Toon posts:

[WINXP] Aanmelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht op het forum, maar kon tot op heden geen antwoord vinden op mijn vraag.
Ik ben altijd gewend geweest aan windows 2000
Hierin zat de optie dat ik standaard een gebruiker kon aangeven die bij het opstarten meteen geladen werd.
Nu werkte dat in eerste instantie in windows xp ook, daar hoefte ik niets voor te doen, ik had geen gebruikers aangemaakt en hij starte automatisch het administrator account op.
Nu heb ik echter SP 1 geinstalleerd en alle benodigde updates en nu komt hij met dat zeikerige schermpje dat ik eerst op het icoontje van administrator moet klikken om in te loggen.
Ik vind dat gek en ik weet dat er een optie is om dit net als in windows 2000 uit te schakelen. Ik dacht dat het iets was van controluserpass2 ofzo maar dat werkt dus niet.
Weet iemand hoe ik dat kan doen?

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Configuratiescherm - Gebruikeraccounts - De manier waarop gebruikers zich af en aanmelden wijzigen - Het welkomstvenster gebruiken uitvinken

DM!

Verwijderd

Het kan zijn dat je .ASP net gebruiker erbij hebt...
Deze word automatisch aangemaakt bij het ophalen van een bepaalde update.
Zodra je deze verwijderd moet het probleem verholpen zijn....

Verwijderd

idontlikepizza schreef op 22 februari 2004 @ 13:41:
Configuratiescherm - Gebruikeraccounts - De manier waarop gebruikers zich af en aanmelden wijzigen - Het welkomstvenster gebruiken uitvinken
Dat is wel vaag, dat heb ik aanstaan maar hij gaat in een keer door hiero... :/

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het komt pas naar voren na het binnenhalen van .NET framework 1.1 via Windows Update.
Als je die niet installeert dan start Windows gewoon door.

Verwijderd

Topicstarter
Ok alvast bedankt voor de reacties, maar is er dan een mogelijkheid terug te gaan naar de oude vorm??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 13:47:
Ok alvast bedankt voor de reacties, maar is er dan een mogelijkheid terug te gaan naar de oude vorm??
je kunt die gebruiker gewoon weggooien :)

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Wat ik zei moet gewoon werken, behalve als dat geblokkeerd wordt door iets anders, wat door het .NET framework 1.1 gebeurt als ik Muse goed begrijp, of een .ASP gebruiker. Deze verwijderen (wat zoiezo kan via gebruikeraccounts), of beide programma's deinstalleren zou moeten werken. Ik denk wel dat het verwijderen van de gebruikeraccounts zonder het deinstalleren vd gebruikers mogelijk problemen oplevert.

DM!

• Muse
  • Niet online
Ik had dat scherm ook ineens gekregen en had ook geen idee waar het vandaan kwam. Totdat ik op een andere pc voor een tool .NET framwork nodig had. Via Windows update alleen dat binnengehaald en daar was het scherm bij het opstarten. Zodoende ben ik er achter gekomen.
Ik kan nu die pc niet rebooten, maar jouw 1e oplossing heb ik geprobeerd en ik laat straks wel even weten of het werkt of niet. :)

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Bij windows 2000 is het zo dat je tijdens opstarten de SHIFT vast moet houden, dan komt ie met een normaal inlogvenster. Dat zal bij XP ook wel werken. Wel iets anders misschien door het welkom scherm.

Ik kan het hier helaas niet testen, XP zit in een domein hier... :)

Als ik maar een beetje kan computeren

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

De oplossing van de SHIFT button lijkt me nogal vervelend, omdat je dan niet weg kan lopen tijdens het opstarten :)

DM!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 22:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je TweakUI gebruikt kun je óf opgeven dat je die ASP .NET gebruiker niet op het inlogscherm wilt (deze zie je nooit, maar hij blokkeert weldegelijk het automatisch aanmelden met verder maar 1 gebruiker!) óf instellen dat er standaard een bepaalde gebruiker wordt ingelogd.

Om een of andere reden zit er een fout in dat .NET framework waardoor die ASP .NET gebruiker aan de gewone users is toegevoegd, maar niet de mogelijkheid heeft om in te loggen. (wat ook niet de bedoeling is overigens!)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, in windows 2000 kun je bij het kiezen van je netwerk id aangeven of het computer is in een netwerk of een standalone computer.
Alks je kiest voor een standalone computer dan kun je opgeven dat je standaard 1 gebruiker met een bepaald ww aanmeldt.
Dat scherm kan ik alleen niet terugvinden in windows xp maar ik weet dat het er wel in zit.
Ik weet alleen niet meer de code die dat scherm aanroept.

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen
Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp!
Ik ben er gelukkig zelf achtergekomen
Het commando dat je moet opgeven vanuit een run field is control userpasswords2
Vervolgens kun je dan aangeven welke gebruiker standaard wordt aangemeld

• Muse
  • Niet online
idontlikepizza schreef op 22 februari 2004 @ 13:41:
Hiermee krijg je dus een Windows 2000 achtig afsluitmenu. Niet helemaal wat ik zoek. Inlogscherm is dan trouwens wel weg.
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 14:07:
Het commando dat je moet opgeven vanuit een run field is control userpasswords2
Vervolgens kun je dan aangeven welke gebruiker standaard wordt aangemeld
In dat scherm heb ik gewoon de account ASPnet verwijderd en nu is het aanmeldscherm ook weg. :)

Verwijderd

control userpasswords2 hier kun je wachtwoordverificatie uitschakelen ook als je geen wachtwoord er op hebt zitten
Pagina: 1