Toon posts:

Hoe zien of CPU doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik vermoed dat ik mijn CPU heb doorgebrand, er zitten aan de bovenkant van mijn CPU allemaal bruine gaatjes, maar ze zien er behoorlijk perfect uit, dus t is mss de bedoeling... Kan iemand me helpen???

Oh ja, ik dus idd een newbie...

T is (was :'( ) een AMD althlon XP 1700+, en euh... die bruine vlekken zijn overal waar er Lx staat, dus bvb L1, L2, L3,...

Merci voor reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die bruine gaatjes zijn gewoon je bruggen die doorgesneden zijn lijkt me uit jouw verhaal.
Post eens een foto van dat ding, anders is het voor ons niet te zeggen offie dood is (vaak zie je het niet als ze doorgefikt zijn)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En wat heb jij er dan allemaal mee gedaan, omdat je denkt dat hij doorgebrand is?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
een foto is te vinden op http://www32.brinkster.com/kernraad/jan1.jpg

Ik zat hem te modden, en plots bemerkte ik dat de cooler geblokkeerd zat bij een testje van me, en die stond al enkele minuten aan...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 13:11 ]

Verwijderd

Nou werkt die nog, want dat zeg je niet. Je afbeelding doet het trouwens niet..(nu wel) maar damn man wat heb je met je core gedaan?!
Als ie nog gewoon werkt, is ie niet doorgebrand :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 13:12 ]

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 14:58
Voor dat je verder gaat "modden" zou ik eerst maar eens wat meer over koelpasta en dergelijken gaan lezen..

Dat die bruggen er zo uit zien is zover als ik kan zien normaal

Verwijderd

Die rode circeltjes zien er wel OK uit, dat hoort zo. Maar wat is die grote zilveren prop over en om de core heen? Aluminiumfolie? Een halve liter koelprut?

1/20 daarvan was voldoende geweest om de CPU te coolen....

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 10:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

Kon je niet nog meer koelpasta op je CPU krijgen? :S
Wat je op je foto omcirkeld hebt, zijn gewoon de bruggen... dat zit op iedere AMD CPU. Daarmee wordt bepaald welk type je hebt.
Zolang je CPU het trouwens doet, is ie in ieder geval niet doorgebrand. Pas als hij het niet doet, zou hij doorgebrand kunnen zijn, maar op de foto is niets alarmerends te zien.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Die core, da is gewoon silver-cooling-paste, da is normaal, maar euh, nee, niks werkt meer, ik start op, en mijn coolers werken, mijn HD draaien, maar geen beeld, geen "tuut", geen hoorbaare HD-activiteit, nikske... Dus enkel stroom... (haal ik de CPU eruit, en start hem zo op, t zelfde, dus dacht ik dat t daaraan lag...)

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:21
E-Vix schreef op 22 februari 2004 @ 13:14:
...maar op de foto is niets alarmerends te zien.
Je bedoelt behalve al die koelpasta :D
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 13:16:
Die core, da is gewoon silver-cooling-paste, da is normaal
Mag je wel liegen ? :>
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 13:17:
kzal er een beetje koelpasta afdoen, ok :s
Beetje heel veel bedoel je zeker toch hopelijk wel :X

[ Voor 56% gewijzigd door JvdW op 22-02-2004 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
kzal er een beetje koelpasta afdoen, ok :s

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Woei, daz pas veel coolprut...

is het geleidende coolprut??? Hoop het niet, anders is daar de kans toe dat dat de oorzaak is van het overlijden ervan

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:09
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 13:16:
Die core, da is gewoon silver-cooling-paste, da is normaal, maar euh, nee, niks werkt meer, ik start op, en mijn coolers werken, mijn HD draaien, maar geen beeld, geen "tuut", geen hoorbaare HD-activiteit, nikske... Dus enkel stroom... (haal ik de CPU eruit, en start hem zo op, t zelfde, dus dacht ik dat t daaraan lag...)
heb wel eens zelf pc-tje in elkaar gezet... en had ook dat ik niets hoorde... hij ging aan maar verder niets...

bleek dat ik de kabels van mijn IDE zooi verkeerd op moederbord had geplaatst of verkeerd in harddisk.. misschien is het zo bij jou ook?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Topicstarter
Neen, is dat niet, want als ik alles van kabels eruit haal, blijft t bestaan, en had ze trouwens triplechecked, mijn kabels...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
voor je weer aan het binnenwerk van een PC komt, raad ik je aan de FAQ's hier door te lezen (of neem een abo op de computer idee). waarschijnlijk heeft dat lifetime ransoen zilver koelprut je CPU kortgesloten....

TheS4ndm4n#1919

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Haal die fxxing koelpasta van je cpu met alcohol. Laat hem fatsoenlijk opdrogen. Doe een spikkeltje ter grote van een halve speldenkop op het midden van de core. Maak ook de onderkant van je cooler flink schoon zodat ie weer glimt en plaats hem dan in 1 keer goed op de cpu zonder te schuiven en hem weer op te tillen om luchtbelletjes in de pasta te voorkomen.; Probeer het dan nog maar eens. Ik denk nl dat je probleem hier vandaan komt ;)

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Als de cpu echt doorgebrand is stinkt ie meestal zo erg dat je het in je hok 2 dagen later nog kan ruiken. (i know :P)

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:00
omg, coolpasta explosie geweest :P.
Dat zal de oorzaak wel zijn ;), hopen voor jou dat hij nog werkt na het schoonmaken en beter aanbrengen van coolpasta

If it aint broke, fix it till it is!

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

opbrengen kan ook door het uit te strijken met de voorkant van een creditcard.
Gewoon zo dun opbrengen dat je de proc er bijna weer doorheen kan zien

Akita

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor al jullie comment, heb mijn CPU schoongeveegd e.d., en dan alles eens uitgetest, en wat blijkt, na overleg met mijn broer, die zelf comps verkoopt aan bedrijven, t is mijn MB dat de geest heeft gegeven, mijn CPU werkt nog (op zijn PC in ieder geval)

Dus ja, nieuw MBtje. Toch bedankt iedereen!!

Verwijderd

Topicstarter
En ik zal denken aan de raad van de koelpasta B)

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij betreft mag dit onderdeel gesloten worden...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 10:42:
Wat mij betreft mag dit onderdeel gesloten worden...
En wat mij betreft niet...

Topics gaan dicht als ze brak zijn of niet aan policy voldoen. 'Opgeloste' topics zakken gewoon zonder slotje weg :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 10:38:
Thx voor al jullie comment, heb mijn CPU schoongeveegd e.d., en dan alles eens uitgetest, en wat blijkt, na overleg met mijn broer, die zelf comps verkoopt aan bedrijven, t is mijn MB dat de geest heeft gegeven, mijn CPU werkt nog (op zijn PC in ieder geval)

Dus ja, nieuw MBtje. Toch bedankt iedereen!!
Ja, je kunt wel leuk een nieuw moederbordje gaan kopen, maar heb je al een andere geheugenmodule geprobeerd op je eigen moederbord? Dit probleem had ik vorige week ook. Andere module --> klaar! ;)

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 23 februari 2004 @ 11:24:
[...]

En wat mij betreft niet...

Topics gaan dicht als ze brak zijn of niet aan policy voldoen. 'Opgeloste' topics zakken gewoon zonder slotje weg :o
Heb ik idd gemerkt ja, sorry hoor...

Verwijderd

Topicstarter
memmodules zullen niet helpen, ik heb 3 verschillende modules erin gestoken, en het werkte bij geeneen, en btw, wat zou in godsnaam plots de reden zijn dat mijn modules niet werken??? Heb dan nog ultieme (lol) test gedaan via d-bracket van MSI, en die gaf direct t probleem aan van mijn CPU die niet herkend werd, maw, moederbord doet geen herkenning, want op ander mobo doet de cpu t wel.

Toch thx voor tips
Pagina: 1