[Access]Database verloren

Pagina: 1
Acties:

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Ik heb hier een klein probleem. We hadden hier een database met een hele lijst namen en gegevens erin. Hier stonden zo'n 1100 mensen in. Nu is er wat fout gegaan bij het bewerken door een van de personeelsleden hier. Zij wou ruim 100 van deze namen eruithalen en onder een andere naam opslaan en dacht dat ze de oude database op een floppy gebackuped had. Nu blijkt dat ze op de floppy een snelkoppeling heeft gezet naar het eigenlijke bestand. Nu is er ook nog wat fout gegaan bij het opslaan van de database zodat het de oude database overschreven is. Is er nog een manier om die oude database te recoveren? Want al die gegevens opnieuw invoeren is bijna onbegonnen werk maar wel belangrijk!

Graag alleen posten als je het zeker weet of je ermee bezig ben geweest. Reactie's van "dat kan waarschijnlijk niet" heb ik niks aan, of je weet zeker dat het niet kan of je weet zeker dat het wel kan en hoe....

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

Probeer eens AccesFIX

http://www.accessfix.com/

2e mogelijkheid: in het menu Extra > Databasehulpprogramma's > Database comprimeren en herstellen.

!!!Maak wel eerst een bakcup van de database voor je begint!!!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Probeer ook eens een ODBC-koppelingetje te maken naar je database. En dan maak je een nieuwe, lege database en haal je via Externe gegevens/ODBC je tabbellen over naar je nieuwe database. Worth the try, zou ik zeggen.

Houdoe

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

hoe heeft ze die namen "eruit gehaald" ?
Staan alleen die 100 namen nog in de database die de oude overscheven heeft ?

Als ik je verhaal zo lees zijn er dus 1000 mensen ge-delete en staan er nog 100 in, en is de mdb file waar de orignele 1100 in stonden overschreven door degene met nog maar 100 erin ?

Als dit inderdaad het geval is hoop ik dat je ook nog een dagelijkse backup hebt

[ Voor 37% gewijzigd door TheRookie op 22-02-2004 18:36 . Reden: damn typo's ]

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
TheRookie schreef op 22 februari 2004 @ 18:29:
hoe heeft ze die namen "eruit gehaald" ?
Staan alleen die 100 namen nog in de database die de oude overscheven heeft ?

Als ik je verhaal zo lees zijn er dus 1000 mensen ge-delete en staan er nog 100 in, en is de mdb file waar de orignele 1100 in stonden overschreven door degene met nog maar 100 erin ?

Als dit inderdaad het geval is hoop ik dat je ook nog een dagelijkse backup hebt
Dat is inderdaad het geval :), behoorlijk hopeloos he. Degene die de backups deed is paar maanden geleden weggegaan en is er niemand die dat echt heeft overgenomen.
Witte schreef op 22 februari 2004 @ 18:23:
Probeer ook eens een ODBC-koppelingetje te maken naar je database. En dan maak je een nieuwe, lege database en haal je via Externe gegevens/ODBC je tabbellen over naar je nieuwe database. Worth the try, zou ik zeggen.
Als de originele database verwijderd is valt er weinig over te halen naar een nieuwe dunkt me.

Ik ben inmiddels overtuigt dat dit een redelijk hopeloos geval is. Bedankt voor de reactie's in ieder geval.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3