[Alpha] PC164 booting troubles

Pagina: 1
Acties:

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2025

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Ik heb enige tijd geleden een Dec Alpha bord in mijn handjes gedrukt gekregen, op zich best leuk om mee te klooien natuurlijk.
Helaas was het alleen het bord met processor, en dus niet geheugen, voedig videokaart etc.
Na wat geklooi en gezoek was ik er achter dat het in iedre geval gevuld moest worden met 36 bit geheugen, minimaal 32 MB, en minimaal een 4 MB VGA kaartje.
Dit heb ik er nu allemaal in zitten en nu zou er dus eigenlijk niets in de weg mogen staan.
Echter, hij geeft geen beeld. Videokaart heb ik in diverse sloten gehad, en in andere systemen werkt het kaartje wel.
Ik hoor de hdd gewoon ratelen en het hdd ledje op het bord knippert ook gewoon.
Hij geeft geen piepjes of wat dan ook.
Er hangt overigens een 235W voeding aan.

Wat kan hier nog het probleem zijn? Is de voeding nog te licht?
Moet ik aan nog meer eisen voldoen?

Er is jammer genoeg gewoon niets te vinden buiten de resultaten die ik al heb...
Iemand een idee??

Still Cripple as Hell

Verwijderd

Is het een AXPpci33 AKA NoName??
Vermoedelijk wel. Deze is nogal kieskeurig met videokaartjes. Ik heb er zelf ook nogal wat probleempjes meegehad. Het hoeft trouwens niet een 4 mb te zijn. Dit is alleen leuk als je er fatsoenlijk X op wil draaien (er van uitgaande dat je er *nix op gaat draaien). Ik heb er zelf nu een trident 94** in zitten. Een ander kaart (merk onbekend) met S3 trio draaide niet. Diamond stealth 2000 pro heb ik wel geluk mee geahad, dit terwijl deze de zelfde chipset heeft.
BTW laat je niet meteen afschrikken. Het duurt nog al lang eer hij het display initialiseerd (het is geen PC), dit doet hij inderdaad na het initialiseren van de SCSI HD('s)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
PC164 is geloof ik iets nieuwer dan de AXP, maar inderdaad ze zijn heel kieskeurig met videokaarten en geheugen. Moet dat ding niet per se ECC geheugen hebben?

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2025

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Klopt...
Heeft hoe dan ook ECC 36 bits geheugen nodig anders boot ie niet.
Volgens een manual heeft ie minimaal een 2MB PCI videokaart nodig, maar er worden verder geen eisen gesteld.
Het feit dat ik een 4MB er gebruik, was het feit dat ik die simpel weg had liggen en geen andere van > 2MB
Maar ik lees dus nu dat die S3 Trio chipset niet werkte... Laat dat nou net die 4MB kaart ook hebben :)
Ziet er dus naar uit dat ik een andere kaart moet gaan snorren...
En hij doet het dus pas NA de initialisatie van de hdd's... oke :) goed om te weten...
Thx allebei :)

Still Cripple as Hell