Toon posts:

Vreemd Dual-monitor probleem met hercules 9200N-SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc met de volgende configuratie:

P4 2.6 800FSB
Asus P4P800_DELUXE
2 x 256 DDR Kingston 3200
Hercules ati radeon 9200 NON-SE

2 x samsung 172n 17" tft d-sub input

ik heb geprobeerd om de dual-monitor optie aan te zetten.

De configuratoe loopt zonder problemen, geen problemen bij device-manager, maar er komt geen beeld op de 2e monitor.

De 1e monitor werkt perfect en de desktop is ook vergroot (muis kan verder naar rechts op scherm)

de 2e monitor geeft echter geen beeld, MAAR krijgt wel signaal want hij schakelt niet in stand-by en hij geeft ook aan dat er een signaal is.... Wanneer ik met de resoluties speel, flikkert de 2e monitor wel.
wat kan er misgelopen zijn met deze configuratie ?

of zijn er problemen m.b.t. deze kaarten ?

ik heb reeds meerdere drivers geprobeerd ( drivers v. bijgeleverde cd/recentste hercules-drivers/ati.com drivers) maar niets helpt

alle info is welkom

Verwijderd

Topicstarter
oh ja

ook heb ik al gespeeld met :
1.monitor-posities in advanced-monitor settings verschoven enzo
2.met de resoluties: 2 keer 800*600 om zeker te zijn
3. met brightness en contrast gespeeld en tft's op auto-afstellen gezet
4. andere DVI-12-D-sub-convertor gebruikt

de 1e monitor werkt altijd perfect en 2e niet

1 gek ding dat me opviel, waren 2 groene pixels die wel oplichten bij de 2e monitor

zou het mischien een hardware-defect kunnen zijn ? :?

Verwijderd

Hier heb ik ook weleens mee lopen worstelen. Volgens mij zijn er meerdere mogelijkheden om de 2e monitor in te schakelen, echter er werkt er voor mij maar 1.
Ga via "display properties" > "settings" > "advanced" > "displays". En stel hier je 2e monitor in. (Nederlands weet ik niet, ik heb een Engelse XP)
Een andere optie is UltraMon installeren, dit geeft gelijk veel meer mogelijkheden en werkt gewoon goed.

edit:
Gebruik de edit knop TS

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 14:17 . Reden: tip ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

wissel je monitoren eens om. monitor 1 in plugje 2 en monitor 2 in plugje 1

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
enkel de D-sub uitgang geeft beeld ... de DVI met converter geeft wel signaal maar geen beeld ...

ook het wisselen van primaire en secundaire monitor geeft geen oplossing

ik begin te vrezen dat het een RMA word ... :'(

Verwijderd

misschien heel stom, maar waar ik zelf een keer overheen gekeken heb is dat je wel in moet schakelen dat je het windows-bureaublad naar de tweede monitor uit wil breiden. dat vakje staat onder de resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
is ook geactiveerd .... (anders kan ik de resoluties van 2e monitor niet aanpassen)

ik kan waarschijnlijk beter kaart gaan ruilen, want het lijkt me meer en meer een hardwarematig defect :O

m'n sapphire 9500 werkte perfect van 1e keer met 2 monitors
Pagina: 1