchtje zit aan alle positieve reacties op cameranu.nl [rml][ SS] Voor 2e keer cijfers doorgegeven[/rml]

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 18:19 ]

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 18:14:
Dan vraag ik me toch af hè, zou die shop bij een stuk of acht verschillende providers (waaronder eentje in België) abonnementen hebben (er zitten wat ADSL-verbindingen bij enzo) om alle surveys van een verschillend IP-adres te posten? Lijkt me eerlijk gezegd onlogisch. Ik heb nogmaals een IP-check uitgevoerd en ik zie geen overeenkomsten, dus wat mij betreft is het zo afgehandeld in verband met een gebrek aan bewijs.

Verwijderd

Harm schreef op 22 februari 2004 @ 20:53:
[...]

Dan vraag ik me toch af hè, zou die shop bij een stuk of acht verschillende providers (waaronder eentje in België) abonnementen hebben (er zitten wat ADSL-verbindingen bij enzo) om alle surveys van een verschillend IP-adres te posten? Lijkt me eerlijk gezegd onlogisch.
neuh, vrienden/familie/kenissen + openbare gelegenheden
Ik heb nogmaals een IP-check uitgevoerd en ik zie geen overeenkomsten, dus wat mij betreft is het zo afgehandeld in verband met een gebrek aan bewijs.
sja idd.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is mijn reactie compleet verwijderd? sinds wanneer wordt een uitgebreid beschreven werkelijk gebeurde ervaring getrashed? Alleen maar omdat hij negatief was? wat is de onderliggende argumentatie?

wat een verschrikkelijke censuur

Jullie beargumenteren in het standaard mailtje helemaal niks. Er staat alleen iets van slecht onderbouwd. Mijn ervaring is de meest uitgebreide en onderbouwde ervaring van alle andere ervaringen met dien verstande dat hij zich onderscheidde omdat hij negatief was.

Jullie beargumenteren niks

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 00:20 ]

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 23:59:
Waarom is mijn reactie compleet verwijderd? sinds wanneer wordt een uitgebreid beschreven werkelijk gebeurde ervaring getrashed? Alleen maar omdat hij negatief was? wat is de onderliggende argumentatie?

wat een verschrikkelijke censuur
Misschien moet je je mail even gaan checken, want daar is een mailtje heen gestuurd met uitleg. Als je overigens meer vragen hebt over deze specifieke verwijdering, dan kun je Longbeard (longbeard (at) tweakers.net) een mail sturen.

[edit]
Ik vind dat zinnetje over censuur niet prettig. Als wij censuur zouden toepassen, dan zouden gebruikers helemaal niets kunnen plaatsen. Dan zouden zij wat typen, wij zouden het goedkeuren (en waar nodig aanpassen) en dan pas zou het op de FP komen. Dat is censuur. Het is geen censuur als er iets wordt verwijderd, met geldige argumenten, en je daarvan ook nog op de hoogte wordt gesteld. Dat is het uitvoeren van onze eigen regels, en als je het daar niet mee eens bent dan heb je twee keuzes: (1) je gaat erover in discussie (via de mail of via een topic alhier) of (2) je maakt geen gebruik meer van onze diensten.

[ Voor 36% gewijzigd door Harm op 24-02-2004 00:08 . Reden: BTW ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

De reactie is door mij verwijderd, de mail heb je gisteren al ontvangen.
Ik zal hem je dadelijk nogmaals toesturen als je verdere vragen heb kun je mij altijd mailen. :) longbeard(at)tweakers(punt)net

[ Voor 4% gewijzigd door Longbeard op 24-02-2004 00:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Longbeard schreef op 24 februari 2004 @ 00:05:
De reactie is door mij verwijderd, de mail heb je gisteren al ontvangen.
Ik zal hem je dadelijk nogmaals toesturen als je verdere vragen heb kun je mij altijd mailen. :) longbeard(at)tweakers(punt)net
Ik wil de discussie graag in de openbaarheid aan. Ik denk dat meerdere users het waarschijnlijk ook willen weten. Wat is de achterliggende gedachte? Ik beschrijf simpelweg mijn ervaring. Jullie kunnen daar niks op afdingen. Waarom nou deze censuur?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 00:17:
[...]

Ik wil de discussie graag in de openbaarheid aan. Ik denk dat meerdere users het waarschijnlijk ook willen weten. Wat is de achterliggende gedachte? Ik beschrijf simpelweg mijn ervaring. Jullie kunnen daar niks op afdingen. Waarom nou deze censuur?
Jullie beargumenteren in het standaard mailtje helemaal niks. Er staat alleen iets van slecht onderbouwd. Mijn ervaring is de meest uitgebreide en onderbouwde ervaring van alle andere ervaringen met dien verstande dat hij zich onderscheidde omdat hij negatief was.

Jullie beargumenteren niks

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ik heb voor de grap een mailtje naar ze gestuurd met een simpele vraag. Om deze tijdstip weten ze het alsnog binnen 5 minuten te beantwoorden. Mischien zijn ze gewoon goed?

Verwijderd

Topicstarter
DeX schreef op 24 februari 2004 @ 00:26:
Ik heb voor de grap een mailtje naar ze gestuurd met een simpele vraag. Om deze tijdstip weten ze het alsnog binnen 5 minuten te beantwoorden. Mischien zijn ze gewoon goed?
heeft toch niks met MIJN ervaring te maken? wat een onzin hier zeg.

• Harm
  • Niet online
Dan ga je dat via de e-mail aan Longbeard vragen en niet via het forum. Slotje dus.

[edit]
Overigens, als je een discussie aan wilt gaan over de regels die in de ShS gelden, be my guest, die discussie ga ik graag aan, maar dan niet vanuit deze startpositie :) .

[ Voor 30% gewijzigd door Harm op 24-02-2004 00:31 . Reden: BTW ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.