Toon posts:

athlon64 + xp pro 64 bit ?.

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag, maar ik wil een athlon64 (3200+) met MSI neo moederbord aanschaffen.
Als ik dan toch opnieuw ga installeren wil ik gelijk de (beta) 64 bits versie van XP proberen.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Moet je ook rekening houden met een speciale chipset op het moederbord, of maakt dat niet uit.
Hoe zit het met software (b.v. Office 97), draait dat ook allemaal gewoon of moet je ook daarvoor een speciale 64 bit versie gebruiken? :?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 14:27

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 13:11:
Misschien een domme vraag, maar ik wil een athlon64 (3200+) met MSI neo moederbord aanschaffen.
Als ik dan toch opnieuw ga installeren wil ik gelijk de (beta) 64 bits versie van XP proberen.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Moet je ook rekening houden met een speciale chipset op het moederbord, of maakt dat niet uit.
Hoe zit het met software (b.v. Office 97), draait dat ook allemaal gewoon of moet je ook daarvoor een speciale 64 bit versie gebruiken? :?
hmm een 64bit setup en dan zwaar verouderde software gaan draaien , is een beetje hetzelfde als racebenzine in Zwahiels lada gooien ( insider joke)

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

even een aankoop tipje: er heeft iemand in vraag en aanbod een MSI mobo + AMD 64 3400+ te koop

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 17:14
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 14:17:
even een aankoop tipje: er heeft iemand in vraag en aanbod een MSI mobo + AMD 64 3400+ te koop
dit is niet vraag en aanbod he, moeje es daar vragen:
http://www.tweakers.net/aanbod.dsp?Time=1077456056&DB=v

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik het opnieuw proberen.

Ik wil dus graag weten of iemand ervaring heeft met een AMD Athlon 64 processor en Win xp pro 64 bit.

nog een vraag:
Hoe weet ik of mijn huidige geheugen (Samsung pc3200 2 x 512mb) geen problemen gaat geven, omdat ik heb gelezen dat met de nieuwe Athlon 64 de keuze van geheugen belangrijk is

Verwijderd

dat van het geheugen moet je uitzoeken
op de site zelf. staat precies wat de msi
ondersteund en wat niet.

ff proberen te zoeken hier en daar

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kijk hier maar eens.
Windows XP 64-Bit Edition preview gratis download

Dat geheugen moet niet zo'n probleem zijn, de meeste problemen onstaan met Twinmos geheugen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Heb toevallig vorige week een test systeempje gebouwd op het werk met een Athlon 64 en Windows XP pro 64.

Het draaide allemaal rete stabiel en vlug, alleen de drivers zijn nog een groot probleem. Weinig fabrikanten hebben namelijk 64bits drivers beschikbaar. Zo kreeg ik bv de geluidskaart en de raid controller niet aan de praat onder XP Pro 64.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 15:44:
Laat ik het opnieuw proberen.

Ik wil dus graag weten of iemand ervaring heeft met een AMD Athlon 64 processor en Win xp pro 64 bit.
Is al een topic over: Windows XP 64-Bit Edition preview gratis download
nog een vraag:
Hoe weet ik of mijn huidige geheugen (Samsung pc3200 2 x 512mb) geen problemen gaat geven, omdat ik heb gelezen dat met de nieuwe Athlon 64 de keuze van geheugen belangrijk is
Dat weet je nooit 100% van te voren maar je mag er vanuit gaan dat 't werkt. Het is natuurlijk waanzin om elke cpu/geheugen combo te controleren op 100% compatibiliteit.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.