Ik heb de volgende 2 querys die in 1 zouden moeten kunnen voor een betere performance, maar tot op heden is dat mij helaas niet gelukt.
Deze worden in een while-loop uitgevoerd,
s.subjectid,s.subject,s.date wordt opgevraagd, daarna wordt messageid,date,time
opgevraagd aan de hand van s.subjectid.
Deze 2 gebruik ik om een index te genereren voor een forum. Wat ik wil proberen: s.subjectid=m.subjectid en order op m.date and m.time.
Helaas ben ik er nog steeds niet uit.. Heb left join al tevergeefs geprobeerd (mss n foutje hierin..)
Is er iemand die mij kan helpen? Thank in advance!
Deze worden in een while-loop uitgevoerd,
s.subjectid,s.subject,s.date wordt opgevraagd, daarna wordt messageid,date,time
opgevraagd aan de hand van s.subjectid.
MySQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| SELECT S.subjectid,S.subject,U.username,S.date FROM subject S, user U WHERE S.author = U.userid AND S.visible='1' ORDER BY S.subjectid DESC LIMIT " + positie + ",20; SELECT messageid,date,time FROM message WHERE subjectid='" + subjectid + "' AND visible='1' ORDER BY messageid DESC LIMIT 1; |
Deze 2 gebruik ik om een index te genereren voor een forum. Wat ik wil proberen: s.subjectid=m.subjectid en order op m.date and m.time.
Helaas ben ik er nog steeds niet uit.. Heb left join al tevergeefs geprobeerd (mss n foutje hierin..)
MySQL:
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT s.subjectid,s.subject,message.messageid,message.date,message.time FROM subject s JOIN message ON s.subjectid=message.subjectid ORDER BY s.subjectid DESC LIMIT 10; |
Is er iemand die mij kan helpen? Thank in advance!
edit:
nog paar code brackets erbij
Btw, het is n forum welke ik vrijwillig gemaakt heb (en al 2 jaar bijwerk) voor n internet community, welke hier wel eens voorbij is gekomen, for those who's interested
nog paar code brackets erbij
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 17:04 ]